  • 11. Data: 2011-11-22 12:03:12
    Temat: Re: allegro, brak chęci współpracy
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4ecb88ba$0$8458$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Nixe

    > Rusz głową.

    Ja? To nie ja mam problem :)

    > Treść komentarza ewidentnie wskazuje na pomyłkę, jeśli mowa w
    > nim o innym przedmiocie niż sprzedawany na aukcji.

    Napisz zatem czy w takim przykładowym komentarzu jest pomyłka czy jej nie ma
    i kto o tym decyduje
    "Transakcja w porządku, polecam"
    Poza tym w regulaminie jest wyraźnie napisane "komentarz został omyłkowo
    wystawiony niewłaściwemu Użytkownikowi".
    Przecież w takiej sytuacji nikt nigdy obiektywnie nie oceni, czy faktycznie
    wystawiono niewłaściwemu użytkownikowi czy właściwemu. Nikt w komentarzach
    nie podaje nazw użytkowników. Zatem od razu mogą napisać, że nie kasują
    żadnych komentarzy :>

    > Wtedy bez problemu usuwają taki komentarz.

    To dlaczego robią problemy, gdy ktoś chce usunąć własny komentarza, ponieważ
    pomylił się co do użytkownika i o tym wie?

    N.

  • 12. Data: 2011-11-22 12:10:18
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <N...@e...ukryty.com> napisał w wiadomości
    .com...

    > Jak to zrobiłaś? Osobne pismo do allegro czy przez formularz?

    Spytałam się wprost tego barana, na jaki adres mogę złożyć na niego skargę.
    Podał sam bez bicia, bo dobrze wiedział, że nasza korespondencja nie jest
    prywatna, tylko ogólna dla całego BOKu, więc ktoś pocztę kontroluje, choćby
    wyrywkowo. A gdyby nie podał, to napisałabym po prostu tradycyjny list do
    Allegro albo wysłała fax.
    O dziwo kobieta, która się do mnie w związku z tą skargą odezwała (już z
    zupełnie innego adresu - imiennego) była naprawdę na poziomie. Wyjaśniła
    dokładnie wszystko, co chciałam, pomogła mi rozwiązać problem, przeprosiła,
    powiedziała, że wyciągnie konsekwencje wobec tego człowieka (nie wiem, czy
    to zrobiła, bo to już mnie szczerze mówiąc mało interesowało - to, co
    chciałam osiągnęłam).

    N.

  • 13. Data: 2011-11-22 13:21:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4ecb85bf$1@news.home.net.pl...

    > Ja czasem mam podejrzenie, że sporo odpowiedzi jest udzielana przez
    > automaty mające kilka wzorców standardowych odpowiedzi - i żadne ludzkie
    > oko tego nawet nie ogląda.

    Podejrzewam, że oni tam albo mają jakieś targety dla konsultantów, na ile
    mają odpowiedzieć pytań, albo płacą im od sztuki odpowiedzi. Taki
    konsultant ma po prostu kilka standardowych odpowiedzi i przez wstawianie
    do maili odpowiada -chyba nawet nie czytając na co odpisuje.

  • 14. Data: 2011-11-22 13:23:27
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/22/11 13:03, Nixe wrote:

    > Napisz zatem czy w takim przykładowym komentarzu jest pomyłka czy jej nie ma
    > i kto o tym decyduje
    > "Transakcja w porządku, polecam"

    Na podstawie tak zdawkowego komentarza nie da się określić czy został
    wystawiony omyłkowo czy nie. W związku z tym nie da się go usunąć na
    postawie punktu regulaminu, na który powołuje się Wojtek. I tyle.

    > Poza tym w regulaminie jest wyraźnie napisane "komentarz został omyłkowo
    > wystawiony niewłaściwemu Użytkownikowi".

    i równie wyraźnie jest napisane "jeśli jego treść jednoznacznie wskazuje
    na pomyłkę".

    > Przecież w takiej sytuacji nikt nigdy obiektywnie nie oceni, czy faktycznie
    > wystawiono niewłaściwemu użytkownikowi czy właściwemu.

    Właśnie odkryłaś, że istnieją komentarze, których nie da się odwołać na
    podstawie wspomnianego punktu regulaminu.

    > Nikt w komentarzach nie podaje nazw użytkowników.

    Ale masz jakieś wsparcie tej śmiałej tezy?

    > Zatem od razu mogą napisać, że nie kasują żadnych komentarzy :>

    Nie mogą, bo to nieprawda. Przykłady już były w tym wątku.

    > To dlaczego robią problemy, gdy ktoś chce usunąć własny komentarza, ponieważ
    > pomylił się co do użytkownika i o tym wie?

    A skąd Allegro ma wiedzieć, że to była pomyłka? Chcieć odwołać komentarz
    można z różnych powodów, mniej lub bardziej uczciwych. Moim zdaniem w
    tym akurat przypadku Allegro działa całkiem sensownie.

    --
    Jacek Midura

  • 15. Data: 2011-11-22 13:50:42
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał

    > Właśnie odkryłaś, że istnieją komentarze, których nie da się odwołać na
    > podstawie wspomnianego punktu regulaminu.

    Raczej odkryłam, że przypadek "komentarz został omyłkowo wystawiony
    niewłaściwemu Użytkownikowi" nigdy nie będzie miał zastosowania, ponieważ w
    komentarzach nie podaje się komu się ten komentarz wystawia, zatem
    defaultowo nie ma możliwości ustalenia czy to jest pomyłka czy nie. Czyli
    równie dobrze mogli w ogóle takiej klauzuli nie zamieszczać.

    > Ale masz jakieś wsparcie tej śmiałej tezy?

    Jedynie logikę.
    Po kija podawać nazwę użytkownika w komentarzu?
    Chyba tylko po to, by uniknąć takich kuriozalnych problemów, jak opisywany
    przez Wojtka.

    > A skąd Allegro ma wiedzieć, że to była pomyłka?

    Nie musi wiedzieć.
    Ma po prostu przyjąć do wiadomości, że wystawca_swojego_komentarza się
    pomylił i chce go odwołać.

    > Chcieć odwołać komentarz można z różnych powodów, mniej lub bardziej
    > uczciwych.

    Podaj choć jeden przykład nieuczciwego powodu, dla którego ktoś chciałby
    odwołać_swój_komentarz.
    Rozumiem, gdyby wystawianie komentarzy było obowiązkowe, ale nie jest.

    N.

  • 16. Data: 2011-11-22 14:20:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >defaultowo nie ma możliwości ustalenia czy to jest pomyłka czy nie. Czyli
    >równie dobrze mogli w ogóle takiej klauzuli nie zamieszczać.

    A jak ktoś w komentarzu napisze:
    "Odkurzacz sprawny, wszystko ok, polecam" a komentarz wystwi gościowi który
    sprzedaje sztuczne choinki to chyba będzie oczywiste że komentarz wystawiony
    niewłasciwemu użytkownikowi. Sporo osób tez w komentarzach wstawia tytuł
    aukcji lub chociażby pisza czego aukcja dotyczyła.

  • 17. Data: 2011-11-22 14:48:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Wojtek

    > A kto nakazuje w komentarzu informowania o produkcie?

    Nikt i co z tego? Czy to jakiś atak gimnazjalistów na PSP?

  • 18. Data: 2011-11-22 14:52:22
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Nixe

    > Napisz zatem czy w takim przykładowym komentarzu jest pomyłka czy jej
    > nie ma i kto o tym decyduje

    Skup się. Masz do rozgryzienia jedno, proste zdanie po polsku.

    > "Transakcja w porządku, polecam"

    Ten nie wskazuje na pomyłkę, więc go nie usuną. A czy faktycznie jest
    pomyłką czy nie, to bez znaczenia.

    > To dlaczego robią problemy, gdy ktoś chce usunąć własny komentarza,
    > ponieważ pomylił się co do użytkownika i o tym wie?

    Bo w regulaminie jest, że usuwają, gdy jego treść wskazuje na pomyłkę. A
    dlaczego ten punkt istnieje to sam się zastanów -- spróbuj pomyśleć. To
    już drugi raz w ciągu ostatnich kilku minut, ale może podołasz.

  • 19. Data: 2011-11-22 15:13:29
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/22/11 14:50, Nixe wrote:

    > Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał

    > Raczej odkryłam, że przypadek "komentarz został omyłkowo wystawiony
    > niewłaściwemu Użytkownikowi"

    Czemu? Przecież niezgodność towaru w aukcji i komentarzu zazwyczaj
    wystarczy do stwierdzenia, że komentarz trafił przez pomyłkę do
    niewłaściwego użytkownika.

    > Jedynie logikę.

    Drżyjcie, fakty! Nadchodzi Logika!
    Oszczędzę ci pytania o przykłady:
    http://allegro.pl/show_user.php?uid=11065014&type=fb
    _given_all

    > Nie musi wiedzieć.
    > Ma po prostu przyjąć do wiadomości, że wystawca_swojego_komentarza się
    > pomylił i chce go odwołać.

    Aha. Dobrze, że Allegro ma na ten temat inne zdanie. Tym bardziej, że od
    momentu wystawienia komentarz już nie jest tylko wystawcy, ale również
    osoby, która go otrzymała.

    > Podaj choć jeden przykład nieuczciwego powodu, dla którego ktoś chciałby
    > odwołać_swój_komentarz.

    Zamiast przykładu posłużę się cytatem (z tego wątku):
    to: Rusz głową!
    Nixe: Ja?

    --
    Jacek Midura

  • 20. Data: 2011-11-22 15:23:25
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-22 15:52, to pisze:

    > Ten nie wskazuje na pomyłkę

    Udowodnij zatem, że ten komentarz nie wskazuje na pomyłkę.
    I ... powodzenia życzę.
    Można co najwyżej napisać, że trudno ustalić czy jest to pomyłka czy
    nie. A jeśli trudno, to się przyjmuje wersję wystawcy komentarza. Proste
    jak budowa cepa.

    > Bo w regulaminie jest, że usuwają, gdy jego treść wskazuje na pomyłkę. A
    > dlaczego ten punkt istnieje to sam się zastanów -- spróbuj pomyśleć.

    Wyszło już na to, że nie myślę, więc chętnie dowiem się od kogoś, komu
    się to udaje. Więc słucham - dlaczego Allegro uniemożliwia usuwanie
    własnych komentarzy, uznanych za wystawcę za omyłkowe?

    N.