  • 1. Data: 2003-01-08 09:30:01
    Temat: wybuchowy problem - wymiana rur gazowych przez firme a usuniecie zwiazanych z tym uszkodzen - czyj koszt????
    Od: "JDL Biuro Tlumaczen" <j...@j...ltd.pl>

    witam wszystkich pierwszy raz na grupie

    mam problem ze spoldzielnia mieszkaniowa (adm) - jestem wlascicielem lokalu
    (wspolnota wlascicieli, wpis do ksiegi, kawalek gruntu, na ktorym stoi blok
    itp.), w ktorym po dokonanej kontroli stwierdzono spore nieszczelnosci w
    rurach gazowych (podobno rury gazowe to czesc wspolna). zwrocilem sie do
    spoldzielni z prosba o usuniecie tej nieszczelnosci, ktorej naprawa polegac
    bedzie na wymianie kawalka rury. podejrzewalem, ze w zwiazku z ta naprawa
    beda uszkodzenia scian, ktore niedawno sporym kosztem remontowalem (mam
    faktury na to od firm remontowych). rury udostepnic musze, bo jest to
    zwiazane z przepisami o ustawie wlasnosci lokali, co jednak ze stratami,
    jakie powstana podczas remontu (sciany sa moje)???? kto powinien pokryc
    koszty tych napraw? w jakim stopniu (czy np. tynkowanie, gipsowanie,
    szpachlowanie (czesci uszkodzonej, a malowanie calosci przedpokoju???). czy
    ktos madry moze mi wskazac odpowiednie przepisy na to, ze wykonawca
    zobowiazany jest naprawic wszystkie zwiazane z naprawa uszkodzenia itp.?
    z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    leo

  • 2. Data: 2003-01-08 09:43:41
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Cześć
    Czy mozesz napisać jak technicznie wygląda problem bo....
    Rury gazowe nie powinny stykać sie ze ścianami (nielicząc uchwytów
    mocujących jezeli sa miedziane) a przejścia przez nie powinny być wykonane
    poprzez zastosowanie tulejek. Jeżeli poprzez swój remont rury zabudowałeś
    czy coś w tym stylu to jest to niezgodne z przpisami prawa budowlanego i
    warunkom jakim powinny odpowiadać instalacje gazowe i moze ci sie nie udac
    odzyskać pieniędzy. Jezeli jest tak jak być powinno to ja nie widze problemu
    przy wymianie instalacji.
    Natomiast zarzadca budynku wielorodzinnego jest odpowiedzialny za stan
    instalacji gazowej i jest zobowiazany przeprowadzać przeglądy tej instalacji
    przynajmniej raz do roku.
    k.
    .

    Użytkownik "JDL Biuro Tlumaczen" <j...@j...ltd.pl> napisał w
    wiadomości news:avgr25$q8k$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-01-08 16:30:58
    Od: "JDL Biuro Tlumaczen" <j...@j...ltd.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast zarzadca budynku wielorodzinnego jest odpowiedzialny za stan
    > instalacji gazowej i jest zobowiazany przeprowadzać przeglądy tej

    witam juz opisuje - rury w zaden sposob nie sa zabudowane, nie stykaja sie
    ze sciana i podtrzymywane tylko przez uchwyty - czyli wszystko tak jak
    powinno byc. kilka lat temu cala instalacja gazowa byla remontowana
    (wymieniane wszystkie rury w bloku i mieszkaniach - niestety, jak sie
    pozniej dowiedzialem, ktos zrobil to nie na zasadzie spawanych laczen, tylko
    takich uszczelnianych jakims sianem (nie smiejcie sie, nie wiem co to jest
    ;-))) ). rura, o ktora sie rozchodzi jest w przedpokoju i jest przed
    licznikiem - wg spoldzielni (adm) rura nalezy do nich - w pelni sie z nimi
    zgadzam, wyrazam pelna zgode (sam ich ponaglam) na naprawe uszkodzenia
    (chyba w tym wypadku wymiane rury), ale chce zeby przedpokoj (przedpokoj byl
    niedawno - tj. jakies 7-8 mcy niemalym kosztem totalnie remontowany (mam
    faktury firmy, ktora to robila) wygladaly, tak jak przed naprawa tej rury -
    na co spoldzielnia nie chce sie zgodzic.
    na co sie powolywac w dalszych rozmowach z nimi?

    pozdrawiam
    leo