  • 1. Data: 2004-06-19 06:03:18
    Temat: rewizja i prowadzący
    Od: "Polina" <p...@p...fm>

    Proszę o wyjaśnienie mi następującej kwestii.

    W prokuraturze sprawa została umorzona z naruszeniem prawa co stwierdził
    również Rzecznik Praw Obywatelskich i poprzez kilka pośrednich organów sprawa
    ponownie wróciła do tej samej prokuratury.
    I ciekawa sprawa, że wróciła do tego samego prokuratora, który wydał
    zaskarżone postanowienie.
    Pytanie: czy taka procedura jest dozwolona?
    Czy muszę współpracować z prokuratorem do którego nie mam żadnego zaufania?
    Jakie mogę powziąć kroki, aby sprawy nie prowadził ten sam prokurator.

    Pazdrawiam Polina

  • 2. Data: 2004-06-19 19:44:46
    Temat: Re: rewizja i prowadzący
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Polina" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wniosek o zmianę prokuratora z
    uzasadnieniem, że uważasz, że może być stronniczy i będzie jednak dążył do
    umorzenia postępowania.

  • 3. Data: 2004-06-21 13:28:05
    Od: "Polina" <p...@p...fm>

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wniosek o zmianę prokuratora z
    > uzasadnieniem, że uważasz, że może być stronniczy i będzie jednak dążył do
    > umorzenia postępowania.

    Nie jest to takie proste. Aby zmienić prokuratora należy napisać do
    prokuratora rejonowego. Przecież to właśnie on przekazał sprawę tej samej pani
    prokurator którą to decyzję zakwestionowałam zwracając się do Rzecznika Praw
    Obywatelskich. To RPO wniosło do Prokuratury Apelacyjnej prośbę o sprawdzenie
    prawidłowości. Prokuratura Apelacyjna po kontroli w Prokuraturze Rejonowej (
    przecież szef Prokuratury Rejonowej wiedział o tej kontroli) stwierdziła, że
    żadnych uchybień nie ma. Więc na moją powtórną interwencję u RPO, dokumenty
    sprawy znalazły się u Rzecznika. I właśnie Rzecznik podzielił moje
    wątpliwości. Przekazał sprawę do Biura Postępowania przygotowawczego
    Prokuratury Krajowej, który to zlecił ; i uwaga: znów Prokuraturze Apelacyjnej
    tej samej, która kilka miesięcy temu nie stwierdziła uchybień ponowną
    kontrolę. I znów jak za czarodziejską różdżką sprawa wróciła do tego samego
    prokuratora który i poprzednio " zadziałał niezgodnie z prawem"
    I nie jest to tylko mój wymysł, bo przecież i Rzecznik PO i też Biuro
    Postępowania Przygotowawczego potwierdziło moje obawy.
    Jak mam walczyć z "taką machiną"????
    Polina

  • 4. Data: 2004-06-21 19:12:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Polina" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    Chwilowo poczekać, czy czasem i prokurator prowadzący zdania nie zmieni.
    Poz a tym zwrócenie sprawy do ponownego rozpatrzenia wcale równoznaczne z
    dopatrzeniem się nieprawidłowości nie jest.