  • 1. Data: 2003-07-03 16:14:11
    Temat: rodzinne nękanie
    Od: "alien" <a...@x...com>

    Kolejny kłopot.
    Opiekuję się ojcem sparaliżowanym po wylewie (świadom i zdrowy psychicznie),
    umieściłem go w najlepszym domu opieki na jaki mnie stać i od 1.5 roku się
    nim zajmuję kosztem swego życia prywatnego, ale to inna sprawa bo to
    klasyczny syndrom byłego konfliktu pokoleniowego Ojciec-Syn. Ostatnio
    przyjechało jego rodzeńswto (siostra z bratem, którzy na stałe mieszkają za
    granicą i jak przypuszczam zaczęło się im gorzej powodzić). Ojcu udało się
    zgromadzić do tej pory pewien kapitał, uczynił mnie swoim pełnomocnikiem, a
    nieruchomość, którą najmował przekazał mi w akcie na dożywocie, czyli ja
    biorę pieniądze za wynajmowaną powierzchnię a w zamian mam się nim opiekować
    do końca...
    /W opinii ojca (do tej pory) i jego przyjaciół, znajomych i pozostałej
    rodziny wywiązjue się należycie ze swoich obowiązków/
    Jednak, rodzeństwo nie jest zadowolone, przesiadują u niego i manipulują
    nim, twierdzą, że wszystko roztrwoniłem, nękają mnie i moją mamę (rodzice są
    po rozwodzie kilkanaście lat), ale przede wszystkim robią mu w głowie mętlik
    do tego stopnia, że ma stany lękowe i nie ćwiczy na zajęciach
    rehabilitacyjnych. Mnie straszą prokuratorem i więzieniem. A nie mają
    podstaw.
    Nie mogę im zabronić dostępu do ojca bo wiem, że ich kocha choć nie zdaje
    sobie sprawy z tego co mu robią za plecami (ostatni ich numer to zatajenie
    śmierci ich matki - notabene pytanie o postępowanie spadkowe w moim
    poprzednim poscie).
    Czy ja mogę podjąć jakieś kroki prawne aby ukrócić ich zapędy, wszcząć
    postępowanie wyjaśniające albo coś podobnego. Ostatnio brat ojca szantażował
    matkę, że jeśłi nie dostanie pieniędzy to złoży na mnie jakieś
    doniesienie... Ręce opadają.

  • 2. Data: 2003-07-03 16:27:41
    Temat: Re: rodzinne nękanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Porada mało prawna ale życiowa. Zacisnąć zęby i nie dać się sprowokować.
    Niech złożą zawiadomienie, ale pewnie tego nie zrobią. Ja ich zaatakujesz,
    to nic nie wygrasz, tylko dasz im argument do ręki, że jesteś wyrodnym
    synem.

  • 3. Data: 2003-07-03 18:14:06
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]
    > nie zrobią. Ja ich zaatakujesz, to nic nie wygrasz, tylko
    > dasz im argument do ręki, że jesteś wyrodnym synem.

    A nie warto im przyłożyć paragrafem za groźby karalne?

  • 4. Data: 2003-07-03 19:24:29
    Od: "alien" <a...@x...com>

    Serdecznie dziękuję za porady i wsparcie.

  • 5. Data: 2003-07-04 18:38:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Po pierwsze nie jestem do końca przekonany, czy to groźby karalne. Ja tam w
    poście ALIEN znamion tego przestępstwa nie znalazłem. Po drugie, to włócząc
    ich po sadach nic nie osiągnie - moim zdaniem, a wiele może stracić w oczach
    ojca. I zresztą co mu to da w praktyce.