  • 1. Data: 2004-10-28 12:41:55
    Temat: Dzierżawa wieczysta, co zrobi Miasto??
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Witam,

    Pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku, otrzymałem jako wspołinwestor
    ułamkową część gruntu w wieczyste użytkowanie,ale na 40 lat, pod budowe
    pawilonu usługowego, ktory stoi do dzisiaj i pełni swoja funkcje.
    Umowa dzierżawna wygasa w 2007. w tym roku w styczniu, wszyscy
    wspołwłaściciele złożyli wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy, na 99 lat.
    Prosze uprzejmie o podpowiedź, jakie ma _mozliwosci_ Miasto poza
    przydłużeniem dzierżawy. Co moze nam _zaproponować_???

    Bardzo dziekuje :)

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 2. Data: 2004-10-28 12:44:29
    Temat: Re: Dzierżawa wieczysta, co zrobi Miasto??
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze uprzejmie o podpowiedź, jakie ma _mozliwosci_ Miasto poza
    > przydłużeniem dzierżawy. Co moze nam _zaproponować_???

    wykupic pawilony

    pozdro

  • 3. Data: 2004-10-28 14:04:06
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    xmarcel <x...@b...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > wykupic pawilony

    To nie jest dobre rozwiazanie dla nas:(
    Czym mogą uzasadnic?? Plan Zagospodarowania Przestrzenego _mowi_ o takim
    przeznaczeniu jak jest.

    Pozdrawiam
    H.

  • 4. Data: 2004-10-28 15:15:12
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    > To nie jest dobre rozwiazanie dla nas:(
    > Czym mogą uzasadnic?? Plan Zagospodarowania Przestrzenego _mowi_ o
    takim
    > przeznaczeniu jak jest.

    miasto jest wlascicielem terenu, ale nie budynkow.
    jezeli niebeda chcieli przedluzyc dzierzawy (chyba niemusza szczegolnie
    usasadniac), beda musieli zaplacic za budynki.
    nie twierdze, ze tak sie stanie. zapytales o inna mozliwosc niz
    przedluzenie dzierzawy wieczystej, stad taka moja odpowiedz

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-28 16:19:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 17:15:12 +0200, xmarcel naskrobał(a):

> [...]
    > nie twierdze, ze tak sie stanie. zapytales o inna mozliwosc niz
    > przedluzenie dzierzawy wieczystej, stad taka moja odpowiedz

    Mylisz się - muszą i to cholernie mocno aby nie przedłużyć uż wieczystego.
    Najczęściej uż wieczyste wygasa ... z winy użytkownika który nie wnioskował
    w terminie o przedłużenie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-10-28 17:02:05
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

> [...]
    > Najczęściej uż wieczyste wygasa ... z winy użytkownika który nie wnioskował

    Dwiadywałem sie, jaki jest stan na dzisiaj otoz nie bardzo wiedzą, podobno ma
    w tym _maczać_ palce Architekt Miasta. Jest dosyc dziwna sytuacja ,gdzyz
    okazało sie ,ze w takiej sytuacji jest kilkunastu włascicieli nieruchomosci,
    nie ma żadnych dokumentów mowiacych o tym dlaczego to było 40 a nie 99 lat.
    Troche sie niepokoimy.

    Bardzo prosze o wasze opinie.

    Pozdrawiam
    H.

  • 7. Data: 2004-10-28 21:54:05
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 17:02:05 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

> [...]
    > nie ma żadnych dokumentów mowiacych o tym dlaczego to było 40 a nie 99 lat.

    Użytkowanie wieczyste reguluje KC i Ustawa o gospodarce nieruchomościami. W
    tym przypadku odmowa przedłużenia użytkownaia wieczystego jest możliwa
    tylko w przypadku ważnego interesu społecznego art 236 par 2 KC.

    Należy złożyć wniosek (o ile zostało mniej niż 5 lat do wygaśnięcia uż
    wieczystego) i poczekać na odpowiedz. On oczywiście podlega zaskarżeniu do
    sądu ( w tym przypadku administracyjnego bodajże).

  • 8. Data: 2004-10-29 04:01:42
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

> [...]

    > wieczystego) i poczekać na odpowiedz. On oczywiście podlega zaskarżeniu do
    > sądu ( w tym przypadku administracyjnego bodajże).

    I taki wniosek został złożony w tym roku w styczniu /umowa wygasa w 2007/,
    czy jest jakis termin rozpatrzenia takiego wniosku?
    Jeszcze zastanawiam sie nad tym jak to jest, skoro stosuje sie ustawe
    uwłaszczeniowa, aby odejsc o tej _dziwnej_ konstrukcji jak jest _uzytkowanie
    wieczyste_??
    A zasiedzenie, czy mozna w tym przypadku?

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 9. Data: 2004-10-29 07:41:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 04:01:42 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > I taki wniosek został złożony w tym roku w styczniu /umowa wygasa w 2007/,
    > czy jest jakis termin rozpatrzenia takiego wniosku?

    nie przypominam sobie wiec pewnie dotyczą ogóle zasady KPA czyli "bez
    zbędnej zwłoki" przy czym przysługuje na bezczynność skarga do wyższej
    instancji.

    > Jeszcze zastanawiam sie nad tym jak to jest, skoro stosuje sie ustawe
    > uwłaszczeniowa, aby odejsc o tej _dziwnej_ konstrukcji jak jest _uzytkowanie
    > wieczyste_??

    Zgadza się akczolwiek wiem, że samorządy bardzo niechętnie pozbywają się
    przychodów z uż. wieczystego i przeciągają sprawy latami.

    > A zasiedzenie, czy mozna w tym przypadku?

    na użytkowaniu wieczystym?? To se nie da pane Havranek ;)

  • 10. Data: 2004-10-29 08:23:42
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

> [...]

    > nie przypominam sobie wiec pewnie dotyczą ogóle zasady KPA czyli "bez
    > zbędnej zwłoki" przy czym przysługuje na bezczynność skarga do wyższej

    W przypadku Miasta, co jest wyższą instancja??/Warszawa/

    > Zgadza się akczolwiek wiem, że samorządy bardzo niechętnie pozbywają się
    > przychodów z uż. wieczystego i przeciągają sprawy latami.

    Z tego wynika,ze powinni _chętnie_przedłużyć, zatem w czym tkwi problem??

    > na użytkowaniu wieczystym?? To se nie da pane Havranek ;)

    Hmmmm, spotkałam sie z opinią, że jest to mozliwe??

    pozdrawiam
    Hajenus