  • 1. Data: 2015-07-19 08:28:27
    Temat: adwokat ..
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
    sprawa przegrana = brak wypłaty
    sprawa wygrana = wypłata

    kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...

    myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak to jest
    jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."

  • 2. Data: 2015-07-19 09:19:29
    Temat: Re: adwokat ..
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 08:28, marek pisze:
    > dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
    > sprawa przegrana = brak wypłaty
    > sprawa wygrana = wypłata
    > kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...
    Chyba jednak nie każdy. Widziałeś kiedyś ministra, posła, czy nawet
    zwykłego urzędnika, który byłby za cokolwiek odpowiedzialny? Żeby mu
    jakąś karę dowalili, to żona musi mu już naprawdę drogi zegarek kupić :->

    > myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak to jest
    > jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."
    A gdyby tak za błędy w decyzjach groziła kula w łeb, to by się dopiero
    przykładali ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2015-07-19 09:49:11
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19 lip 2015 o 08:28, marek pisze:
    > dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
    > sprawa przegrana = brak wypłaty
    > sprawa wygrana = wypłata

    Niektórzy zgadzają się na takie wynagrodzenie. To jest tzw. sucess fee.

    > kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...

    Nie każdy. Nauczyciel dostaje pieniądze niezależnie od tego czy jego
    uczniowie się nauczą czy nie. Lekarz dostaje wynagrodzenie niezależnie
    czy wyleczy pacjenta czy nie. Robotnik dostaje pensję niezależnie od
    tego czy jego zakład pracy ma zyski czy nie.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2015-07-19 10:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik marek v...@p...fm ...

    > dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
    > sprawa przegrana = brak wypłaty
    > sprawa wygrana = wypłata
    >
    > kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...

    Powaznie?
    Nie zauwazyłem, zeby tak było ze idziesz do pracy i jak np. nic nie
    sprzedasz to nie dostajesz podstawy pensji.
    Byc moze Twoje efekty pracy sa oceniane dodatkowo przez premie ale jakas
    podstawa pensji tez sie należy.

    Dlaczego tak robią odwokaci - musisz sobie odpowiedziec sam.
    Lub znajdz adwokata z ktorym umówisz sie inaczej - chyba nie ma zadnych
    przeszkód prawnych abys sie umówił, ze płacisz mu tylko przy wygranej
    sprawie i wtedy dostaje np. 50% tego co wygrał, nie mniej niz xxx?

    > myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak
    > to jest jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."

    Cóz...

  • 5. Data: 2015-07-19 11:16:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak to jest
    > jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."

    Co prawda przepisy nie pozwalają na ustalenie w tym przypadku stawki
    wyłącznie zależnej od wyników (np. jako % od zasądzonej kwoty), ale już
    system mieszany (np. 500zł+% od zasądzonej kwoty) jest możliwy.

    Dużo zależy od tego z czym klient przychodzi do adwokata - zwykle ci co
    chcą "na procent" przychodzą z "wątpliwymi" sprawami, których często nie
    da się wygrać lub wyegzekwować z winy klienta.

    No i, jak zauważyłeś, umowa z adwokatem to umowa starannego działania, a
    nie rezultatu. Jeśli przychodzisz do adwokata już z jakimś zastanym
    stanem prawnym i mogą wyniknąć jakieś błędy/wady prawne, które
    uniemożliwiają wygranie sprawy nie z winy tego adwokata.

    A jeśli uważasz, że adwokat niedobrze wykonuje zlecenie, to zawsze
    możesz go zmienić lub prowadzić sprawę sam, jeśli wiesz lepiej.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-07-19 11:29:56
    Od: "marek" <v...@p...fm>

> [...]
    > wyleczy pacjenta czy nie. Robotnik dostaje pensję niezależnie od tego czy

    nauczyciel - jesli jego efekty pracy bądą mizerene i np. po roku okaże się
    że klasa która uczył to tłumany sądze że wywalą go z roboty
    lekarz - jesli nie będzie dobrze leczył też nikt do niego nie przyjdzie i
    zdechnie z głodu :)
    robotnik - jak zakład pracy ma straty to wywala robotnika na zbity pysk

    a taki adwokacina bierze pieniądze z góry (jak prostytutka) i czy dobrze
    wykona swoja pracę czy też nie, kasę ma ... i nie jest ważne czy prywatnie
    czy z urzędu, choć ci z urzedu to lache kładą napisze dwa pisma i juz ma
    1000zł

  • 7. Data: 2015-07-19 11:48:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-19 o 11:29, marek pisze:

    > nauczyciel - jesli jego efekty pracy bądą mizerene i np. po roku okaże się
    > że klasa która uczył to tłumany sądze że wywalą go z roboty

    Ale pensję dostanie.

    > lekarz - jesli nie będzie dobrze leczył też nikt do niego nie przyjdzie i
    > zdechnie z głodu :)

    Idziesz do lekarza (załóżmy, ze prywatnego) i mówisz "zapłacę, jak
    wyzdrowieję"?

    > robotnik - jak zakład pracy ma straty to wywala robotnika na zbity pysk

    Ale pensję dostaje.

> [...]
    > czy z urzędu, choć ci z urzedu to lache kładą napisze dwa pisma i juz ma

    Po pierwsze - te twoje przykłady z nauczycielem, lekarzem i robotnikiem
    są właśnie za tym, że płaci się za pracę, a nie za efekt.

    Po drugie - jak 1000zł za dwa pisma to wg ciebie za dużo, no to znajdź
    sobie kogoś innego, albo napisz sam.

    Znasz kawał o "opłacie za wiedzę gdzie stuknąć młotkiem"?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-07-19 12:37:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-07-15 o 08:28, marek pisze:
    > dlaczego adwokat nie ma płacone od wyników swojej pracy ?
    > sprawa przegrana = brak wypłaty
    > sprawa wygrana = wypłata
    >
    > kazdy przecież inny człowiek ma tak płacone ...

    Nie każdy - ale to Ci inni już napisali.

    > myślę że wtedy bardziej by sie przykładali do swojej pracy ... a tak to jest
    > jak w tym powiedzeniu "czy sie stoi czy sie leży ..."

    Zacznijmy od tego, że w procesie przeważnie jest jeden przegrany.
    Adwokat ma reprezentować interesy strony, a nie kreować sprawiedliwość.

    W wypadku adwokatów większym problemem - moim zdaniem - jest naciąganie
    ludzi na procesy, co do których z góry wiadomo, że wygrać się nie da, a
    adwokat ciągnie kasę z klienta z pełną świadomością oszustwa.

  • 9. Data: 2015-07-19 13:22:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jul 2015 11:48:44 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Idziesz do lekarza (załóżmy, ze prywatnego) i mówisz "zapłacę, jak
    > wyzdrowieję"?

    A nie lepiej byłoby aby płacić lekarzowi jak się jest zdrowym (jakąś
    stała opłatę) i przestać mu płacić w czasie choroby? Czy nie byłoby
    to uczciwsze? Lekarz miałby motywację do pracy...

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-07-19 13:28:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-19 o 13:22, Marek pisze:

    > A nie lepiej byłoby aby płacić lekarzowi jak się jest zdrowym (jakąś
    > stała opłatę) i przestać mu płacić w czasie choroby? Czy nie byłoby to
    > uczciwsze? Lekarz miałby motywację do pracy...

    No to płać - wybierz sobie kilkunastu lekarzy z różnych specjalności,
    płać im po 1000zł miesięcznie dopóki nie zachorujesz, na pewno
    znajdziesz wielu chętnych ;)

    Jakieś takie dziwne pytania zadajesz.

    Skończyłeś 10 lat?

    --