  • 1. Data: 2005-05-30 09:02:52
    Temat: alkoholizm ;(
    Od: Karolina <K...@w...pl>

    Czy testament spisany przez brata, który jest alkoholikiemi umiera z
    powodu tej choroby jest wiarygodny. Każdy wie co potrafi zrobić taka
    choroba z człowiekiem. Jeżeli brat wydziedziczy całą rodzinę i pozostawi
    swoją część współwłasności kompanom, którzy się nim "zaopiekowali" to
    jak sąd potraktuje rodzinę? Oni wcale się nim nie opiekują (nastawiają
    go przeciwko rodzinie).

  • 2. Data: 2005-05-30 10:56:42
    Temat: Re: alkoholizm ;(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karolina" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jest coś takiego jak zachowek. Więc rodzina i tak coś dostanie, pod
    warunkiem, ze gość nie przepije wszystkiego. Natomiast ja bym się nad
    leczeniem gościa zastanawiał. Było tu kilka wątków, jak to zrobić nawet
    wbrew jego woli.

  • 3. Data: 2005-05-30 11:53:09
    Od: Karolina <K...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > warunkiem, ze gość nie przepije wszystkiego. Natomiast ja bym się nad
    > leczeniem gościa zastanawiał. Było tu kilka wątków, jak to zrobić nawet

    Wbrew jego woli to chyba nie jest możliwe. Pierwsze słyszę i będę
    musiała poczytać. Wiem jednak, że w przypadku narkomani nie jest tak
    łatwo. Jeśli nawet ktoś pujdzie do ośrodka to zawsze może się wypisać.
    Nikt nie będzie go trzymał jak w więzieniu. Musieliby trzymać brata w
    kaftanie żeby pozwolił na coś takiego. Brat naprawde jest już w
    strasznym stanie i ostatnio bez jego wiedzy dowiedziałam się od lekarza,
    że nie ma już dla niego ratunku - taki jest stan jego organizmu. Lekarz
    twierdzi, że jego dni są policzone. Ale jeśli jest nadzieja to warto coś
    zrobić.
    Co do tego testamentu to dla mnie nie ważne kto dostanie spadek. Ja i
    tak nie będę spadkobiercą. Chciałabym tylko, żeby nie były to osoby,
    które liczą majątek w walucie "litr wódki". Tymbardziej, że są
    spadkobiercy w jego rodzinie, którzy zostaną bez żadnego posiadanego
    majątku. Czy sąd jest w stanie rozpatrzyć taki przypadek na korzyść
    rodziny? Jakie dowody sąd uznałby w tej sprawie, na niekorzyść tych ludzi.

  • 4. Data: 2005-05-30 12:42:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karolina" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    Alkoholizm, to choroba psychiczna. Przejrzyj ustawę o zdrowiu
    psychicznym, choć lepiej iść i zapytać lekarza.

  • 5. Data: 2005-05-30 13:45:21
    Od: Karolina <K...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Karolina" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Alkoholizm, to choroba psychiczna. Przejrzyj ustawę o zdrowiu
    > psychicznym, choć lepiej iść i zapytać lekarza.

    Jakie są orientacyjne koszta procesu sądowego w sprawie obalenia
    testamentu - prawnik itd.? Jeżeli testament zostanie obalony, kto
    pokrywa koszta? Czy są spore szanse na wygranie takiego procesu z
    udziałem dobrego prawnika?

  • 6. Data: 2005-05-30 15:05:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Karolina" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Alkoholizm, to choroba psychiczna.

    gdzies to jest sprecyzowane czy to Twoja opinia?

    P.

  • 7. Data: 2005-05-30 15:18:07
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Alkoholizm, to choroba psychiczna.

    Od kiedy? Do chorob psychicznych mozna zaliczyc najwyzej psychoze
    alkoholowa, a nie alkoholizm jako taki.

    --
    KRZYZAK

  • 8. Data: 2005-05-30 16:56:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d7fa3b$4c1$1@inews.gazeta.pl...

    > gdzies to jest sprecyzowane czy to Twoja opinia?

    Moja opinia. Oparta na przykład na tym, że leki są dotowane przez NFZ.

  • 9. Data: 2005-05-31 14:58:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d7fa3b$4c1$1@inews.gazeta.pl...

    > Moja opinia. Oparta na przykład na tym, że leki są dotowane przez NFZ.

    bo jak dla ,nie alkohol fizycznie uzaleznia a psychicznie "narkotyki" typu
    marihuana,
    ktora fizycznie nie jest w stanie tego dokonac.

    P.

  • 10. Data: 2005-05-31 16:28:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d7hu2t$108$1@inews.gazeta.pl...

    > bo jak dla ,nie alkohol fizycznie uzaleznia a psychicznie "narkotyki"
    typu
    > marihuana,
    > ktora fizycznie nie jest w stanie tego dokonac.

    Bez żadnej złośliwości - mógł byś jakoś to przystępniej napisać, bo nie
    rozumiem o co Ci chodzi.