  • 11. Data: 2015-07-19 15:53:27
    Temat: Re: adwokat ..
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-07-15 o 13:22, Marek pisze:

    > A nie lepiej byłoby aby płacić lekarzowi jak się jest zdrowym (jakąś
    > stała opłatę) i przestać mu płacić w czasie choroby? Czy nie byłoby to
    > uczciwsze? Lekarz miałby motywację do pracy...

    Jaką? Umrzesz, przyjdzie kolejny.

  • 12. Data: 2015-07-19 19:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dużo zależy od tego z czym klient przychodzi do adwokata - zwykle ci co
    > chcą "na procent" przychodzą z "wątpliwymi" sprawami, których często nie
    > da się wygrać lub wyegzekwować z winy klienta.

    Wychodzi na to, ze jak sie nie zgadza na wynagrodzenie po wygranej jako
    procent "zysku" to znaczy, ze sprawy lepiej nie warto ruszac :)

  • 13. Data: 2015-07-19 19:03:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jul 2015 13:28:28 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > No to płać - wybierz sobie kilkunastu lekarzy z różnych
    specjalności,
    > płać im po 1000zł miesięcznie dopóki nie zachorujesz, na pewno
    > znajdziesz wielu chętnych ;)
    > Jakieś takie dziwne pytania zadajesz.
    > Skończyłeś 10 lat?

    Serio nie wiesz gdzie to stosowano?
    Myslalem, że jesteś na tyle dorosły, że trochę o świecie
    słyszałeś....

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-07-19 19:07:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Wychodzi na to, ze jak sie nie zgadza na wynagrodzenie po wygranej jako
    > procent "zysku" to znaczy, ze sprawy lepiej nie warto ruszac :)

    W każdym rawie warto się zastanowić czemu :-)

  • 15. Data: 2015-07-19 19:16:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-19 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Wychodzi na to, ze jak sie nie zgadza na wynagrodzenie po wygranej jako
    > procent "zysku" to znaczy, ze sprawy lepiej nie warto ruszac :)

    Też nie do końca - sprawa może trwać kilka lat, a jeść trzeba na bieżąco ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-07-19 19:17:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-19 o 19:03, Marek pisze:
    > specjalności,
    >

    > Serio nie wiesz gdzie to stosowano? Myslalem, że jesteś na tyle dorosły,
    > że trochę o świecie słyszałeś....

    Tak, wiem gdzie stosowano. Głównie z opowieści typu "jak to śmiesznie
    było w przeszłości".

    Ale ty w tamtym czasie dożyłbyś pewnie góra 40 lat.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-07-19 19:19:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W każdym rawie warto się zastanowić czemu :-)

    W każdym razie tak jak wszędzie - wybieramy tego usługodawcę, któremu
    ufamy, forma płatności ma tu drugorzędne znaczenie.

    Jak budujemy dom, to też przecież nie wymagamy tego, że za jego budowę
    zapłacimy dopiero jak się okaże, że się nam wygodnie mieszka, a sąsiedzi
    są mili. Trzeba się trochę rozeznać w temacie i wybrać odpowiedniego
    specjalistę i mieć wzgląd na realia; jak widać niektórzy mają z tym problem.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-07-19 20:54:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-19 08:28, marek wrote:
    > dlaczego adwokat nie ma p?acone od wyników swojej pracy ?
    > sprawa przegrana = brak wyp?aty
    > sprawa wygrana = wyp?ata

    Dlatego, że mają zapewniony ustawowy monopol i tak ustalili zarządcy
    tego monopolu. Jak nie chcesz, to możesz iść do konkurencji czyli w
    pizdu. Taka mafia. Dodatkowo to oni (lub ich koledzy) piszą prawo,
    tworząc zapotrzebowanie na swoje usługi. W sumie dziwne, że pytasz,
    wszak to oczywiste;)

    Shrek.

  • 19. Data: 2015-07-19 21:31:42
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    No dokładnie. Jesli reprezentuję stronę jako jej pełnomocnik - powiedzmy
    członek jej władz upełnomocniony przez pozostałych - to na moją rzecz sąd
    wynagrodzenia chocby po stawce urzędowej (o zapłatę to dałoby się pożyć i
    nawet z tego wyżyć) nie zasądzi nie wiedzieć czemu (no wiedzieć, tyle że
    zasądzanie wynagrodzenia pełnomocnika strony będącego wyłącznie adwokatem
    lub radcą jest nieuczciwe).

    -----

  • 20. Data: 2015-07-20 01:44:27
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Jul 2015 11:16:05 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A jeśli uważasz, że adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze
    > możesz go zmienić lub prowadzić sprawę sam, jeśli wiesz lepiej.
    I odstapić od zapłaty?
    U anglosasów ten system (%) jakoś działa. IMHO nienajlepiej.
    Jednak co rusz na psp ktoś wpada z takim postulatem.
    Ciekawe dlaczego - czy tylko dlatego, że ludziska się na prawie nie znają
    i nie wiedzą, że Sz.Palestra to najuczciwsi ludzie na świecie?

    --
    pozdro
    poreba