  • 31. Data: 2004-06-20 12:58:38
    Temat: Re: akt bezradnosci i prosba o pomoc!!!
    Od: "Szymon Pisarek" <p...@w...pl>

    Może prawnie tego zbytnio nie poprę ale z historii, którą miałęm dawno temu
    w liceum wynika fakt, iż wszyscy są równi wobez prawa.
    A jak rozumieć taki brak logiki i konsekwencji wobec tej fundamentalnej
    zasady prawa.
    Prowadzić rower może każdy, który ma ukończone 18 lat (wiadomo na trzeźwo)
    Ale w inny sposób prawo kara tego, który je złamie jadąc po pijanemu tym
    rowerem, a nie ma prawa jazdy, a tego który ma prawo jazdy i nim jedzie.
    Pierwszemu dadzą grzywne i koniec bo nie ma prawa jazdy. A drugiemu dadzą
    grzywnę i odbierają prawo jazdy bo je ma. Jak dla mnie, ale zaznaczam tylko
    z logicznego punktu widzenia bo przepisami nie umiem tego poprzeć łamane
    jest fundamentalna zasada równości KAŻDEGO wobec prawa.

  • 32. Data: 2004-06-20 13:04:39
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    > z logicznego punktu widzenia bo przepisami nie umiem tego poprzeć łamane
    > jest fundamentalna zasada równości KAŻDEGO wobec prawa.

    1. Naucz sie cytowac.
    2. Jesli ktos jezdzi na rowerze pod wplywem, to ustawodawca w ten sposob
    daje wyraz ograniczonemu zaufaniu do takiej osoby, ktora po zlamaniu
    drobniejszego zakazu moze naruszyc ten bardziej powazny ze znacznie
    grozniejszymi konsekwencjami.
    3. Rownosc jest zachowana, nawet wrecz przywrocona. Posiadajacy PJ i nie,
    obie te kategorie po ukaraniu nie moga prowadzic pojazdow mechanicznych. Ot
    i logika.

  • 33. Data: 2004-06-20 13:25:02
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    rany, mowicie tu o wszystkim tylko nikt nie wytlumnaczyl zainteresowanemu o
    co biega, a jest tak - z tego co mowisz to zadnego wyroku na razie nie ma,
    poczekasz sobie ladnie az ta policja sporzadzi akt oskarzenia, prokurator go
    wniesie wraz z wnioskiem z 335 kpk (skazanie bez przeprowadzania rozprawy),
    sad bedzie musial w tym przypadku wyznaczyc posiedzenie, jak sie na nie
    stawisz zawsze bedziesz mogl mowic ze sie jednak na to nie zgadzasz i nie
    czujesz sie winny i wtedy sad moze skierowac sprawe na rozprawe, ale raczej
    wyda wyrok od ktorego zawsze bedziesz mial mozliwosc wniesienia apelacji - a
    przy okazji mozesz sugerowac zeby ci orzeczono zakaz prowdzenia wszelkich
    pojazdow mechanicznych jednosladowych lub jednosladowych niemechanicznych,
    niektore sady tak orzekaja za sam rowerek i wtedy ci prawko zwroca, a tak w
    ogole na przyszlosc to lepiej nie wsiadaj na rower (komajn, traktor a nawet
    hulajnoge:P) jak wypiles.

  • 34. Data: 2004-06-20 19:29:20
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    > Wiec po kolei:

    nareszcie :)

    > 10) Policjant przesłuchujący mnie zadzwonił do prokuratora z prośbą o
    > podanie wymiaru samoukarania (1 rok pozbawienia prawa jazdy,

    w zawieszenie , pawda ? :)

    > 14) Poinformowali mnie jeszcze tylko, że już nie będę miał rozprawy, że
    > odbędzie się ona zaocznie bez mojego udziału ( bo podpisałem samoukaranie)

    ale bedzie posiedzenie o ktorym zostaniesz powiadomiony i w ktorym
    mozesz wziac udzial i przedstawiac swe racje ( art. 343 § 5 kpk )

    niezupelnie.......sad moze się nie zgodzic na to ,,samoukaranie''
    i sprawa laduje na rozprawie

    > Dowiadywałem się u znajomego prokuratora i z tego co on się dowiedział
    (nie
    > jest to super dobry znajomy) nie ma możliwości cofnięcia tego
    samoukarania,
    > gdyż jest to przyznanie się do winy i to tak samo jakby już zapadł wyrok

    niezupelnie.......sad moze się nie zgodzic na to ,,samoukaranie''
    i sprawa laduje na rozprawie

    > Jeżeli miałby ochote mi ktoś pomóc to prosze o maila wyślę skany tych
    > wszystkich protokołów
    > Z góry dzięki

    a nie mozesz ponegocjowac z Prokuratorem odnosnie tego prawka ?
    ewentualnie walcz o to na posiedzeniu , wszak to rower , blisko domu,
    nie karany , mlody , potrzebne prawko do pracy.......a jak nie pomoze
    to..apelacja od wyroku :)
    pozdr

  • 35. Data: 2004-06-20 19:34:27
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Pisarek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wiec po kolei:

    nareszcie :)

  • 36. Data: 2004-06-20 19:36:10
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Pisarek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wiec po kolei:

    nareszcie :)

  • 37. Data: 2004-06-20 19:42:30
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert K" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnie walcz o to na posiedzeniu , wszak to rower , blisko domu,
    > nie karany , mlody , potrzebne prawko do pracy.......a jak nie pomoze

    koronny argument - orzeczenie wobec ciebie takiego zakazu nie
    jest obowiazkowe tzn sad moze to zrobic , ale nie musi ( choc
    w tym wypadku moze to zrobic - wszak sam tego chcesz ,
    gdyz uzgodniles to na Policji :))))
    zapoznaj sie z trescia art. 42 § 1 k.k. i staraj sie dowiesc,
    ze prowadzenie przez ciebie pojazdow nie zagraza bezpieczenstwu
    w komunikacji , a to co sie zdarzylo bylo w twoim zyci
    zdarzeniem incydentalnym , wynikajacym z mlodego
    wieku i pewnej jeszcze niefrasobliowosci oraz , ze nie
    powtorzy sie wiecej.
    pozdr

  • 38. Data: 2004-06-20 19:51:22
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2004 14:58:38 +0200, Szymon Pisarek <p...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    > z logicznego punktu widzenia bo przepisami nie umiem tego poprzeć łamane
    > jest fundamentalna zasada równości KAŻDEGO wobec prawa.

    Mylisz się. Sąd nie orzeka odebrania prawa jazdy tylko zakaz prowadzenia
    pojazdów. Jeżeli ktoś ma prawo jazdy to się mu je zabiera. Jeżeli nie ma
    to oznacza to, że nie może go w okresie obowiazania zakazu uzyskać. Jest
    równość?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant