  • 1. Data: 2002-03-13 17:51:49
    Temat: aukcja..zostalem oszukany
    Od: "slomi" <s...@w...pl>

    Wygralem w internecie aukcje i zamiast towaru, ktory powinien przyjsc
    dostalem...gwozdz
    Stracilem na tym 450 PLN...poradzcie mi co robic !!!
    Czy moge jakos odzyskac moje pieniadze? Mam jakas szanse?
    Jestem niepelnoletni i byly to prawie wszystkie moje oszczednosci :(
    Prosze o rade
    --
    [Piotrek " slomi " Słomian]
    [ gadu-gadu: 837339 ]

  • 2. Data: 2002-03-13 22:16:13
    Temat: Odp: aukcja..zostalem oszukany
    Od: "Noemi Cieicel" <n...@p...onet.pl>

    Idz z rodzicami na policje/do prokuratora i zglos oszustwo/kradziez.
    Powinienes miec z soba dane oszusta.
    I nie kupuj nic na aukcjach w Polsce. Moj znajomy kupil telefon komorkowy i
    dostal.... 2 ziemniaki(!!!).

    U_ytkownik slomi <s...@w...pl> w wiadomo_ci do grup dyskusyjnych
    napisa_:3c8f90d5$...@n...vogel.pl...

  • 3. Data: 2002-03-14 06:57:27
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik slomi <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3c8f90d5$...@n...vogel.pl...
    > Wygralem w internecie aukcje i zamiast towaru, ktory powinien przyjsc
    > dostalem...gwozdz

    A może to był "gwóźdź programu?" :) Zawsze można go odsprzedać.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-03-14 07:21:00
    Temat: Re: aukcja..zostalem oszukany
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > I nie kupuj nic na aukcjach w Polsce. Moj znajomy kupil telefon komorkowy i
    > dostal.... 2 ziemniaki(!!!).

    Hmm... To że można natknąć się na uszustów na Allegro nie oznacza że nie można
    kupować/sprzedawać na aukcjach! Prowadzę interesy na Allegro już od ponad dwóch
    lat i jeszcze nigdy mnie nikt nie oszukał. Dlaczego? Bo umiem wybierać
    partnerów z którymi robię interesy. Moim zdaniem Allegro powinno być dla ludzi
    pełnoletnich którzy wiedzą co robią. Koledze bardzo współczuję - niech spróbuje
    zrobić jak radził przedmówca, może nie wszsytko stracone.

    pozdrawiam,
    agnus

  • 5. Data: 2002-03-14 10:07:45
    Od: "Robert Bajorek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy moge jakos odzyskac moje pieniadze? Mam jakas szanse?
    > Jestem niepelnoletni i byly to prawie wszystkie moje oszczednosci :(

    Sprawa jest praktycznie przegrana, chyba że świadkiem otwierania paczki był
    kierownik urzędu pocztowego. Na aukcjach internetowych w przypadku zakupu od
    niepewnych kontrahentów lub na znaczną kwotę polecam następującą metodę:
    jeśli się da, to zastosować system Escrow (allegro), a bezwzględnie otwierać
    paczkę na poczcie w obecności kierownika (nie może odmówić takiemu żądaniu)
    i w razie niezgodności z oczekiwaniami sporządzić protokół. To dopiero może
    być podstawa do wszczęcia postępowania przez policję. W innym wypadku
    nadawca może śmiało twierdzić, że wysłał to co było zamówione, a to ty
    próbujesz go oszukać wmawiając, że nie otrzymałeś właściwego przedmiotu. Czy
    twoja niepełnoletniość komplikuje sprawę - nie mam pojęcia.
    pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2002-03-14 23:36:28
    Od: "Marek K" <m...@t...net.pl>

> [...]
    otwierać
    > paczkę na poczcie w obecności kierownika (nie może odmówić takiemu

    czy moglbys podac podstawe prawna tego twierdzenia?
    ostatnio probowalem wykonac cos takiego, tzn otworzyc paczke w obecnosci
    kierowniczki zmiany i dostalem zdecydowana odmowe motywowana
    brakiem takowego obowiazku

    > Robert

    pzdr

    Marek

  • 7. Data: 2002-03-15 00:06:58
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "Marek K" <m...@t...net.pl> wrote in message

> [...]
    > ostatnio probowalem wykonac cos takiego, tzn otworzyc paczke w obecnosci
    > kierowniczki zmiany i dostalem zdecydowana odmowe motywowana

    Dokładnie to samo. Także czy mógłbyś...

  • 8. Data: 2002-03-15 00:08:03
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    slomi wrote:

> [...]
    > Czy moge jakos odzyskac moje pieniadze? Mam jakas szanse?
    > Jestem niepelnoletni i byly to prawie wszystkie moje oszczednosci :(

    Zloz pisemne zawiadomienie na policji i powiadom organizatora licytacji
    o oszustwie.

    Jacek

  • 9. Data: 2002-03-15 00:34:05
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > slomi wrote:

    Nie karmcie trola.

  • 10. Data: 2002-03-15 18:01:42
    Od: Goomich <g...@w...pl>

    "Robert Bajorek" <r...@p...onet.pl> naskrobał(a) w

    > Czy twoja niepełnoletniość
    > komplikuje sprawę - nie mam pojęcia. pozdrawiam

    A moży by ją wykorzystać? Skoro jest niepełnoletni, to można
    zastosować art. 17 kc, że w wypadku rozporządzenia swoim majątkiem,
    potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego. Wtedy to druga
    strona musiałaby udowodnić, ze nie wysłała gwoździa.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153
    Chrzanić sygnaturki !!!!