  • 1. Data: 2005-07-26 23:08:34
    Temat: asesor - często śmiech na sali
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    W "Rzepie" ostatnio dyskutują otym czy asesor powinien orzekacjak sędzia czy
    nie.
    Ale przerzucają się artykułami z konstytucji a tak na prawdę pomijane jest
    jedno - zupełny brak doświadczenia takiego "sędziego".
    Mnie żenuje widok dwudziestoparolatka w sądzie pracay, który po studiach
    poszedł na etat aplikancki a potem asesorski i nie wie jak to jest gdzieś
    pracować. Dobrze że przynajmniej ma ławników, jak nie śpią, to może czasem
    powiedzą, jak wygląda życie.
    Albo gdy, a tak jest bardzo często, na sali strony reprezentowane są przez
    wytrawnych pełnomocnikówa rozsądzać ich ma asesor, któremu ledwo co się wąs
    sypnął.
    No i co to za niezależność, jak trzeba się podlizywać, żeby dostać
    nominację.

    JK

  • 2. Data: 2005-07-27 07:51:14
    Temat: Re: asesor - często śmiech na sali
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > No i co to za niezależność, jak trzeba się podlizywać, żeby dostać
    > nominację.

    To kiedy taki czlowiek ma nabyc doswiadczenie ? Po to jest asesorem,
    zeby sie nauczyl orzekac i albo sie sprawdzi (dostanie nominacje) albo i
    nie (przynajmniej tak teoretycznie, bo kwestie ukladow i innych tutaj
    pomijam). Przy czym asesorami zostaja Ci, ktorzy aplikacje ukonczyli z
    najlepszym wynikiem (etatow ile jest kazdy wie). Jaki widzisz inny system?

    Tak samo jest w innych zawodach, jak idziesz do szpitala na operacje to
    skad wiesz, ze nie operuje Cie jakis stazysta, nad ktorym z boku stoi
    ktos doswiadczony ? Taki stazysta tez sie keidys musis nauczyc "kroic" i
    jak mu sie skalpel omsknie to dopiero bedzie ktos mial pecha.

    A co do wytrawnosci pelnomocnikow to niektorzy z niech z nich sa
    zalosni, a nie wytrawni.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-07-27 08:00:04
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przerzucają się artykułami z konstytucji a tak na prawdę pomijane jest
    > jedno - zupełny brak doświadczenia takiego "sędziego".

    Uwaga skadinand sluszna.

    Tylko ze gdyby asesor nie orzekal to rownie dobrze moglbys napisac to o sedzi,
    ktory zostal nim miesiac temu.... A to juz byloby przeciez nie do przyjecia...
    prawda?

    > Albo gdy, a tak jest bardzo często, na sali strony reprezentowane są przez
    > wytrawnych pełnomocnikówa rozsądzać ich ma asesor, któremu ledwo co się wąs
    > sypnął.

    Oczywiscie mozna znowelizowac przepisy i w sprawach w ktorych orzeka asesor
    pelnomocnicy bada wyznaczani odgornie, z urzedu i niezaleznie od woli stron.
    Oczywiscie
    beda oni musieli byc pelnomocnikami ze stazem nie dluzszym niz asesor...

    > No i co to za niezależność, jak trzeba się podlizywać, żeby dostać
    > nominację.

    Chyba nie chodzi o podlizywanie sie pelnomocnikom? Bo oni za duzo co powiedzenia
    nie maja w kwestii nominacji...

  • 4. Data: 2005-07-27 08:26:01
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > To kiedy taki czlowiek ma nabyc doswiadczenie ?

    Niech się wykaże praktyką gdzie indziej, a sędzia powinien mieć przynajmniej
    40 lat.

    > pomijam). Przy czym asesorami zostaja Ci, ktorzy aplikacje ukonczyli z
    > najlepszym wynikiem (etatow ile jest kazdy wie).

    Śmiem w to wątpić.

  • 5. Data: 2005-07-27 08:40:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Niech się wykaże praktyką gdzie indziej, a sędzia powinien mieć przynajmniej
    > 40 lat.

    Niby gdzie? Gdyby byl tak jak piszesz to zarobki sedziego musialy by byc
    10 razy takie jak sa obecnie, zeby skusic np. dobrego adwokata czy radce
    aby po wielu latach praktyki, porzucil ja na rzecz zostania sedzia.
    Sfinansujesz ? Poza tym praca prokuratora, sedziego, adwokata to jest
    zupelnie co innego, inne sa ich role, potrafia robic inne rzeczy. Ile to
    razy slyszalem, ze prokurator, ktory po kilkunastu latach pracy zostaje
    adwokatem ma klopoty z pisaniem prostych pozwow i z prowadzeniem spraw
    cywilnych (bo w koncu cale zycie siedzial w sprawach karnych). I
    podobnie bedzie z drugiej strony, ktos kto nigdy w zyciu nie napisal
    uzasadnienia wyroku, bo byl adwokatem, ma nagle pisac uzadnienia i
    rozsadzac spory jako sedzia ?

    Piszesz bzdury i tyle. Jest to nierealne.

    > Śmiem w to wątpić.

    Twoj problem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-07-27 09:13:15
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wąs sypnął.
    > No i co to za niezależność, jak trzeba się podlizywać, żeby dostać

    sad pracy to ok, karny ok, ale w rodzinnym to juz raczej taka sosoba nie
    powinna sie znalezc.

    P.

  • 7. Data: 2005-07-27 09:27:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

> [...]
    > pracować. Dobrze że przynajmniej ma ławników, jak nie śpią, to może czasem

    Asesro ma wiedzieć jakie jest prawo pracy i jak winno być stosowane, a
    nie jak to jest być pracownikiem.

    > Albo gdy, a tak jest bardzo często, na sali strony reprezentowane są przez
    > wytrawnych pełnomocnikówa rozsądzać ich ma asesor, któremu ledwo co się wąs
    > sypnął.

    Wytrawni pełnomocnicy? Nie bądź śmieszny. Może to 1% przypadków.
    Znacząca większość adwokatów i radców prawnych jest na pewno gorzej
    przygotowana niż asesor.

    > No i co to za niezależność, jak trzeba się podlizywać, żeby dostać
    > nominację.

    Nie wiem czy zmyślasz (piszesz to co się wydaje) czy to twoje
    doświadczenia. Tak czy inaczej bzdury.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-07-27 12:14:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jan Kowalski" <p...@g...pl> popełnił 27 lip 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:dc7ger$d8v$1@opal.futuro.pl:

    > Niech się wykaże praktyką gdzie indziej, a sędzia powinien mieć
    > przynajmniej 40 lat.
    Taki gołowąs? Coś Ty! minimum 60.
    A jakby się dobrze przyjrzeć podwyższenie minimalnego wieku dla sędziów na 65 lat
    spowodowałoby ich większą niezawisłość i obiektywność w orzekaniu
    takiemu 70-latkowi przeciez zaraz wszystko jedno będzie.

    NMSP

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-07-27 12:14:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> popełnił 27 lip 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:dc7ett$4d5$1@inews.gazeta.pl:

    > Chyba nie chodzi o podlizywanie sie pelnomocnikom? Bo oni za duzo co
    > powiedzenia nie maja w kwestii nominacji...
    Układy koteryjne czasami są aż rozległe,

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2005-07-27 12:35:46
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Układy koteryjne czasami są aż rozległe,

    Fakt, trudno sie z tym niezgodzic.. Ale tak jest wszedzie i nie da sie tego
    wykorzenic.
    Chyba ze zamiast ludzi beda orzekac komputery... :-))