  • 11. Data: 2020-02-26 20:25:07
    Temat: Re: autokar turystyczny prywatnie i Uber
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsAB6FB80E96135budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A skad wiesz ze prowadzi działalnosc gospodarcza?

    Jesli wozi ludzi za pieniadze, to prowadzi dzialalnosc - w sensie
    faktycznym.
    A czy zarejestrowal ... dopadnie go urzad, to sie dowie, ze powinien.

    J.

  • 12. Data: 2020-02-26 20:38:49
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Jesli wozi ludzi za pieniadze, to prowadzi dzialalnosc - w sensie
    > faktycznym.

    No patrz, a niedawno jeden taki specjalista/CHUJel napisał:

    "No chyba, ze prowadzi kto inny, a kierowca tylko na etacie."

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2020-02-26 21:21:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.02.2020 o 17:47, J.F. pisze:

    > Pod warunkiem, ze zarejestrowany na 9 osob (z kierowca)
    >
    > Bo jak na 10 - to juz autobus

    busik, a nie autobusik:)

  • 14. Data: 2020-02-26 21:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jesli wozi ludzi za pieniadze, to prowadzi dzialalnosc - w sensie
    > faktycznym.

    To oczywiście nieprawda. To znaczy tak samo moze to byc prawda jak i moze
    nie być.
    Poczytaj jakie sa cechy prowadzenia dg i bedziesz wiedział, ze wniosek
    jaki wyciągnałes to naduzycie.

    > A czy zarejestrowal ... dopadnie go urzad, to sie dowie, ze powinien.

    Jak sie komus bedzie wyjatkowo chciało to najpierw oceni czy rzeczywiście
    prowadził dg czy nie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 15. Data: 2020-02-27 19:50:18
    Od: Kviat

    W dniu 26.02.2020 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A skad wiesz ze prowadzi działalnosc gospodarcza?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzia%C5%82alno%C5%9B%C
    4%87_gospodarcza

    A którego warunku nie spełnia?
    Czy zarejestrowanie się/zapisanie(? - nie wiem jak to się odbywa) do
    ubera nie podpada pod "w sposób zorganizowany"?
    A jeżeli chodzi "i ciągły", to znaczy jaki? Czy dwa razy w roku to już
    ciągły?
    Albo to: "również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w
    okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób
    częstotliwy."
    Czy fakt zarejestrowania się/zapisania(?) do ubera nie wskazuje na taki
    zamiar?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2020-02-27 20:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >ubera nie podpada pod "w sposób zorganizowany"?
    >A jeżeli chodzi "i ciągły", to znaczy jaki? Czy dwa razy w roku to

    Ba - a raz dziennie to ciagly ? :)

> [...]
    >sposób częstotliwy."
    >Czy fakt zarejestrowania się/zapisania(?) do ubera nie wskazuje na

    Wskazuje. Ale uwazaj - to w kwestii VAT.

    J.

  • 17. Data: 2020-02-27 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

> [...]
    > sposób częstotliwy."
    > Czy fakt zarejestrowania się/zapisania(?) do ubera nie wskazuje na

    Moim zdaniem nie wskazuje.
    Uber powstał po to zeby okazjonalnie przy okazji bycia w okolicy,
    posiadania auta i chwili wolnego czasu kogos gdzies podwieźć.
    To ze zrobiło sie z tego czesto przedseibiorstwo taksówkowe to jest inna
    sprawa.
    Ale uwazam ze jak ktos 2 razy w miesiacu podwiezie kogoś to nijak nie da
    sie stwierdzic ze prowadzi DG...

    Ja np kiedys zastanawiałem sie czy nie pojezdzic jako taksówka w
    sylwestra. Jeden dzien w roku - ani to czestotliwe, ani zorganizowane.
    IMO oczywiście.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"