  • 1. Data: 2006-05-15 08:11:32
    Temat: Renta po rodzicu a małżeństwo
    Od: "rosak" <h...@t...pl>

    Witam,
    w "Ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych" nie
    znalazłem takowego zapisu, jednak wolę się upewnić, żeby przypadkiem kar nie
    płacić..

    Czy młody, uczący się człowiek (do 25r.), pobierający rentę po zmarłym
    rodzicu traci do niej prawo po zawarciu związku małżeńskiego?

    Z góry dziękuje za pomoc.

    rosak

  • 2. Data: 2006-05-15 12:29:37
    Temat: Re: Renta po rodzicu a małżeństwo
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "rosak" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy młody, uczący się człowiek (do 25r.), pobierający rentę po zmarłym
    > rodzicu traci do niej prawo po zawarciu związku małżeńskiego?

    Rozliczałam PIT dla małżonków, gdzie ucząca się żona pobierała rentę po
    rodzicu. Z tego wynikałoby, że gdy się jeszcze uczy, renta należy sie.

  • 3. Data: 2006-05-15 13:34:39
    Od: "rosak" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Rozliczałam PIT dla małżonków, gdzie ucząca się żona pobierała rentę po
    > rodzicu. Z tego wynikałoby, że gdy się jeszcze uczy, renta należy sie.

    Byłem w ZUS'ie, dowiedziałem się że zawarcie związku małżeńskiego nie ma tu
    nic do rzeczy, trzeba tylko dostarczyć im odpis aktu małżeństwa w przypadku
    zmiany nazwiska.

    Dziękuję i pozdrawiam.
    --
    rosak