  • 1. Data: 2003-05-01 09:43:57
    Temat: bardzo prosze o pomoc. spóźniona faktura
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

    Bardzo bym prosil o pomoc w tej sprawie, dalem ja na grupe wczesniej, ale
    nikt nie odpowiedzial... a to bardzo wazne dla mnie :(

    Jest taka sytuacja:
    usługa telekomunikacji SDI jest używana przez pół roku, po czym jest
    zawieszona (powód - wyjazd na wakacje) , wiec powinien byc naliczany
    abonament w wysokosci 2x mniejszej podczas "zawieszenia".
    Jednak po powrocie z wakacji sdi dzialalo i nie bylo "Zawieszone".. wiec
    nastapilo normalne użytkowanie sdi i nikt nie zglaszal, że trzeba je
    "odwiesic". Jednak dziwna sprawa sie stała, bo na rachunku od tpsa juz nie
    widniala pozycja "Szybki dostep do intenretu", dokladnie jakby sie juz nie
    bylo abonentem tej uslugi. To trwa przez jakistam okres czasu, az do momentu
    instalacji uslugi "neostrada+" w wariancie "przejscia z sdi na neostrade".
    Po tej instalacji i zdaniu sprzetu sdi (ktorego niby nie jest sie abonentem,
    bo "zgubili?" albo cos dane abonenta) przychodzi poza rachunkiem za
    instalacje neostrady także takie cos:
    "faktura korygujaca"
    na dosyc duza kwote za "SDI".

    Teraz pytanie, czy jest cos takiego jak przedawnienie, czyli jezeli nie bylo
    na fakturze pozycji do zaplacenia i nagle wyskakuja z rachunkiem za ten caly
    czas, to czy jest obowiazek placenia go?
    czy jest jakis okres czasu przedawnienia?
    a jezeli nie ma czegos takiego jak przedawnienie, to czy maja prawo naliczac
    odsetki(skoro nie bylo faktur w odpowiednim czasie tylko jedna na koniec to
    mi sie wydaje ze nie)?
    czy w ogole maja prawo żądac pieniedzy, skoro dopiero sie zorientowali ze
    "ktos" im oddal sdi przechodzac na neostrade, a nie mial tej uslugi?
    co zrobic w takiej sytuacji?
    prawnik cos pomoze? czy jednak jest to ewidentnie do zaplacenia bez
    mrugniecia okiem?

    --
    Mateusz (Amkacz) Belattaf _____ _____ | | _______ ____ ________
    amkacz[at]mp3.pl \__ \ / \| |/ /\__ \ _/ ___\\___ /

  • 2. Data: 2003-05-01 10:04:37
    Temat: Re: bardzo prosze o pomoc. spóźniona faktura
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL>

    Użytkownik "Mateusz(Amkacz)" <m...@...sygnaturce> napisał w wiadomości

    > zawieszona (powód - wyjazd na wakacje) , wiec powinien byc naliczany
    > abonament w wysokosci 2x mniejszej podczas "zawieszenia".

    a na stronie TPSA jest napisane "Świadczenie usługi SDI można zawiesić na
    okres nie krótszy niż 1 miesiąc, opłatę w wysokości 50 % abonamentu pobiera
    się z góry za cały okres zawieszenia. Za ponowne włączenie terminala nie
    pobiera się opłat.". Skoro pobiera sie z góry to powinienes zaplacic jeszcze
    przed wyjazdem na wakacje, czyz nie?

    >Jednak dziwna sprawa sie stała, bo na rachunku od tpsa juz nie
    > widniala pozycja "Szybki dostep do intenretu", dokladnie jakby sie juz nie
    > bylo abonentem tej uslugi.

    I pomyslales ze dobry Bóg sie nad Toba zlitowal albo TPSA zrobila Ci
    prezent?:-))) Ech kombinatorze - wystarczylo po pierwszej takiej niepelnej
    fakturze zadzwonic do TPSY i ją skorygowac.

> [...]
    caly
    > czas, to czy jest obowiazek placenia go?

    Jest. Bo i tu znowu stronka TPSY sie klania "Z chwilą podpisania umowy o
    SDI, TP użycza klientowi terminal do czasu rozwiązania umowy. ". Czyli
    dopoki nie oddales terminala SDI, nie rozwiazales umowy z TPSA a więc jestes
    im winien pieniązki z abonamentu tak jak bylo to ujete w umowie.

    HaNkA

    PS. Jak juz Ci sie nie chce czytac regulaminu SDI to wystarczy przeczytac
    umowe, która podpisales - tam na pewno jest o warunkach rozwiazania umowy o
    swiadczenie uslugi SDI

  • 3. Data: 2003-05-01 22:39:16
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

> [...]
    > się z góry za cały okres zawieszenia. Za ponowne włączenie terminala nie
    > pobiera się opłat.". Skoro pobiera sie z góry to powinienes zaplacic

    szkoda ze nie znam wszystkich szczegolow tej sprawy... ale dowiedzialem sie,
    ze bylo to zalatwiane pisemnie i ze jest na to dowód(papier). czyli
    widocznie 2,5 roku temu w regulaminie nie bylo nic o "platnosci z góry".
    co w takim razie?

    > I pomyslales ze dobry Bóg sie nad Toba zlitowal albo TPSA zrobila Ci
    > prezent?:-))) Ech kombinatorze - wystarczylo po pierwszej takiej niepelnej
    > fakturze zadzwonic do TPSY i ją skorygowac.

    ja nie myślałem nic, nie widziałem tych faktur na oczy, to juz czyja inna
    wina, ja tego placic nie musze :)

> [...]
    jestes
    > im winien pieniązki z abonamentu tak jak bylo to ujete w umowie.

    mhm, czyli mam rozumieć, że z prawnego punktu widzenia nie ma szans?
    wg. mnie, jeżeli na fakturze nie ma jakiejś pozycji, to znaczy ze nie trzeba
    za nia placic:)
    pewnie sie myle...

  • 4. Data: 2003-05-02 07:23:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL>

    > pewnie sie myle...

    przeciez na fakturze korygujacej masz taką pozycję więc zaplacic trzeba:-))
    Poza tym dopóki nie rozwiazałes umowy o SDI byleś abonentem SDI i to jest
    podstawą do naliczenia opłaty. Poza tym cięzko byloby Ci udowodnić ze nie
    mialeś SDI skoro skorzystałes z promocji wymiany SDI na Neo

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-05-02 11:07:08
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

> [...]
    > podstawą do naliczenia opłaty. Poza tym cięzko byloby Ci udowodnić ze nie
    > mialeś SDI skoro skorzystałes z promocji wymiany SDI na Neo

    masz racje, ale przynajmniej moge zapłacić 2x mniej, bo mam dokument
    potwierdzający zawieszenie usługi sdi na czas nieokreślony (nic nie trzeba
    było płacić z góry).
    Nie została ona "odwieszona", więc za te 30miesiecy powinienem płacić 50%
    abonamentu.
    To ich wina, ze jak zakładali sdi w 99 roku, to mieli dziurawy regulamin :)
    (link do starego:
    http://ftp.liceumxv.edu.pl/admin/Nowy%20folder/regul
    amin.doc ).

    Mam nadzieje, że obejdzie się bez sądu...
    poza tym, osoba, która powinna płacić za sdi, rzeczywiście jest w stanach i
    go nie używa, więc...

  • 6. Data: 2003-05-04 09:02:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@WP.PL>

    > masz racje, ale przynajmniej moge zapłacić 2x mniej, bo mam dokument
    > potwierdzający zawieszenie usługi sdi na czas nieokreślony

    A sadzisz ze TPSA nie jest w stanie stwierdzic i udowodnic np przed sądem
    kiedy ostatnio korzystano z tego SDI? Jesli sprawa oprze sie o sąd przegrasz
    i dojdą do tego koszty sądowe.

    > poza tym, osoba, która powinna płacić za sdi, rzeczywiście jest w stanach
    > go nie używa, więc...

    Nie sądzę aby TPSA byla zainteresowana czy konkretnie Jas Kowalski uzywa SDI
    czy moze jego młodsza siostra. Liczy sie fakt używania.

    Na Twoim miejscu zamiast dalej kręcic i kombinowac uderz do TPSY z prosba o
    rozlozenie platnosci na raty.

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-05-05 01:27:11
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

    > A sadzisz ze TPSA nie jest w stanie stwierdzic i udowodnic np przed sądem
    > kiedy ostatnio korzystano z tego SDI? Jesli sprawa oprze sie o sąd
    przegrasz
    > i dojdą do tego koszty sądowe.

    pewnie ze jest w stanie udowodnic ze korzystano. Ale ciagle probuje
    wyjasnic, ze to nie fakt korzystania sie liczy, tylko tego, ze owe sdi nie
    powinno dzialac.
    Zobaczymy co powie znajomy prawnik jutro jak go spotkam :)

    > Nie sądzę aby TPSA byla zainteresowana czy konkretnie Jas Kowalski uzywa
    SDI
    > czy moze jego młodsza siostra. Liczy sie fakt używania.

    tu jest wlasnie blad w mysleniu.
    Jak powiedzmy matka chce zabronic korzystania zlemu synkowi z sdi w czasie
    gdy jedzie w delegacje na miesiac to zawiesza sdi.
    Tpsa nie dopelnia obowiazkow.Synek korzysta.
    Co to ją obchodzi ze działało? chciala by nie dzialalo i jej nie bylo.
    Nie bedzie placic za cos czego nie chciala, prawda?

    > Na Twoim miejscu zamiast dalej kręcic i kombinowac uderz do TPSY z prosba
    > rozlozenie platnosci na raty.

    nie trzeba mi rat :)
    po prostu dla zasady, bede sie klocil, bo jak ktos juz raz popelnil blad, to
    niech teraz za to placi.

    Pozdrawiam,
    Mateusz