  • 1. Data: 2007-08-08 23:21:41
    Temat: adres internetowy (domena) osoby fizycznej a firma
    Od: dEXTER <p...@w...pl>

    Witam,

    Prowadzę DG i posiadam stronę pod "dłuższym adresem" - domeny, ale
    własnej. Teraz po paru latach mam pomału dosyć tłumaczenia tej "fajnej
    nazwy" w postaci przykładowo adresu e-mail. Bo mało kto załapuje bez
    mozolnego wytłumaczenia jak ten adres (dokładnie domenę) zapisać (w
    nazwie występuje cyfra)...

    Znalazłem domenę - krótszą, której właścicielem jest jeden ze studentów,
    który wraz z kolegami na studiach wpadł na pomysł zrobienia jakiegoś
    biznesu... strona od paru lat nie jest aktualizowana. A na każdy e-mail
    z propozycją odkupienia jej dostaje odpowiedz: ILE? (jestem w stanie
    zaproponować). Nie chcę przepłacać, a i zabawa nie za bardzo mi się
    podoba. Czy mogę zmienić nazwę własnej firmy (w tym przypadku skrócić
    ją) i w jakiś sposób domagać się tej nazwy domeny?

    pozdr.
    Robert

  • 2. Data: 2007-08-09 06:40:24
    Od: "dentist" <d...@...pl>

    Użytkownik "dEXTER" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >Czy mogę zmienić nazwę własnej firmy (w tym przypadku skrócić ją) i w jakiś
    >sposób domagać się tej nazwy domeny?

    Domagać się możesz, ale tylko w sensie proszenia żeby ten ktoś
    Ci ją sprzedał...Nie ma przepisu, który dawałby Ci narzędzie do
    odebrania komuś legalnie przez nieo kupionej domeny...
    Byłbyś milionerem gdybys kiedys, w poczatkach internetu kupil
    sobie domenę np. www.kfc.com - gigant na pewno chciałby od
    Ciebie odkupic (nota bene) jego nazwę, straszyłby Cię nawet
    sądem. Bronić się możesz (choć nie musisz) - wystarczy że
    zaargumentujesz chęć posiadania takiej domeny jakimś (nawet
    chorym) skrótem... np. że planowałeś stworzenie strony
    o fioletowych kupach (Kupa Fioletowa Cała), albo Klub
    Fantastyki Cybernetycznej.
    Dlatego przy domenach .eu najpierw przez rok mogły je kupowac
    tylko firmy i to po udowodnieniu roszczen do danej nazwy..

    pozdrawiam
    dentist

  • 3. Data: 2007-08-09 09:24:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 9, 1:21 am, dEXTER <p...@w...pl> wrote:
    Czy mogę zmienić nazwę własnej firmy (w tym przypadku skrócić
    > ją) i w jakiś sposób domagać się tej nazwy domeny?
    >
    > pozdr.
    > Robert

    przeszukaj archiwum bylo juz na grupie. A ja powtorze, na pomysl
    wpadles ty i studenci i byc moze 100 innych osob w polsce czemu
    studenci maja oddac domene tobie a nie pani Elwirze z Pipidowka
    Dolnego ktora ma firme o takiej nazwie?

  • 4. Data: 2007-08-09 13:08:41
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Thu, 9 Aug 2007 08:40:24 +0200, dentist wrote:
> [...]
    > Ci ją sprzedał...Nie ma przepisu, który dawałby Ci narzędzie do
    > odebrania komuś legalnie przez nieo kupionej domeny...

    A ja poraz kolejny przytoczę sprawę microsoft.pl.

    --
    spaceman

  • 5. Data: 2007-08-09 14:12:06
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > A ja poraz kolejny przytoczę sprawę microsoft.pl.

    a co tu chcesz przytaczac ?:)

    jak w zasadzie to sie skonczylo, bo oficjalnie to nikt nie wie
    zaplacilimu?

  • 6. Data: 2007-08-09 14:18:10
    Od: kotolak <k...@w...pl>

    dEXTER napisał(a):
> [...]
    > podoba. Czy mogę zmienić nazwę własnej firmy (w tym przypadku skrócić
    > ją) i w jakiś sposób domagać się tej nazwy domeny?

    A nie możesz napisać im ile jesteś wstanie zapłacić? np. jakieś 300zł. i
    zobaczyć co oni na to? Przecież koszt utrzymania domeny też ileś tam wynosi.

    K.

  • 7. Data: 2007-08-09 17:17:44
    Od: dEXTER <p...@w...pl>

    kotolak pisze:

    > A nie możesz napisać im ile jesteś wstanie zapłacić? np. jakieś 300zł. i
    > zobaczyć co oni na to? Przecież koszt utrzymania domeny też ileś tam
    > wynosi.

    owszem już dwa razy pisałem w mailu i zero odzewu.
    Tylko pytanie ile jestem wstanbie zaoferowa? "Moja odpowiedz". i cisza.

    Robert

  • 8. Data: 2007-08-09 19:51:37
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 9 sierpnia 2007 19:17
    (autor dEXTER
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9fi60$epo$1@inews.gazeta.pl>):

    > owszem już dwa razy pisałem w mailu i zero odzewu.
    > Tylko pytanie ile jestem wstanbie zaoferowa? "Moja odpowiedz". i cisza.

    Widać za mało oferujesz :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 9. Data: 2007-08-10 08:31:30
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Thu, 9 Aug 2007 16:12:06 +0200, MIchal wrote:

    > a co tu chcesz przytaczac ?:)

    No jak to co. To co wyżej 'nie ma przepisu...' Co z tego, że nie ma,
    jak i tak można stracić domenę do której ma się pełne prawo.

    > jak w zasadzie to sie skonczylo, bo oficjalnie to nikt nie wie
    > zaplacilimu?

    Nikt mu nie zapłacił. Po prostu zabrali mu domenę, a on miał Msowi
    zapłacić 145tyś kary.

    --
    spaceman

  • 10. Data: 2007-08-10 09:00:07
    Od: "dentist" <d...@...pl>

    Użytkownik "Karol Makowski" <s...@B...org> napisał w wiadomości
    > On Thu, 9 Aug 2007 16:12:06 +0200, MIchal wrote:
    >
    > Nikt mu nie zapłacił. Po prostu zabrali mu domenę, a on miał Msowi
    > zapłacić 145tyś kary.

    Skąd masz taką informację?
    Znam osobiscie pana Wojtka S.(poprzedniego wlasciciela
    domeny microsoft.pl) i nic nie wspominal o karze... raczej
    jego status majatkowy sie podniosl...

    pozdrawiam
    dentist