  • 51. Data: 2005-05-12 19:36:14
    Temat: Re: alimenty, pozew
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > Zakladając ze Chorzów czy Kraków sa nadal w Polsce to odpowiedz brzmi tak.

    I jaka to praca?

    > Moją mamę zostawił. Miala 2 dzieci i mnie w drodze. I to ona mnie nauczyla
    > radzić sobie samemu i nie zerowac na nikim

    No to respekt jej za to.
    Honor jest OK, dopoki dziecko nie tym nie cierpi. Alimenty to nie zadne
    zerowanie, tylko psi obowiazek rodzicow, a jak sie migaja to rowniez
    rodzicow rodzicow.

    --
    KRZYZAK

  • 52. Data: 2005-05-12 19:36:37
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Te które pracują w przeważającej częsci dostają wynagrodzenie równe
    >najniższej krajowej

    Ale moze bieda uczy pokory? Moze ktoś myśli ze nie pojdzie pracowac za takie
    pieniadze skoro łatwiej jest wyciągnąc rekę po zapomogę. Poznałam na wlasnej
    skórze co to jest bieda ale nigdy nikomu nic nie zabralam, ani nie ukradlam.

    > A ile rąk i jaki stan zdrowia ma syn tej staruszki?

    Tego nie wiem bo go nie znam. Ale uwazam, ze we wszystkim trzeba byc
    człowiekiem. Gdyby dziadkowie byli posażni to inna bajka, ale zerowanie na
    staruszce dla mnie jest nieetyczne. Johnson napisal, ze gdyby miala lepszego
    adwokata to by się wybroniła przed takimi alimentami. Ja sądze, ze ona po
    prostu się sie nie starala wybronic bo uważa ze trzeba pomoc. Przeciez z
    wlasnej woli wnuczkom z drugiej rodziny oplaca bilety miesięczne. Chodzi mi
    po prostu o to, ze byc moze nie mialabym obiekcji na miejscu porzuconej
    kobiety pozwać dziadkow majacych emerytury powyzej 1200, ale nie
    zabieralabym na pewno prawie 50% 80letniej schorowanej kobiecie. Moze
    zamiast ja na stare lata pozbawiac godnego zycia i stawiac przed dylematami
    lekarstwa czy czynsz nalazy tak zmienic prawo, zeby syna nieroba zmusic do
    placenia.

    Inna sprawa, ze część matek pozywa rodziców męzą w ramach zemsty na exie.
    Koniec końców dziadkowie tez są po stronie matki [ dla jasnosci Monika - nie
    piję do Ciebie bo Twoją sytuację znam]

    HaNkA

  • 53. Data: 2005-05-12 19:40:49
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d603lg$2m9$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek Krzyzanowski
    <j...@p...pl> pisze:

    > Brak honoru, to czekanie na wyrok sadu, zeby lozyc na swojego wnuka.
    Wnukiem jest takim samym dla dziadków ze strony i ojca i matki. Niech matka
    pozwie również swoich rodziców jeśli nie płacą. Zresztą niech ich pozwie tak
    czy tak - może da się wydębić więcej.
    Istnieje też możliwość, że żyje jeszcze ktoś z pradziadków - zaskarżyć ich i
    wyrwać co się da! Z tym należy się spieszyć - z pewnością są wiekowi więc w
    każdej chwili mogą uciec od odpowiedzialności...
    Kurczę - coś się musi udać i nie będzie trzeba iść do pracy!

    Jotte

  • 54. Data: 2005-05-12 19:44:26
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > I jaka to praca?

    Tłumacz/lektor języka angielskiego.

    >a jak sie migaja to rowniez
    > rodzicow rodzicow.

    Ja tego nie neguję - mówię tylko, ze być moze nie trzeba zawsze używać
    "szkielka i oka". Może w tym co robisz trzeba byc też człowiekiem.

    HaNkA

  • 55. Data: 2005-05-12 19:52:51
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d60baf$m3j$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wlasnej skórze co to jest bieda ale nigdy nikomu nic nie zabralam, ani nie

    Alez one właśnie pracują za taką pensję.

    Nie, bieda nie uczy pokory. Bieda uczy tego, żeby dac się innym upokarzać.

> [...]
    > Koniec końców dziadkowie tez są po stronie matki [ dla jasnosci Monika -
    > nie piję do Ciebie bo Twoją sytuację znam]

    Wiem, nie traktuje tego personalnie :)

    Sytuacja gosposi Twoich rodziców jest taką sytuacją, która nie powinna się
    zdarzyć (sama, gdy mi ktoś zarzuca, że zbyt pochopnie zrezygnowałam z kasy
    na Młodego, bo mogłabym przeciez uderzać do jego dziadków, uzywam
    argumentów, że nie będę nigdy szła po kasę do 80-letnich staruszków z niską
    emeryturą). Bo prawo nie powinno nigdy byc oderwane od rzeczywistośc. I
    zgadzam się z Tobą, że powinnismy mieć takie prawo, które skutecznie bierze
    za tyłek tatusiów, w takiej sytuacji.

    Ale dlatego m.in. jestem daleka od osądzania inicjatorki tego postu - bo nie
    wiemy jaka sytuacja jest w jej przypadku....

    A jeśli chodzi o kwestię "dziadkowie są tez po stronie matki" - ja z kolei
    uważałabym za nieetyczne, aby za utrzymanie dziecka płaciła tylko jedna
    odnoga drzewa genealogicznego (co nie przeszkadza mi taki model uzywać we
    własnym życiu :D )

    pozdrawiam

    Monika

  • 56. Data: 2005-05-12 20:37:19
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Jotte wrote:

    > Kurczę - coś się musi udać i nie będzie trzeba iść do pracy!

    W tym przypadku obowiazek alimentacyjny dotyczy dziecka.
    Chcesz dziecko wysylac do pracy?
    Widze, ze strasznie denerwuje cie, ze jako potencjalny ojciec bylbys prawnie
    zmuszony do lozenia na swoje dziecko, ale sorry, kiedys trzeba stac sie
    mezczyzna i zaczac ponosic konsekwencje swoich dzialan.
    A jak sie migasz, to beda obciazenie twoi starzy. I bedzie to twoja wina, a
    nie matki.

    --
    KRZYZAK

  • 57. Data: 2005-05-12 20:46:47
    Od: "idiom" <i...@v...pl>

    > Kurczę - coś się musi udać i nie będzie trzeba iść do pracy!

    A ja ciągle czekam na odpowiedź gdzie są ci pracodawcy (czytaj - na jakie to
    prace wykonywane przez samotne matki z niemowlakami/małymi dziećmi, bez
    wyłaczania możliwości sprawowania bezpośredniej opieki nad dziećmi, jest taki
    duży popyt), którzy chcą płacić samotnym matkom na wychowawczym minimum 400
    PLN miesięcznie...

    Oj, rzucać komunałami to każdy potrafi ;)

    pozdrawiam

    Monika

  • 58. Data: 2005-05-12 20:57:00
    Od: "idiom" <i...@v...pl>

    > Kurczę - coś się musi udać i nie będzie trzeba iść do pracy!

    I jeszcze jedno.

    powyzsze zdanie dobitnie świadczy o tym, że nie masz zielonego pojęcia jakie
    sa przeciętne alimenty zasądzane na dzieci w Polsce i jakie są koszty
    utrzymanie tych dzieci.

    Z przecietnych alimentów trudno jest pokryć koszt utrzymania samego dziecka, a
    o utrzymaniu samej siebie tylko można pomarzyć...

    Ale widzę, że jestes naładowany Urban Stories - "na mieście" dużo się mówi o
    tych zlych matkach, ktorym nie chce się pracowac, więc zasądzają od biednych,
    dobrych ojców alimenty w wysokości 200-300 PLN miesięcznie i za to kupuja
    sobie futra, alkohol, utrzymuja gachów, a dzieci chodzą obszarpane.... (a jak
    tatusiowie nie chca płacić, to dostają 170 PLN dodatku do wychowawczego i na
    gachów juz im nie starcza)

    pozdr

    Monika

  • 59. Data: 2005-05-12 21:21:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:024b.000006fa.4283c0b6@newsgate.onet.pl idiom
    <i...@v...pl> pisze:

    > Oj, rzucać komunałami to każdy potrafi ;)
    Czego osobiście dajesz najlepszy dowód.

    Jotte

  • 60. Data: 2005-05-12 21:21:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d60f3g$ihl$1@nemesis.news.tpi.pl Jacek Krzyzanowski
    <j...@p...pl> pisze:

    [cut]
    Twój post przeczytałem.
    I to wszystko co mogłem dla ciebie zrobić.

    --
    Jotte