  • 1. Data: 2003-07-03 18:33:12
    Temat: porozumienie stron a ZUS i chorobowe
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

    witam,

    pewnie juz bylo wiele razy, ale prosze o odpowiedz, albo namiary na zrodla,
    bo to sprawea dla mnie pilna;
    podpisalem rozwiazanie umowy o prace na mocy porozumienia stron na dzien 18
    lipca; chce isc na chorobowe; jezeli zdarzyloby mi sie dluzej chorowac, to
    jak dlugi bedzie mi zus wyplacal zasilek chorobowy i czy po 18 lipca w ogole
    mi sie nalezy (do 18 lipca placi mi zaklad);

    pozdrawiam

    PB

  • 2. Data: 2003-07-05 10:38:53
    Temat: Re: porozumienie stron a ZUS i chorobowe
    Od: "myszka" <m...@m...com.pl>

> [...]
    ogole
    > mi sie nalezy (do 18 lipca placi mi zaklad);
    Pracownik który choruje w czasie trwania stosunku pracy ma za 33 dni choroby
    wypłacane wynagrodzenie chorobowe przez zakład pracy. Po rozwiązaniu
    stosunku pracy jeśli jest kontynuowane zwolnienie chorobowe-to dokumenty tj.
    zaświadczenie płatnika składek o zarobkach za ostatnie 6 m-cy+ zwolnienie
    lekarskie należy składać do ZUS, który oblicza i wypłaca zasiłek chorobowy.
    Zasiłek sie należy jeśli ma się conajmniej 30 dniowy okres ubezpieczenia
    chorobowego( trzeba więc być zatrudnionym i ubezpieczonym z tego tytułu, co
    najmniej przez 30 dni. ) Jeśli sądzi Pan że choroba będzie trwać po ustaniu
    stosunku pracy-to należy pobrać odpowiedni druk zaświadcznia z ZUS -byly
    pracodawca go wypełni i razem z tym dokumentem i zwolnieniem lekarskim
    trzeba to złożyć do wydziału zasiłków chorobowych w oddziale ZUS. Tam pana
    poinformują od szczegółach.
    -Renata