    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: allegro
    Date: Thu, 28 Oct 2004 20:13:27 +0200

    Użytkownik "piotr" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:clqujm$1vl$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie śmiejąc się może powiedzieć że to jego pseudonim. Bo czyż należało by
    > oskarzać autorów artykułów piszących po pseudonimami i sprzedających je w
    > gazetach?

    Podejrzewam, że to nie o nazwę użytkownika chodzi. Jak chcesz coś sprzedawać
    na ALLEGRO, to wpisujesz takie dane i przychodzi Ci potwierdzenie. To
    potwierdzenie jest nie tylko po to, by ewentualnie łatwiej było oszustów
    namierzyć. ALLEGRO również wystawia przecież faktury za swoje usługi.

    Generalnie gość zawarł umowę z ALLEGRO posługując się fałszywymi danymi.
    Zastanawiam się nad kwalifikacją prawną takiego czynu i nic mi do głowy nie
    przychodzi. Usiłowanie oszustwa moim zdaniem jest nie do udowodnienia. Ale w
    momencie, gdy gość nie zapłaci za usługę ALLEGRO albo nie wywiąże się z
    umowy, to dowiedzenie mu oszustwa przestaje przedstawiać jakąkolwiek
    trudność.

    Reasumując, nikt, kto nie ma zamiaru popełnić oszustwa nie powinien tego
    typu zabaw uprawiać. Bo może się okazać, że nawet bez swojej winy umowy nie
    będzie w stanie dotrzymać, a zostanie skazany przez sąd za oszustwo.