  • 1. Data: 2002-03-13 17:26:35
    Temat: Przeszukanie domu - prosze o rade
    Od: "www.Meteoryt.NET" <m...@p...com>

    Witam.
    Mialem przeszukanie domu, firmy i w wyniku tego policja
    zabezpieczyla 2 kompy. Bylo ze 20 roznych programow na dyskach.

    Pytali czy mam oryginaly to powiedzialem ze mam, ale nie w tej chwili i nie
    TU :)))

    No wiec za pare dni ide sie spowiadac i w miedzy czasie zalatwilem wiekszosc
    programow. Ale np. Corela 5 nawet jak sie zesram to nie zalatwie oryginalu.
    To samo Norton Utilites 3 PL :)))

    Teraz pytanie do ZNAWCOW !

    Jak im te oryginaly przyniose, biegly se to sprawdzi wszystko ze to sa
    oryginaly a nie tloki ruskie i znajdzie pare programow "pirackich" to co.
    Konfiskuja/zatrzymuja kompy, czy zatrzymuja HDD tylko, czy oddaja
    kompy ale wlepiaja kare za to co bylo pirackie ?????????
    To zalezy od kogo ? Od Prokuratora ? Mieli nakaz. Wiecej nie powiem :))))

    Czego moge sie spodziewac ????
    Wogole jest sens kupowac te oryginaly ? Przeciez i tak sie seriale nie beda
    zgadzac a czasami w miejscu USER: sa jakies brednie. Zreszta wiecie jak to
    jest. I tak wiadomo ze nikt nie kupuje oryginalow :)))))))

  • 2. Data: 2002-03-13 18:01:13
    Temat: Re: Przeszukanie domu - prosze o rade
    Od: "Piotr Rzewuski" <p...@w...pl>

    "www.Meteoryt.NET" <m...@p...com> napisal
> [...]
    > zgadzac a czasami w miejscu USER: sa jakies brednie. Zreszta wiecie jak
    > jest. I tak wiadomo ze nikt nie kupuje oryginalow :)))))))

    Pytanie uzupelniajace:

    Na jakiej podstawie policja doszla do wniosku,
    ze przeszukanie domu i firmy Kolegi sie oplaca ?

    Wzielo sie tak z sufitu czy byly jakies przeslanki
    ku temu, ktore Kolega byl laskawy przemilczec ?

    (np. produkcja lub handel pirackimi softami ?)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2002-03-13 21:03:52
    Od: "www.Meteoryt.NET" <m...@p...com>

> [...]
    >
    > Wzielo sie tak z sufitu czy byly jakies przeslanki
    > ku temu, ktore Kolega byl laskawy przemilczec ?
    >
    > (np. produkcja lub handel pirackimi softami ?)

    Powiedzmy ze Kolega był sprzedawca softu z dolnej polki :))))
    ale nie o to sie pytam, tylko o to co z komputerem Kolegi
    moze sie stac.

  • 4. Data: 2002-03-14 09:34:10
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "www.Meteoryt.NET" napisał w wiadomości:
    > Powiedzmy ze Kolega był sprzedawca softu z dolnej polki :))))
    > ale nie o to sie pytam, tylko o to co z komputerem Kolegi
    > moze sie stac.

    Z komputerami mozna się już pożegnać no chyba że jakimś cudem okaże się że
    cały soft jest legalny a cała sprawa to pomyłka. Ja jeszcze nie słyszałem
    aby komuś udało się odzyskać komputer po takim nalocie zwłaszcza że w dniu
    konfiskaty sprzętu soft był używany bez posiadanej licencji. Komputery będą
    dowodem w sprawie a nie podważysz zarzutu nielegalnego posiadania
    (użytkowania) np 20 różnych programów. Kupowanie licencji w dniu dzisiejszym
    mija się z celem ponieważ soft jest pod względem zgodności sprawdzany po
    numerach tychże licencji a te nie są zgodne. Nie ma tu co psioczyć na BSA
    czy Policję bo taka procedura to jest jednynie egzekwowaniem prawa
    autorskiego.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-03-21 02:02:06
    Od: "Marlenka" <w...@b...pl>

    Witam!

    A jeśli się nie prowadziło żadnej nielegalnej sprzedaży itp, a panowie
    policjanci wpadli i przeszukali bez nakazu sądowego, lub prokuratora - czy
    mieli do tego prawo?
    W czasie przeszukania okazało się że pracownik miał klika płytek audio w
    reklamówce - słuchał sobie w czasie pracy, i jeszcze z 4 płytki które
    feralnie, dzień wcześniej ktos przekazywał je poprzez sprzedawce komuś
    innemu :(. ?

    Czy postępowanie policji było legalne (brak nakazu) ?

    Pozdrawiam

    Marlena