  • 11. Data: 2005-07-27 14:04:37
    Temat: Re: asesor - cz?sto ?miech na sali
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Jan Kowalski wrote:
    > U?ytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Niech si? wyka?e praktyk? gdzie indziej, a s?dzia powinien mieae przynajmniej
    > 40 lat.
    Ile masz lat i czym się zajmujesz?

    MZ

  • 12. Data: 2005-07-27 21:57:45
    Temat: Re: asesor - często śmiech na sali
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Asesro ma wiedzieć jakie jest prawo pracy i jak winno być stosowane, a nie
    > jak to jest być pracownikiem.

    A wiecie... mam bardzo dobre doswiadczenie z asesorem... jeszcze nie byl
    zepsuty przez skapcialy system i chcial cos zmienic w tym swiecie stosujac
    prawo. Do tego protokolowal jak sie nalezy a nie zapisywal "radosnej
    tworczosci" nie majacej zbyt duzo wspolnego z posiedzeniem.
    A doswiadczenie ... jesli stosuje prawo i jego wykladnie nalezycie to czego
    sie czepiac ??
    Pozdr Maver

  • 13. Data: 2005-07-27 22:23:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Fakt, trudno sie z tym niezgodzic..
    > Ale tak jest wszedzie i nie da sie tego wykorzenic.
    > Chyba ze zamiast ludzi beda orzekac komputery... :-))
    Tyż nici, zostają po drodze nieobiektywni analityk ...
    programista, wdrozeniowiec, no i...
    posępny <hAxi0r - zbrodzień cybersprawiedliwości ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2005-07-30 10:28:29
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    >cywilnych (bo w koncu cale zycie siedzial w sprawach karnych). I podobnie
    >bedzie z drugiej strony, ktos kto nigdy w zyciu >nie napisal uzasadnienia
    >wyroku, bo byl adwokatem, ma nagle >pisac uzadnienia i rozsadzac spory jako
    >sedzia ?

    Spokojnie, skoro umie to robić byle student na I roku aplikacji to tym
    bardziej zrobi to doświadczony prawnik z inego zawodu.

    > Piszesz bzdury i tyle. Jest to nierealne.

    Bzdur nie skomentuję, to kwestia kultury. Jeśli zawody prawnicze się
    otworzą, to mało kto będzie chciał biedować na asesorskiej/sędziowskiej w
    rejonie pensji i to wymusi też zmiany w sądach.
    Wywalić z sądów księgi wieczyste, rejestry, większość postępowań
    nieprocesowych dać referendarzom, a sędzia niech będzie sądzi.
    Problem tylko z wykroczeniami, które IMHO w ogóle nie powinny do sądu
    trafiać w I instancji. Może jakieś niezawodowe sądy pokoju, bo Konstytucja
    nie definiuje na czym miałoby polegać uczestnictwo obywateli w sprawowaniu
    wymiaru sprawidliwości.

  • 15. Data: 2005-07-30 10:30:31
    Temat: Re: asesor - czesto ?miech na sali
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > Ile masz lat i czym się zajmujesz?

    Jestem asesorem :)

  • 16. Data: 2005-07-30 10:33:23
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > Asesro ma wiedzieć jakie jest prawo pracy i jak winno być stosowane, a
    > nie jak to jest być pracownikiem.

    A jak ma w takim razie oceniać dowody?!

    > Nie wiem czy zmyślasz (piszesz to co się wydaje) czy to twoje
    > doświadczenia. Tak czy inaczej bzdury.

    Niestety kilkuletnie doświadczenia.

  • 17. Data: 2005-07-30 14:07:14
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jak ma w takim razie oceniać dowody?!

    Operujac wykladnia prawna- to odpowiedz na pytanie. Nie ma znaczenia czy
    sprzedajesz kupy psie czy bomby atomowe obowiazkiem asesora jest okreslic
    czy dzialanie twoje bylo zgodne z kodeksem pracy i prawem czy tez z tym, i
    aktami niezgodne.

    > Niestety kilkuletnie doświadczenia.
    Zaczyna mnie zastanmawaic czy doswiadczenie Sedziego jest akurat istota
    sprawy. Wydaje mi sie, ze to akurat nie jest to najistotniejsze. Mozna
    przegrac sprawe, nie trzeba miec racji ale tylko jesli zalozyc, ze prawo to
    normy uznane spolecznie. Czasami trudno uznac, ze zlodziejstwo to norma...
    Pozdr Maver

  • 18. Data: 2005-07-30 18:11:44
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

> [...]
    > czy dzialanie twoje bylo zgodne z kodeksem pracy i prawem czy tez z tym, i

    Tak tak tak, ale najpierw musi ustalić stan faktyczny, zanim się zabierze za
    rozważania prawne. I w tym zwlykle najwięcej kłopotu - którym świadkom dac
    wiarę, które są sensowne. Jak asesor nie ma doświadczenia, będzie opowiadał
    i pisał dyrdymały. Co z jego wykładni, skoro oparł rozstrzygnięcie na
    nieprawidłowo ustalonym stanie faktrycznym, bo nie umiałocenić dowodów ...
    Nie mówiąc już o mechanicznym powtarzaniu tez SN (względnie miejscowej
    apelacji, która ma inny pogląd) bez krzty krytycyzmu.

    Sedzia powinien być doświadczony i nie dac się wywieść w pole w sferze
    dowodowej, subsumpcja to już proste zaanie, radzą sobie z nim studenci na
    ćwiczeniach (bo mają podany stan faktyczny).

    JK

  • 19. Data: 2005-07-31 06:26:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > A jak ma w takim razie oceniać dowody?!

    W pierwszej kolejności na podstawie logiki, której nie nabywa się z
    doświadczeniem. Zresztą akurat w sprawach prawa pracy stan faktyczny
    jest zazwyczaj niesporny i problem leży w subsumcji.

    > Niestety kilkuletnie doświadczenia.

    To kiepsko obserwujesz.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 20. Data: 2005-07-31 20:42:58
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Jak asesor nie ma doświadczenia, będzie opowiadał
    > i pisał dyrdymały.

    Ile lat twoim zdaniem musi uplynac aby nabrac tego doswiadczenia?

    > Sedzia powinien być doświadczony i nie dac się wywieść w pole w sferze
    > [...]

    j.w.
    Jak ma zdobyc owo doswiadczenie nie bedac asesorem?