    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Artur <a...@j...net>
    Subject: amatorskie sieci a spóldzielnia i administracja
    Sender: Artur <a...@j...net>
    Date: Wed, 14 May 2003 01:29:17 +0200

    > From: BananaBoy [mailto:s...@o...pl]
    > Posted At: Wednesday, May 14, 2003 12:23 AM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: amatorskie sieci a spóldzielnia i administracja
    > Subject: amatorskie sieci a spóldzielnia i administracja
    >
    > sytuacja przedstawia sie nastepująco
    > 4 miesace temu z kumplami zrobilismy sieć na osiedlu 5 bloków
    > i 60 osób, sieć jest w 90 % w budynku żadnych kabli na
    > zewnatrz tylko 4 małe dwu metrowe przewieszki od niedawna

    Z technicznego punktu widzenia, przewieszki to nie jest najlepszy
    pomysl. Ale to Wasza sprawa.

    > weszła na nasze osiedle firma która dostała pozwolenie ze
    > spółdzielni na pociagniecie internetu i zrobienie sieci my
    > tej sieci nie rejestrowalismy i zadnych papierów nnie mamy i
    > okazało sie że wszystkie sieci typu jak nasza ( jest ich
    > około 5 osobnych podobnych do naszych ) zostana wcielone do
    > tej głównej od tej firmy co wchodzi na osiedle chciałem sie
    > poradzic czy jest jakies prawo albo cos co pozwoli nam abysmy

    A jakim prawem? Okablowanie budynku nie nalezy do spoldzielni, tylko...
    no wlasnie - jest niczyje raczej. Na Waszym miejscu zalegalizowalbym
    dzialanosc w najszybszy mozliwy sposob. Wybierzcie sposrod siebie kogos,
    kto wezmie na siebie dzialalnosc gospodarcza i wniesie posiadane zasoby
    do niej.

    > mieli jakis argument zeby nas nie wcielali do siebie mamy
    > swoje 1,5 mbita polpaka i wszyscy są zadowoleni u nas w
    > sieci, nie wiadomo co za badziestwo bedzie potem po przejęciu
    > naszych amatorskich sieci

    A dlaczego 1.5Mbit/s? W Polpaku 1.5 i 2 Mbit kosztuja tyle samo.
    Dlaczego placicie tyle samo z mniejsza przepustowosc?

    > czy jest jakis sposób aby ich powstrzymać

    Moim zdaniem tak - po pierwsze nalezy wykonac dokumentacje sieci -
    wiedziec gdzie, co i jak jest przylaczone. Po drugie : czy macie
    oficjalny dokument, stwierdzajacy, ze spoldzielnia chce Was pozbawic
    Waszej wlasnosci? Jezeli tak, to w odpowiedzi napisalbym, ze
    nieautoryzowany dostep do Waszych urzadzen zostanie zgloszony na Policje
    jako wlamanie, ze wskazaniem winnego na podstawie dokumentu jaki
    posiadacie.
    A szczegoly to juz raczej na priv :-)

    A.