  • 21. Data: 2005-06-11 08:59:51
    Temat: Re: adres email vs. dane osobowe
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > na tej samej zasadzie nie mozna jednoznacznie zidentyfikowac osoby korzystajacej
    > z imienia i nazwiska Jan Kowalski...

    Zgadza się. Tekst "Jan Kowalski" nie jest chroniony przez UoODO. Art, 6
    ust.3

    M.

  • 22. Data: 2005-06-11 12:50:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > na tej samej zasadzie nie mozna jednoznacznie zidentyfikowac osoby
    korzystajacej
    > z imienia i nazwiska Jan Kowalski...

    No i samo Jan KOWALSKI nie jest danymi osobowymi.

  • 23. Data: 2005-06-11 13:58:03
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Użytkownik wrote:
    > hello,
    > teamt juz kiedys poruszany, ale chcialbym do niego wrocic.
    > Proste pytanie - czy gdziekolwiek w polskim systemie prawnym wspomina
    > sie, ze adres email jest (badz nie) dana osobowa?

    Znalezione kiedyś w sieci (zgadzam się z tym stanowiskiem):
    "Zgodnie z art. 6 ustawy, za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na
    numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe i społeczne (ust. 2 tego przepisu).
    Zgodnie ze stanowiskiem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
    (opinia prawna z dnia 3 czerwca 2003 roku GI-DP-024/265/03/856), z brzmienia
    art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) wynika, iż wolą
    ustawodawcy było zaliczenie takich informacji, jak adres e-mail, w poczet
    danych osobowych, gdyż adres poczty elektronicznej został wymieniony w
    katalogu obejmującym dane osobowe, jakie mogą być przetwarzane w związku ze
    świadczeniem usług drogą elektroniczną. Nie każdy jednak adres poczty
    elektronicznej może zostać zaliczony do kategorii danych osobowych. Istotne
    jest bowiem, czy na podstawie konkretnego adresu e-mail można zidentyfikować
    osobę, która się nim posługuje. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
    podkreśla (opinia prawna z dn. 31 marca 2004 roku GI-DP-024/297/04/666,
    GI-DP-024/298/04/666, GI-DP-024/299/04/666), że "w przypadku, gdy
    administrator systemu informatycznego posiada dane osobowe identyfikujące
    osobę, której e-mail przyznał, istnieje możliwość ustalenia tożsamości tej
    osoby" a zatem taki adres poczty elektronicznej niewątpliwie stanowi daną
    osobową i podlega ochronie przewidzianej w przepisach ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002
    r. Nr 101 poz. 926, ze zm.)."

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 24. Data: 2005-06-13 11:56:44
    Od: w...@p...onet.pl

    > Zgadza się. Tekst "Jan Kowalski" nie jest chroniony przez UoODO. Art, 6
    > ust.3

    a Jan Kowalski z np. wolomina?;)

    pozdrawiam
    d.

  • 25. Data: 2005-06-13 12:49:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > a Jan Kowalski z np. wolomina?;)

    Też nie. Chyba, że dodasz ulicę czy osiedle ;-)

    Ale już na przykład "łysy w dresie z psem z Wołomina z ulicy Słonecznej"
    może być potraktowane jako DO, bo być może jest tam jeden dresiarz,
    który ma psa. I nie trzeba wtedy imienia i nazwiska :-)

    M.

  • 26. Data: 2005-06-13 12:54:45
    Od: w...@p...onet.pl

    > Też nie. Chyba, że dodasz ulicę czy osiedle ;-)

    zartujesz oczywiscie?

    > Ale już na przykład "łysy w dresie z psem z Wołomina z ulicy Słonecznej"
    > może być potraktowane jako DO, bo być może jest tam jeden dresiarz,
    > który ma psa. I nie trzeba wtedy imienia i nazwiska :-)

    znow odsylam do art. 6 uodo.
    i nie zmienie zdania, bo mam racje ;)

    pozdrawiam
    d.