  • 11. Data: 2004-06-24 16:02:23
    Temat: A teraz z innej beczki.
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    Ktoś kto ma niezarejestrowany telewizor siedzi w domu i go ogląda. Dzwoni
    domofon. My z kontrolą sprawdzamy czy ma pan(i) telewizor i opłatę.
    Wersja 1.
    Ktoś posyła ich na bambus twierdzac że rodzice zabronili rozmawiać z obcymi.
    Pan Telewizor twierdził kiedyś że nie trzeba wpuszczać. Co dalej?
    Wersja 2
    Pukanie do drzwi. tekst j.w.
    Ktoś idzie , wyłącza telewizor. Wpuszcza kontrolujących.
    Czy mogą włączyć mój tv bez mojej zgody?
    Tomek

  • 12. Data: 2004-06-24 16:30:56
    Temat: Re: A teraz z innej beczki.
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-24, Tomek <k...@v...pl> wrote:
> [...]
    > Pukanie do drzwi. tekst j.w.
    > Ktoś idzie , wyłącza telewizor. Wpuszcza kontrolujących.
    > Czy mogą włączyć mój tv bez mojej zgody?

    Taka wizyta byla by prawdopodobnie z asysta policji, wiec w zasadzie
    wlasciciel mieszkania nie mial by nic do powiedzenia. Policja nie musi
    miec zezwolenia zeby wejsc do mieszkania, moze o nie wystapic po fakcie.
    Gdyby to byl tylko jakis pan i pomachal ci legitka KRRiTV to oczywiscie
    nie musialbys i nie powinienes go wpuszczac. Natomiast nie jest dla
    mnie jasne co to znaczy "uzywanie odbiornika" czy wystarczy, ze odbiornik
    znajduje sie w pomieszczeniu, czy musi byc rowniez sprawny i np.
    podlaczony do pradu i jakiejs anteny? Na wszelki wypadek radzilbym
    go jednak nie placic :>

    --
    Try not to have a good time ... This is supposed to be educational.
    -- Charles Schulz

  • 13. Data: 2004-06-25 00:13:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    obcymi.
    > Pan Telewizor twierdził kiedyś że nie trzeba wpuszczać. Co dalej?

    Nic - przecież nie wysadzą drzwi.

    > Wersja 2
    > Pukanie do drzwi. tekst j.w.
    > Ktoś idzie , wyłącza telewizor. Wpuszcza kontrolujących.
    > Czy mogą włączyć mój tv bez mojej zgody?

    Płaci się za telewizor w stanie"gotowości". To, czy jest akurat włączony,
    czy nie, jest bez znaczenia.

  • 14. Data: 2004-06-25 00:16:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "qmj137" <q...@p...ath.cx> napisał w wiadomości

> [...]
    > znajduje sie w pomieszczeniu, czy musi byc rowniez sprawny i np.
    > podlaczony do pradu i jakiejs anteny? Na wszelki wypadek radzilbym

    Nawet jakby tam była Policja - w co wątpię, bo jest wiele poważniejszych
    problemów - to i tak drzwi w tym celu nie wysadzą. Gość spokojnie może
    powiedzieć, by poczekali i spakować telewizor do szafy.

  • 15. Data: 2004-06-25 00:29:45
    Temat: Re: abonament rtv
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbegsd$hcr$1@news.zigzag.pl>, Kuba wrote:
    > A czy w takim razie powinno się płacić może za posiadanie komputera?
    > W sumie jest on gotowy do odbioru programu TV i można go praktycznie
    > "natychmiast" dostosować - np. jeśli sklep z kartami TV jest w pobliżu.

    Natychmiast to by było gdyby była w środku karta tv i raczej z
    zainstalowanym oprogramowaniem (choć co do tego ostatniego warunku nie mam
    przekonania). A komputer+karta TV bądź radiowa to niewątpliwie odbiornik w
    rozumieniu ustawy:
    Art.4.
    8) odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie
    techniczne dostosowane do odbioru programu,

    > W skrajnych przypadkach dostosowanie zwykłego odbiornika poprzez montaż
    > intalacji antenowej może trwać i tydzień (zgoda administracji na wyjście

    Skrajne przypadki będą rozpatrywali zapewne biegli w trakcie przewodu
    sądowego, jeśli się postawisz i odmówisz zapłacenia :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2004-06-25 13:54:13
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Płaci się za telewizor w stanie"gotowości". To, czy jest akurat włączony,
    > czy nie, jest bez znaczenia.

    Jaka jest definicja tej gotowosci?

    WOJSAL

  • 17. Data: 2004-06-26 18:26:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka jest definicja tej gotowosci?

    Trudno powiedzieć. Ale na pewno nie wystarczy wyciągnięcie wtyczki z
    gniazdka. Reszta zależy od sądu.

  • 18. Data: 2004-06-26 23:52:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a może troszkę przekory, choć spór nieistotny. Co w przypadku jeśli osoba
    > posiadająca odbiornik jest niesłysząca ? Lub niewidząca ?

    Trzeba by zerknąć do ustawy, czy jacyś inwalidzi może przypadkiem są
    zwolnieni od opłat abonamentowych za rtv ??

    Pozdr
    kw1618

  • 19. Data: 2004-06-28 17:33:37
    Od: "Maciek" <f...@m...pl>

    albo emeryci sa zwolnieni, albo ludzie po 75 roku zycia czy jakos tak

    Maciek

  • 20. Data: 2004-06-28 18:15:13
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
    > osoba
    >
    > albo emeryci sa zwolnieni, albo ludzie po 75 roku zycia czy jakos tak
    >
    > Maciek

    znalazłem rozwiązanie ostateczne tego problemu.

    Należy posiadać dokładnie 2 telewizory. Jeden z uszkodzoną fonią, drugi z
    uszkodzoną wizją. Każdy z nich jest niesprawny, więc w pojęciu przepisów nie
    podlega opłacie. Jednak razem mogą funkcjonować doskonale.

    pozdrawiam

    Jedrek