  • 1. Data: 2006-09-21 16:44:03
    Temat: allegro - czy mozna odstąpić od umowy kupna?
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Wygrałem aukcję, zapłaciłem otrzymałem towar.
    Niestety towar jaki otrzymałem:
    a) jest niezgodny z opisem inny model (inne firmware)
    b) towar nie działa

    Zależało mi na czacie i nie chciałbym tygodnia czy dwóch czekać aż klient
    raczy o ile w ogóle raczy mi wymienić towar.
    Czy mogę w takim razie odstąpić od umowy ? Na podstawie jakiego artykułu ?
    PS: Zaznaczałem sprzedawcy że zależy mi na czacie a już widzę sprawa się
    opuźni o KILKADZIESIAT zapewne dni.

  • 2. Data: 2006-09-21 17:13:03
    Temat: Re: allegro - czy mozna odstąpić od umowy kupna?
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    maximus napisał(a):
> [...]
    > PS: Zaznaczałem sprzedawcy że zależy mi na czacie a już widzę sprawa się

    Pytanie: Czy sprzedajacym byla osoba fizyczna, czy DG, oraz jaki czas
    upłynął od zakupu.

    W drugim przypadku jest mozliwe odstapienie od umowy w terminie do 10dni
    bez podawania przyczyn.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2006-09-21 17:13:32
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "maximus" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PS: Zaznaczałem sprzedawcy że zależy mi na czacie a już widzę sprawa się

    Jesli sprzedawca sprzedal Ci rzecz jako przedsiebiorca i aukcja byla w
    formie "Kup teraz" to zawsze mozesz odstapic bez podania przyczyn na
    podstawie art. 7 ustawy o ochronie niektorych praw konsumentow.

    Natomiast jesli chodzi o odstapienie z powodu niezgodnosci towaru z umowa,
    to co do zasady nie mozesz od razu odstapic od umowy. W tym wypadku jednak,
    skoro zaznaczales ze zalezy Ci na czasie i takie opoznienie narazi Cie na
    powazne niedogodnosci, sprobowac skorzystac z ust. 4 zd. 1 art. 8 ustawy o
    sprzedazy konsumenckiej.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 4. Data: 2006-09-21 17:18:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
> [...]
    > powazne niedogodnosci, sprobowac skorzystac z ust. 4 zd. 1 art. 8 ustawy o

    A jeśli sprzedawcą nie był przedsiębiorca i nie nastąpiło wyłączenie
    uprawnień z rękojmi, możesz korzystać z przepisów kodeksu cywilnego jej
    dotyczących. W tym prawa do odstąpienia od umowy.

    KG

  • 5. Data: 2006-09-21 17:19:12
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    > Pytanie: Czy sprzedajacym byla osoba fizyczna, czy DG, oraz jaki czas
    > upłynął od zakupu.

    Sprzedawca i kupujący prowadzą działalności. Sprzedaż była zaopatrzona
    fakturą.
    Zakup odbył się 19.09 a towar otrzymałem 21.09 po południu.

    > W drugim przypadku jest mozliwe odstapienie od umowy w terminie do 10dni
    > bez podawania przyczyn.

    Jaka podstawa prawna bo chętnie bym z niej skorzystał ?
    Z tego co wiem nie ma chyba takiej możliwości.

  • 6. Data: 2006-09-21 17:21:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    maximus napisał(a):
    > Jaka podstawa prawna bo chętnie bym z niej skorzystał ?

    Jeśli kupujący kupił w zakresie swojej działalności, to nie ma.
    Ewentualnie pozostają uprawnienia z rękojmi.

    KG

  • 7. Data: 2006-09-21 17:29:21
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Jeśli kupujący kupił w zakresie swojej działalności, to nie ma.
    > Ewentualnie pozostają uprawnienia z rękojmi.

    Ale najprawdopodobniej rekojmia zostala wylaczona - wystarczy przeczytac
    fakture - a szczegolnie to co malym druczkiem;-)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2006-09-21 17:32:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > Ale najprawdopodobniej rekojmia zostala wylaczona - wystarczy przeczytac
    > fakture - a szczegolnie to co malym druczkiem;-)

    jeśli dopiero w fakturze to trochę za późno...

    KG

  • 9. Data: 2006-09-21 17:55:21
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Na fakturze nic nie ma małym druczkiem ;)

    Czyli jak domniemam ponieważ jestem osobą fizyczną prowadzącą działałność
    gospodarczą toteż nie mogę powołać się na art.7 ustawy o ochronie niektorych
    praw konsumentow ?
    Nie doszukałem się w ustawie definicji slowa konsument więc nie jestem
    pewien.

  • 10. Data: 2006-09-21 18:08:49
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Czyli jak domniemam ponieważ jestem osobą fizyczną prowadzącą działałność
    > gospodarczą toteż nie mogę powołać się na art.7 ustawy o ochronie
    > niektorych
    > praw konsumentow ?

    To zalezy czy dokonales zakupu w zwiazku z prowadzeniem DG? Czy na wlasne
    czy rodzinne potrzeby?

    Pozdrawiam,
    Michal