    From: ".Kamil." <k...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: autorskie/internet
    Date: Tue, 15 Jan 2002 12:21:32 +0100

    Hej

    moze wyprowadzicie mnie z bledu:

    1/2 roku temu napisalem artykul, ktory zostal wykorzystany na pewnej stronie
    internetowej nalezacej do duzego wydawnictwa komputerowego. dostalem za
    niego pieniadze, ale niczego nie podpisywalem. ot, zleceniodawca jakos nie
    naciskal. dzisiaj znalazlem ten sam tekst umieszczony na stronie onet.pl,
    nie podpisany, natomiast z logiem wydawnictwa, ktore najprawdopodobniej
    umieszcza teksty nie tylko na swojej stronie, ale takze na stronie onetu.
    napisalem wlasnie list do wydawcy, ze nie zycze sobie, by moj tekst byl
    publikowany ponownie (w dodatku bez podpisu), gdyz jako autor jestem nadal
    jego wlascicielem. nie podpisalem umowy, w ktorej zrzekalbym sie praw do
    swojego utworu. zazadalem wiec przelania na moje konto wynagrodzenia za
    ponowna publikacje, albo natychmiastowego zdjecia tekstu ze strony
    internetowej onetu.

    przy tej okazji wyszla pewna watpliwosc odnosnie publikacji utworow drukiem,
    a nastepnie na stronie tej samej gazety. gdy nie sporzadzono stosownej
    umowy, czy wydawca ma prawo publikowac ten sam tekst w sieci i drukiem,
    placac tylko za jednorazowa publikacje?

    dzieki
    kamil