  • 71. Data: 2006-05-16 06:14:25
    Temat: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e4bo9f$l9j$1@inews.gazeta.pl...

    > Bez problemu. Strzelam z glowy, bo specjalnie nie chce mi sie sprawdzac;
    > Pekao24, Inteligo.
    > Jak się uprzesz to sprawdzę.

    To sprawdź, życzę szczęścia.

    inteligo: Imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy wymagane

    > Bez porblemu na poczcie też ci przyjmą przelew. Sprawdzone w praktyce i na
    > dodatek jeszcze dojedzie.

    Dojść, dojdzie, tylko, że nazwa rachunku jest WYMAGANA. Czasami
    niedouczona pani wpisuje jako nazwę rachunku, bank.

  • 72. Data: 2006-05-16 09:29:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):

    > Tylko, że A bez powodu tak nie powie, bo żaden na stołku się nie
    > podłoży, żeby zrobić przekręt.
    >
    > Jeśli A powie, to B zrobi.

    Toż mówię przecież :)

    p. m.

  • 73. Data: 2006-05-16 09:31:22
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:e4b3kf$l3t$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Tak więc jak było? Bo z Twojego tonu można wnioskować, że jako odbiorca
    > przelewu był podany jednak Twój kolega?

    W szczegółach opeacji jest mój kolega tylko ja posiadając konto w mBanku od
    dobrych 4 lat tylko dwa razy tam zagladałem. W listingu miałem dwa przelewy.
    Z zakresu danych, które mBank prezentuje oraz z sytuacji wynikało że ten
    drugi przelew miałem prawo zinterpretowac jako premię. Tylko ja bym chciał
    jeszcze raz podkreslic, że nie chodzi mi o docekanie na jakiej podstawie te
    pieniądze są lub nie sa moje bo to jest jasne że nie są. Chodzi mi tylko o
    tryb pobrania ich z mojego konta bez mojej wiedzy i zgody. Od zdarzenia
    mineły juz 5 dni a ja nie mam listu z banku ani innej informacji. Uważam że
    dziś kiedy telefony komórkowe sa tak powszechne i nie raz dzownią do mnie
    różne powiązane z bankime instytucje aby uprawiać swój marketing to
    wykonanie do mnie telefonu aby jak najszybciej mnie powiadomić i przeprosić
    rozwiązałoby problem. To chyba tez kwestia jakiejś kultury. Dlaczego ze mną
    nikt się nie skontaktował z PKO aby przeprosić za kłopoty.

    pozdrawiam Olek

  • 74. Data: 2006-05-16 09:37:11
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Smutny30" <s...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Zdarzł mi się taki przypadek, że przez pomyłkę banku zleceniodawcy
    > wpłynęła do mnie pensja kolegi. Następnego dnia zauważyłem, że pieniądze
    > te zostały

    Jednym z wniosków jakie mam po tej sprawie i dyskusji jest to, że podobnie
    jak urzedy skarbowe, które mogą gnębić obywateli a same nie ponoszą
    nalezytej odpowiedzialności za swoje błedy i nadużycia podobnie jest z
    bankami. Gdyby tak klient się pomylił lub przekroczył debet będzie ugotowany
    ale jak myli się bank - nie ma problemu - sprawę się odkręca i nie trzeba
    nawet nikogo przepraszać.

    pozdrawiam Olek

  • 75. Data: 2006-05-16 13:12:37
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Smutny30 wrote:
> [...]
    > ale jak myli się bank - nie ma problemu - sprawę się odkręca i nie trzeba

    Bo przekroczenie debetu przez klienta nie jest pomyłką.

  • 76. Data: 2006-05-16 13:15:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Smutny30 wrote:
    Chodzi mi tylko o
    > tryb pobrania ich z mojego konta bez mojej wiedzy i zgody.
    Sam się na to zgodziłeś.

    > Od zdarzenia
    > mineły juz 5 dni a ja nie mam listu z banku ani innej informacji.
    Idzie.

> [...]
    > różne powiązane z bankime instytucje aby uprawiać swój marketing to
    > wykonanie do mnie telefonu aby jak najszybciej mnie powiadomić i przeprosić

    Bank przyjął inne rozwiązanie. I takie stosuje.

    To chyba tez kwestia jakiejś kultury. Dlaczego ze mną
    > nikt się nie skontaktował z PKO aby przeprosić za kłopoty.

    bo nie masz konta w PKO tylko w mBanku i to mBank na polecenie PKO
    dokonał korekty. PKO nawet nie ma prawa się z tobą kontaktować.
    Zaraz byś napisał jakim prawem mBank przekazał twój numer teelfonu do PKO.
    to mBank mi ci wyjaśni zaistniała sytuację i właśnie to robi.
    Przestań już marudzić.

  • 77. Data: 2006-05-16 17:51:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Miernik wrote:
    > Nie wyobrażam sobie by bank odbiorcy
    > wystornował już raz zaksięgowany przelew bez zgody właściciela konta z
    > powodu niezgodności danych.

    Ja sobie wyobrażam. Ale czy wolno tak robić, trzeba by sprawdzić w
    ustawie.

    > Tytuł przelewu nie ma do tego celu żadnego znaczenia. Zaksięgowanie
    > przelewu nie może być błędne lub nie w zależności od tytułu gdyż tytuł w
    > żaden sposób nie wpływa na to czy i gdzie przelew zostanie przez bank
    > zaksięgowany.

    Dla przykładu, przelew o tytule "rozliczenie delegacji Jan Nowak"
    wysłany do "Ryby Krewetki sp. z o.o." jest IMO oczywistą pomyłką.
    Rozważania czy można takową wystornować: jak powyżej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 78. Data: 2006-05-16 18:22:49
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 maj o godzinie 15:12, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Bo przekroczenie debetu przez klienta nie jest pomyłką.

    wKF - jesteś nieomylny?
    Pytanie - oczywiście retoryczne - obnażające twoją powyższą tezę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 79. Data: 2006-05-16 21:54:08
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > wysłany do "Ryby Krewetki sp. z o.o." jest IMO oczywistą pomyłką.
    > Rozważania czy można takową wystornować: jak powyżej.

    jeśli rachunek odbiorcy się zgadza z dyspozycją to nie.

  • 80. Data: 2006-05-16 21:55:48
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > wKF - jesteś nieomylny?
    > Pytanie - oczywiście retoryczne - obnażające twoją powyższą tezę.

    A gdzie ty tu widzisz pomyłkę.
    No chyba, że wliczeniu własnej kasy ile ci jeszcze wolno wydać.