  • 1. Data: 2003-07-03 18:28:22
    Temat: bez prawa jazdy
    Od: "wall_deck" <w...@w...pl>

    witam
    mam takie pytanko:
    wyrokiem sadu zatrzymano mi prawo jazdy na 5 lat, wyrok za nieumyslne
    spowodowanie smierci (mialem przekroczona predkosc, bylem trzezwy 0,00 2
    razy wydmuchane) teraz minela polowa kary i chcialbym zlozyc wniosek o jej
    skrocenie. Czy jest taka mozliwosc?

  • 2. Data: 2003-07-03 20:56:16
    Temat: Re: bez prawa jazdy
    Od: "justyna" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wall_deck" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razy wydmuchane) teraz minela polowa kary i chcialbym zlozyc wniosek o jej

    SKANDAL!!!
    powinni zabrac prawo jazdy dozywotnio a nie na 5 lat

    justyna

  • 3. Data: 2003-07-03 21:11:24
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    > SKANDAL!!!
    > powinni zabrac prawo jazdy dozywotnio a nie na 5 lat

    A niby na jakiej podstawie ?

  • 4. Data: 2003-07-03 21:16:02
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    > (mialem przekroczona predkosc, bylem trzezwy 0,00 2
    > razy wydmuchane)

    czyli żadnych okoliczności łagodzących i tylko zabranie prawa jazdy???

  • 5. Data: 2003-07-04 13:39:47
    Od: "wall_deck" <w...@w...pl>

    > SKANDAL!!!
    > powinni zabrac prawo jazdy dozywotnio a nie na 5 lat
    >
    > justyna

    jakie slowa cisnal mi sie na usta to sobie tylko wyobraz. Ja bylem trzezwy,
    mialem tylko nieznacznie przekroczona praedkosc a facet ktory wlazl mi pod
    kola mial 2,74 promola w krwi. Jesli uwazasz dalej ze powinni mi odebrac
    prawo jazdy dozywotnio to zycze ci zebys tez kiedys wlazla komus pod kola

  • 6. Data: 2003-07-04 13:44:57
    Od: "wall_deck" <w...@w...pl>

    > czyli żadnych okoliczności łagodzących i tylko zabranie prawa jazdy???

    kolejna pani ktora ma ochote mnie zlinczowac. Piszac swoje pytanie mialem
    nadzieje uzyskac na nie odpowiedz ale widze ze tu mozna tylko zdolowac sie
    jeszcze bardziej. dla pocieszenia powiem ze dostalem jeszcze 2 lata w
    zawieszeniu na 1/2 roku- zadowolona? jesli masz prawo jazdy to radze nie
    przekraczac 40 km/h a jesli kiedys bedziesz przechodzic w niedozwolonym
    miejscu i pod wplywem alkoholu....

  • 7. Data: 2003-07-04 15:25:47
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > razy wydmuchane) teraz minela polowa kary i chcialbym zlozyc wniosek o jej

    Witam!
    Rzeczywiście istnieje taka możliwość.
    Na podst. art.84 par.1 kodeksu karnego:
    Sąd może po upływie połowy okresu, na który orzeczono ten środek karny
    uznać go za wykonany, jeżeli przestrzegałeś porządku prawnego,
    a środek był wykonywany przynajmniej 1 rok.
    W twoim przypadku warunki są spełnione:
    upłynęła połowa okresu, na który orzeczono zakaz, a jednocześnie ponad 1 rok
    kalendarzowy.
    Zakładam, że przestrzegałeś porządku prawnego, tj. nie byłeś
    skazywany i takie tam (nie znaczy, że miałeś być święty :-)
    Przywilej ten nie przysługuje skazanym, którzy popełnili czyn znajdując się
    w stanie nietrzeźwości, będąc pod wpływem środka odurzającego lub zbiegli z
    miejsca zdarzenia
    -ale Ciebie pewnie to nie dotyczy.
    Trzeba zaznaczyć, że "Sąd może", czyli nie musi,ale
    spokojnie pewnie zapadłaby pozytywna decyzja.
    Warto wiedzieć, że po uznaniu przez Sąd środka karnego za wykonany
    następuje zatarcie skazania, czyli wykreśla się z rejestru i możesz mówić, że
    nie
    byłeś karany. Tylko zależy, co orzeczono w stosunku do Ciebie oprócz
    tego zakazu, np. długie zawiasy?
    Powodzenia Aga

  • 8. Data: 2003-07-04 15:31:51
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > razy wydmuchane) teraz minela polowa kary i chcialbym zlozyc wniosek o jej

    Aaaaa jeszce jedna wiadomość-nieciekawa
    Jako osoba, której zabrano prawko będziesz musiał podlegać sprawdzeniu
    kwalifikacji
    Pr. o ruchu drogowym art. 82. ust. 2 - Sprawdzeniu kwalifikacji podlegają
    osoby ubiegające się:
    a) o przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym cofniętego na
    okres dłuższy niż rok lub w związku z utratą kwalifikacji,
    b) o zwrot prawa jazdy, którego kierowca był pozbawiony na okres dłuższy niż
    rok.

    Czyli czeka Cię jeszce raz egzamin.
    Pa pa

  • 9. Data: 2003-07-04 16:53:48
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    > Czyli czeka Cię jeszce raz egzamin.

    mam nadzieję że oblejesz

  • 10. Data: 2003-07-04 19:55:52
    Od: a...@p...onet.pl

    > mam nadzieję że oblejesz

    A ja trzymam kciuki i życzę powodzenia.
    Dość już pijanych pieszych na drogach.
    Przeczytałam dopiero, że dostałeś 2 lata w zawieszeniu na 1/2.
    Coś pokręciłeś, bo zawiasy kogą być na najmniej na 2 lata.
    Może było odwrotnie pół roku na 2 lata? Sprawdź
    Ale i tak ( jak już pisałam wcześniej) miałbyś przy uznaniu środka karnego
    przez Sąd za wykonany, zatarcie skazania i byłbyś czysty.
    Pa pa