  • 11. Data: 2007-08-10 09:08:24
    Temat: Re: adres internetowy (domena) osoby fizycznej a firma
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 10 Aug 2007 11:00:07 +0200, dentist wrote:
    > Użytkownik "Karol Makowski" <s...@B...org> napisał w wiadomości

    > Skąd masz taką informację?
    > Znam osobiscie pana Wojtka S.(poprzedniego wlasciciela
    > domeny microsoft.pl) i nic nie wspominal o karze... raczej
    > jego status majatkowy sie podniosl...

    Z jego bloga.

    --
    spaceman

  • 12. Data: 2007-08-10 09:21:48
    Od: "dentist" <d...@...pl>

    > Z jego bloga.

    O kurde - to już zgłupiałem...
    Przez X czasu po wpisaniu www.microsoft.pl następowało przekierowanie
    na stronę www.balta.pl , nota bene autoryzowanego dystrybutora produktow
    firmy Microsoft. Wlascicielem firmy Balta jest wlasnie Pan Wojciech S.
    Co prawda nigdy stricte o tym z nim nie rozmawiałem, ale tajemnicą
    poliszynela
    było, że Balta jest wlascicielem przedmiotowej domeny...
    Teraz po pogooglaniu pojawia się zupelnie inne nazwisko poprzedniego
    wlasciciela... to ja juz nic nie wiem... :)

    pozdrawiam
    dentist

  • 13. Data: 2007-08-10 09:26:03
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 10 Aug 2007 11:21:48 +0200, dentist wrote:

> [...]
    > firmy Microsoft. Wlascicielem firmy Balta jest wlasnie Pan Wojciech S.
    > Co prawda nigdy stricte o tym z nim nie rozmawiałem, ale tajemnicą

    Coś Ci się pomyliło. Pod microsoft.pl od początku do przejęcia przez MS
    działał sklep internetowy sprzedający zioła.

    --
    spaceman

  • 14. Data: 2007-08-10 10:57:43
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 10, 10:31 am, Karol Makowski <s...@B...org> wrote:

    > No jak to co. To co wyżej 'nie ma przepisu...' Co z tego, że nie ma,
    > jak i tak można stracić domenę do której ma się pełne prawo.

    > Nikt mu nie zapłacił. Po prostu zabrali mu domenę, a on miał Msowi
    > zapłacić 145tyś kary.
    >
    > --
    > spaceman

    I znów mamy wracac do tego ze nazwa Microsoft jest nazwa zastrzeżona i
    opatentowana? Teoretycznie nie powinni mu zalozyc takiej domeny ale
    NASK nie musi wiedziec o nazwach ktore sa zastrzezone, zgłasza sie
    firma ktora ma prawa do nazwy i juz. Kiedys na poczatku lat 90 byla
    sprawa kafeterii Tchibo w katowicach. Facet nazwe zastrzegl ale tylko
    w polsce. okazalo sie ze Tchibo zrobilo to samo tylko ze na caly swiat
    a a polacy o tym nie wiedzieli I co krotka batalia racje miala firma
    niemiecka.

  • 15. Data: 2007-08-10 11:21:39
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 10 Aug 2007 03:57:43 -0700, SzalonyKapelusznik wrote:

> [...]
    > w polsce. okazalo sie ze Tchibo zrobilo to samo tylko ze na caly swiat
    > a a polacy o tym nie wiedzieli I co krotka batalia racje miala firma

    Ale przecież on też zastrzegł i nazwę i znak. I pierwszy kupił domenę.

    --
    spaceman

  • 16. Data: 2007-08-10 11:33:24
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 03:57:43 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > I znów mamy wracac do tego ze nazwa Microsoft jest nazwa zastrzeżona i
    > opatentowana?

    W jaki sposób można opatentować znak towarowy? Czy Microsft Corp.
    zastrzegł znak towarowy w klasie zielarstwo - bo taki był przedmiot
    działalności owego człowieka?

    > Teoretycznie nie powinni mu zalozyc takiej domeny ale NASK
    > ktora ma prawa do nazwy i juz.

    Tak? A czy rodzina Aleksandra Forda może sobie zaabonować domenę ford.pl?

> [...]
    > okazalo sie ze Tchibo zrobilo to samo tylko ze na caly swiat a a polacy
    > o tym nie wiedzieli I co krotka batalia racje miala firma niemiecka.

    Zupełnie inny przypadek. Porównanie od czapy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 17. Data: 2007-08-10 12:10:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 10, 1:21 pm, Karol Makowski <s...@B...org> wrote:
    > Ale przecież on też zastrzegł i nazwę i znak. I pierwszy kupił domenę.
    >
    > --
    > spaceman

    Zastrzegl nazwe Microsoft? No to w takim razie nic nie powinien placic
    bo w momencie wystapienia o znaczek R PzO powinna go poinformowac ze
    nazwa ta jest juz zastrzezona i opatentowana (a patenty jesli sie nie
    myle sa na caly swiat) i zrobli to w latach 80 wiec troche wczesniej
    zanim ktokolwiek slyszal o www. Ot patentuje w polsce nazwe Hulagula.
    I robie interesy w polsce po czym okazuje sie ze na towar moge
    sprzedawac na calym swiecie. Wchodze sobie na rynek filipinski siedze
    tam z rok, dwa na razie nie potrzenuje strony www.hulagula.fl ale ktos
    mnie ubiega i wykupuje. ma prawo do nazwy?

    At Olgierd. Ford Henry zbudowal samochod wcesniej niz Aleksander
    nakrecil pierwszy film. Nazwa przysluguje temu kto pierwszy ja
    zaklepal. Choc w takiej sytuacji FOrd pewnie kupil by domene
    www.aleksanderford.pl lub www.aford.pl i sie zamienil. sprawa kawy o
    tyle dobra ze uwydatnia to ze w polsce mozna zrobic cos czego sie
    teoretycznie zrobic nie powinno. czyli zastrzec w polsce nazwe
    zastrzezona.

  • 18. Data: 2007-08-10 12:23:25
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 05:10:50 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > At Olgierd. Ford Henry zbudowal samochod wcesniej niz Aleksander
    > nakrecil pierwszy film. Nazwa przysluguje temu kto pierwszy ja zaklepal.

    Przyznasz jednak, że kręcenie filmów i produkcja samochodów to jest inna
    sprawa?

    > Choc w takiej sytuacji FOrd pewnie kupil by domene www.aleksanderford.pl
    > lub www.aford.pl i sie zamienil.

    Może... któż to wie?

    > sprawa kawy o tyle dobra ze uwydatnia
    > to ze w polsce mozna zrobic cos czego sie teoretycznie zrobic nie
    > powinno. czyli zastrzec w polsce nazwe zastrzezona.

    Szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy już wówczas na terytorium RP
    obowiązywały znaki europejskie. No i mogło chodzić o próbę zastrzeżenia
    znaku, który powszechnie jest kojarzony z czymś innym.
    Tak czy inaczej domena i znak towarowy to są zupełnie różne sprawy.
    Kwestia praw do znaku będzie miała znaczenie w przypadku sporu o domenę,
    ale nie jest to proste przełożenie 1:1.

  • 19. Data: 2007-08-10 12:39:42
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > Coś Ci się pomyliło. Pod microsoft.pl od początku do przejęcia przez MS
    > działał sklep internetowy sprzedający zioła.

    dokładnie też tak to pamiętam
    ale w mediach poczytać można , iż nieoficjalnie mówi się iż zapłacono mu

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2007-08-10 15:41:22
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 10 Aug 2007 05:10:50 -0700, SzalonyKapelusznik wrote:
    > Zastrzegl nazwe Microsoft? No to w takim razie nic nie powinien placic

    Zastrzegł. Nie wiem czy im płacił, bo ostatni wpis dotyczy tego, że
    Microsoft zarządzał 140 czy 145tyś od niego.

    > bo w momencie wystapienia o znaczek R PzO powinna go poinformowac ze
    > nazwa ta jest juz zastrzezona i opatentowana (a patenty jesli sie nie
    > myle sa na caly swiat) i zrobli to w latach 80 wiec troche wczesniej

    No to przestań dedukować tylko się doucz. Otóż patenty nie są na
    cały świat.

    Reszte wyciąłem, bo teoretyzujesz.

    --
    spaceman