eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŚmierdząca sprawa - obornik i zwierzyna. Problem z sąsiadami. › [bardzo OT]Re:Śmierdząca sprawa - obornik i zwierzyna. Problem z sąsiadami.
    From: "emeryt" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [bardzo OT]Re:Śmierdząca sprawa - obornik i zwierzyna. Problem z
    sąsiadami.
    Date: Sun, 28 Aug 2011 16:34:56 +0200

    jak się nie przedostanie do wód gruntowych/studni z której korzystasz,
    pewnie
    się nie zarazisz. Czytaj - składowanie nawozu będzie na płycie z odpowiednim
    odprowadzeniem gnojowicy do szczelnego zbiornika.

    > Argument że Niemcy tak robią mnie nie przekonuje.

    to akurat nie jest cechą Niemiec, myślę, że Jerzy podał tylko przykład.
    Jakie zalety nawozu naturalnego:
    - nie zatruwanie środowiska chemikaliami w konsekwencji nas
    - naturalne uprawy
    - niewyjaławianie ziemi w dłuższym okresie czasu, która mamy jedną
    - zdrowsza żywność - nie mylić z ładniej wyglądająca bo tak nie będzie

    Tak naprawdę, jeżeli autor pytania zadba o to żeby składować nawóz
    odpowiednio być może czymś okryć tą kupę, to wtedy czepialstwem się
    wydaje 1 czy 2 dni smrodu do roku, podczas rozrzucania nawozu na polu.
    Fakt wtedy śmierdzi, ale to nie jest czynność nagminna - nawożenie pola.
    Spaliny w mieście śmierdzą przez 365 dni w roku.

    Ja napisałem o mojej walce, ale sytuacja wyglądała trochę inaczej, jeden
    z właścicieli ziemi wyrzucił hałdę kurzych odchodów - wyjątkowo uciążliwe
    jeżeli chodzi o smród i był to czyn złośliwy, ponieważ pole jest dość spore
    a akurat postanowił składować tą kupę w bezpośrednim sąsiedztwie do
    zabudowań.
    Na marginesie i tak przegraliśmy walkę. Na szczęśćie udało się jakoś
    dogadać,
    stara hałda zaschła na zewnątrz a nowych nie usypuje.

    > Ale przecież nie ma mowy o wsi, a o osiedlu domów jednorodzinnych, na
    > którym jeden koleś wymyślił sobie zabawy z kupą. Może i zgodne z prawem,
    > ale burackie.

    tego nie wiemy, ponieważ autor wątku nie sprecyzował gdzie się to dzieje,
    czy
    jest to sypialnia, czy wieś. Zresztą jeżeli mój sąsiad rozrzuci nawóz na
    ogrodzie
    i zaora to w ciągu kilku dni, to chyba czepialstwem by było gdybym go
    straszył
    policją, to są uroki wsi spokój, cisza, czystsze powietrze, czasem smród z
    pola,
    przyjemny zapach pochodzący od upraw (jak już zostaną wynawożone :-) ),
    lasów,
    zazwyczaj większe odległości do pokonania do miejsca pracy itd. itd.

    Ja z wątku nie potrafię doczytać czy to autor należy do grupy odszczepieńców
    społecznych nie zważając na innych, czy sąsiad/sąsiedzi i myślę, że
    pochopnych
    wniosków nie należy tu wyciągać.
    To jest nadal wies, ma swoje prawa i się bierze ją z wszelkimi dobrami,
    uciążliwościami. To jak przeprowadzić się do miasta a potem straszyć
    kierowców,
    że jeżeli będą jeździć tą drogą i robić hałas to policję wezwę. Trzeba
    zachować trochę rozsądku, niezależnie od prawa.

    Pzdr
    E.
    z mojej strony EOT, ponieważ dalsze rozważania mają się nijak do pytania
    wątkodawcy.

    P.S. rolnikiem nie jestem, ale pewne rzeczy jestem w stanie zrozumieć, być
    może dlatego, że z pochodzenia i zamieszania wieśniak ze mnie.