    From: x <y...@l...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: abonament: TVP wyjasnia...
    Date: Sun, 03 Apr 2005 16:04:57 GMT

    Chcecie posmiac sie w "prawnikow" TVP? To poczytajscie:

    http://tvp.pl/3384,167099,1.view#10

    "Kilka dni temu dostałem w prezencie stary telewizor. Czy jeśli teraz
    odwiedzi mnie kontroler, zapłacę karę?

    Nie, jeśli wykaże Pan, że telewizor jest użytkowany zaledwie od kilku
    dni. Podstawą do udowodnienia urzędnikowi niedługiego czasu korzystania
    ze sprzętu są m.in. karty gwarancyjne, umowa kupna-sprzedaży, a w
    przypadku darowizny - oświadczenia świadków, ale z datą wystawienia nie
    dłuższą niż wymagany okres rejestracji sprzętu - 14 dni.

    Warto wiedzieć, że użytkownik odbiornika, który został zarejestrowany po
    15 dniu miesiąca zapłaci połowę miesięcznej opłaty a za odbiornik
    wyrejestrowany do 10 dnia miesiąca opłaty się nie pobiera."

    Czyli ciezar dowodowy spoczywa na oskarzonym a nie na oskarzycielu...