  • 1. Data: 2009-10-18 18:29:57
    Temat: Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go
    złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
    Chciałbym zachować go dla wnuków :)

    Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

    Nie chcę sporządzać fikcyjnej umowy sprzedaży z nieboszczykiem więc
    zastanawiam się:

    Czy mogę zrobić darowiznę na nieletniego wnuka (4 latka)?

    Czy nie będzie musiał płacić potem za kilknaście lat OC jak osiągnie
    pełnoletność?

    Pozdrawiam!

    Yarcioo

  • 2. Data: 2009-10-18 19:10:51
    Temat: Re: Żeby nie płacić OC za nieużywany samochód
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail y...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    >
    > Czy mogę zrobić darowiznę na nieletniego wnuka (4 latka)?
    >
    > Czy nie będzie musiał płacić potem za kilknaście lat OC jak osiągnie

    gdyby było inaczej - pewnie wszystkie auta w Polsce nalezałyby do 4 latków.
    Niestety - podany przez ciebie przykład jest jednym ze sporych absurdów w
    Polsce.

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 3. Data: 2009-10-18 19:48:19
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yarcioo" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go
    > złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
    > Chciałbym zachować go dla wnuków :)
    >
    > Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

    wyrejestruj go i przestań płacić

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-10-18 19:58:59
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 18 Paź, 21:48, "Piotrek" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > wyrejestruj go i przestań płacić

    a czy czasem nie trzeba wowczas przedstawic albo dowodu sprzedazy,
    albo zlomowania?

  • 5. Data: 2009-10-18 20:03:05
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    u mnie na osiedlu stoja takie wraki, zajmując miejsce na parkingach
    niestrzeżonych
    spółdzielnia twierdzi, że są nie do ruszenia

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-10-18 20:22:40
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!
    >
    > Nie chcę sporządzać fikcyjnej umowy sprzedaży z nieboszczykiem więc

    Legalnie to tylko jako zabytek mozesz miec auto i nie placic OC.

  • 7. Data: 2009-10-19 04:41:50
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    Piotrek pisze:
    > Użytkownik "Yarcioo" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wyrejestruj go i przestań płacić

    i firma ubezpieczeniowa przyśle mi z jakiś czas wezwanie do zapłaty
    należności głównej i odsetek, a potem komornika?
    :)

    Dziękuję.

  • 8. Data: 2009-10-19 19:50:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > i firma ubezpieczeniowa przyśle mi z jakiś czas wezwanie do zapłaty
    > należności głównej i odsetek, a potem komornika?

    Nie no, jesli *uda* sie wyrejestrowac - czyli np. na szrocie przyjmia
    kawalek blachy z nabitym numerem nadwozia jako caly samochod, to firma
    ubezpieczeniowa nie bedzie sie rzucac.

    A ciekawe, czy jakby zrobic taki myk, zeby go sprzedac jakiemus Rosjaninowi
    czy innemu Gruzinowi - a w rzeczywistosci zostawic. Moe to by bylo wyjscie.
    Oczywiscie i w jednym przypdku i w drugim juz tego auta nigdy w PL nei
    zarejestrujesz - chyba, ze cos pookombinujesz i zrobisz np. z dwoch jeden .

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-10-19 22:41:10
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 18 Paź, 20:29, Yarcioo <y...@w...pl> wrote:
    > Mam Poloneza, który ma dla mnie wartość sentymentalną :) i nie chcę go
    > złomować ale też nie zamierzam nim jeździć.
    > Chciałbym zachować go dla wnuków :)
    >
    > Okazuje się jednak, że muszę płacić OC !!!

    USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)
    Art. 4. Ubezpieczeniami obowiązkowymi są:
    1) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów
    mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów,
    zwane dalej "ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych";

    Art. 33. Umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
    ulega rozwiązaniu:
    2) z chwilą wyrejestrowania pojazdu mechanicznego;

    Schować samochód w zamkniętym pomieszczeniu - i nie wyjeżdżać odpalać
    raz na kilka miesięcy i zmieniać olej - pucować dla wnuka przed
    podarowaniem wykonać badania techniczne (lawetą do badania),
    ubezpieczyć i zarejestrować.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-10-20 06:39:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    Stachna pisze:

> [...]
    > raz na kilka miesięcy i zmieniać olej - pucować dla wnuka przed
    > podarowaniem wykonać badania techniczne (lawetą do badania),

    Ale kiedy można wyrejestrować nie znalazłaś? ;)

    "Zgodnie z art. 79.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu
    drogowym (Dz.U. 1997 Nr 98 poz.602) pojazd podlega wyrejestrowaniu, na
    wniosek jego właściciela, w przypadku:
    1) zniszczenia (kasacji) pojazdu, jeżeli jego właściciel przedstawił
    zaświadczenie o przekazaniu pojazdu do składnicy złomu wyznaczonej przez
    wojewodę,
    2) kradzieży pojazdu, jeżeli jego właściciel złożył stosowne
    oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania,
    3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty
    za granicą,
    4) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą,
    5) udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu.
    Należy podkreślić, że pojazd wyrejestrowany z powodu zniszczenia
    (kasacji) nie podlega powtórnej rejestracji.
    Samochód można wyrejestrować jeżeli został spełniony jeden z warunków
    określonych w punktach 1 – 5. Jeżeli ten warunek zostanie spełniony
    powinien Pan złożyć do organu rejestrującego, czyli starosty wniosek o
    wyrejestrowanie pojazdu. "

    A więc sytuacja patowa - nie można wyrejestrować pojazdu zatrzymując go
    dla siebie i OC trzeba płacić. :(

    --
    spp