  • 1. Data: 2005-05-11 14:45:59
    Temat: ZUS + CHOROBOWE + ZASIŁKI
    Od: "Wioletta" <i...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów,

    Prosze o pomoc w wyjasnieniu kilku zagadek.

    Prowadzę działalność gospodarczą (firma jednoosobowa).
    Jestem w ciąży (na ten czas zatrudniłam pracownika) i obecnie przebywam na
    zwolnieniu lekarskim L4. Zus wypłaca mi co miesiąc za chorobowe.

    PYT: jak ZUS wylicza to co mi się należy (podstawa od której ja płaciłam ZUS
    to 1443,28)?

    Po urodzeniu dziecka przysługuje mi 112 dni urlopu macieżyńskiego płatnego
    100%.

    PYT: czy w tym czasie przysługują mi jakies inne dodatki?? dodam, ze bede
    matką samotnie wychowującą dziecko.

    PYT: czy pozniej przysługuje mi urlop wychowawczy i jeżeli tak to ile jest
    płatny? zasiłek opiekuńczy?? świadczenia rodzinne??

    PYT: czy przysługują mi jakies dodatki, za urodzenie dziecka czy cokolwiek
    innego?

    help.... tone w przepisach Dz.U 210 poz.2135 i cała reszta.....