    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: allegro/problem
    Date: Sun, 30 Aug 2009 22:10:50 +0000 (UTC)

    ark_fx napisal:
    > Zwykła aukcja na allegro ( telefon ) w opcji kup teraz i zaznaczoną
    > formą płatności przedpłata na konto i wszystkie dane.Osoba klika kup
    > teraz po czym za pare dni pisze ze jednak nie chce go i tyle.
    > Z tego co wiem to została zawarta wiążąca umowa kupna-sprzedaży.

    Ale od takiej umowy mozna odstapic. Nabywca ma na to 10 dni.
    Gdyby byla licytacja to odstapic by nie mogl. 'Kup teraz' jest
    natomiast zwyklym nabyciem z mozliwoscia odstapienia.

    > W regulaminie allegro jest napisane
    > 8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde
    > kolejnepostąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane
    > przezKupującego.

    Tu nie bylo licytacji. A regulamin Allegro jest aktem duuuzo nizszej
    rangi niz ustawa.

    > Proosze o porade jak to wygląda od strony prawnej, co zrobic żeby
    > otrzymać pieniądze oraz czy można być na tym stratny.
    > Sąd mnie troche przeraża...

    Nie otrzymasz pieniedzy i nic nabywcy nie zrobisz poza wystawieniem
    negatywa. Zreszta z tym negatywem tez sprawa dyskusyjna, bo w zasadzie
    wystawialbys go za skorzystanie przez nabywce ze swoich ustawowych
    uprawnien.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek