  • 1. Data: 2003-05-01 14:03:07
    Temat: akt wlasnosci
    Od: "Lukas" <L...@w...edu.pl>

    Jaka jest procedura i koszty aby przepisac na siebie akt wlasnosci domu z
    dzialka po osobie zmarlej ktora nie przepisala nikomu ani nie zostawila
    testametu? I jakie wypadalo by miec dokumenty.

  • 2. Data: 2003-05-01 14:30:52
    Temat: Re: akt wlasnosci
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukas" <L...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest procedura i koszty aby przepisac na siebie akt wlasnosci domu z
    > dzialka po osobie zmarlej ktora nie przepisala nikomu ani nie zostawila
    > testametu? I jakie wypadalo by miec dokumenty.

    Re : Czy uważasz, że na tak postawione pytanie istnieje odpowiedź ? Wszak
    nie piszesz, jakie pokrewieństwo łączyło Ciebie i osobę zmarłą, czy inne
    osoby mają prawo do spadku (czy też jesteś jedynym spadkobiercą). W
    przypadku dzedziczenia ustawowego i jedynym spadkobiercy - składasz do
    właściwego sądu wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Procedura krótka i
    praktycznie bez kosztów (akt zgonu spadkodawcy). Nie podajesz , co jest
    przedmiotem spadku. Dopiero po stwierdzeniu nabycia spadku - sięgaj po
    portfel u fiskusa. Bliższe dane - ustawa o podatku od spadków i darowizn
    (znajdziesz przez google). Uważaj na nowelizację tabeli. Koszty redukuj
    poprzez wykazanie konieczności remontu domu - dobrze mieć opinie budowlańców
    (rzeczoznawcy na tym etapie nie są konieczni). Fiskus będzie ciągnął
    wartość do góry (tabele). Pamiętaj o 30 % - vide ustawa (urzędnik fiskusa
    działa pewnie, gdy wartość jest zaniżona o 40-50 % ; kiedy o 20-25 % - boi
    się przegranej i przeważnie gdy klient jest twardy - ustępuje). Po
    zapłaceniu podatku (sprawdzaj wyłączenia podatkowe) - zmiana zapisu w
    księdze wieczystej.
    AR

  • 3. Data: 2003-05-01 14:36:06
    Od: "Lukas" <L...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się przegranej i przeważnie gdy klient jest twardy - ustępuje). Po
    > zapłaceniu podatku (sprawdzaj wyłączenia podatkowe) - zmiana zapisu w

    Znaczy to prababcia dla mnie, dziadkowie mieszkali ze 20 lat z prababcia
    inne osoby tez maja prawo do spadku, ale chyba nie bedzie z tym problemu.
    Wiem ze mozna zajac przez zasiedzenie po 20 latach, ale chcialem sie
    zameldowac u dziadkow jako opiekun ale nie moge bo akt wlasnosci jest na
    prababcie.

  • 4. Data: 2003-05-01 16:02:27
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukas" <L...@w...edu.pl> napisał
    > Znaczy to prababcia dla mnie, (...) > inne osoby tez maja prawo do spadku,
    Re :Prawo spadkowe - tam znajdziesz proporcje kto-ile. Zgromadzić dokumenty
    personalne, dogadać się z innymi spadkobiercami (brak sprzeciwu) i j.w.
    Uwaga : następstwem będzie instytucja współwłasności wszystkich
    spadkobierców, co w przyszłości może być kłopotliwe.
    AR