  • 1. Data: 2006-12-05 03:53:35
    Temat: Zwolnienie a sąd
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Witam!!

    Od 6 miesięcy toczy się sprawa karna w której występuję jako jeden z
    oskarżonych. Byłem tylko na 2-ch rozprawach z 17 jakie się odbyły, na
    resztę wysyłam faksem zwolnienie lekarskie.
    Rzecz w tym, że sędzia nie usprawiedliwia zwolnień twierdząc, że musi być
    potwierdzone przez biegłego sądowego!!
    Na moją prośbę o wskazanie takiego otrzymałem odpowiedź bym sprawdził w
    sądzie na tablicy ogłoszeń nazwisko i godziny pracy lekarza biegłego (do
    sądu mam 80 km). Po spisaniu nazwiska i przychodni w której pracuje lekarz z
    listy zadzwoniłem z domu w celu umówienia wizyty. Okazało się, że lekarz z
    listy już nie pracuje w tej przychodni!!
    Następne zwolnienie wysłałem faksem i poinformowałem Wysoki Sąd, że lekarz
    ten nie pracuje w przychodni jaka winieje na wywieszce sądu i proszę o
    odroczenie rozprawy lub wyznaczenie obrońcy z urzędu ponieważ chcę się
    bronić - dostaję cały czas odpowiedź odmowną. Napisałem do prezesa sądu
    skargę na która już półtora miesiąca nie otrzymuję odpowiedzi. Wysoki Sąd
    cały czas prowadzi sprawę bez mojej obecności:)
    Jestem inwalidą I-szej (starej grupy) i całą historię mojej choroby
    złożyłem w sądzie na pierwszej rozprawie a Pan sędzia cały czas odmawia mi
    usprawiedliwienia i obrońcy z urzędu.
    co robić?

    pozdrawiam mk

  • 2. Data: 2006-12-05 16:17:35
    Temat: Re: Zwolnienie a sąd
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

> [...]
    > Jestem inwalidą I-szej (starej grupy) i całą historię mojej choroby
    > złożyłem w sądzie na pierwszej rozprawie a Pan sędzia cały czas odmawia mi

    Chodzić na rozprawy. Skoro 2 razy inwalidztwo I grupy ci nie
    przeszkadzało, to czemu miałoby przeszkadzać w innych wypadkach?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-05 16:53:56
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Chodzić na rozprawy. Skoro 2 razy inwalidztwo I grupy ci nie
    > przeszkadzało, to czemu miałoby przeszkadzać w innych wypadkach?
    >
    > --
    > @ Johnson

    Jestem na zwolnieniu lekarskim i siedzenie w sądzie 2 razy w tygodniu po 8
    godzin, jeżdżąc dziennie dodatkowo 160 km nie sprzyja mojej chorobie. Nie
    poczuwam się do winy i mam narażać swoje zdrowie w sprawie w której czuję
    się ofiarą źle funkcjonującego systemu?

    pzdr mk

  • 4. Data: 2006-12-05 17:34:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

    > Jestem na zwolnieniu lekarskim i siedzenie w sądzie 2 razy w tygodniu po 8
    > godzin, jeżdżąc dziennie dodatkowo 160 km nie sprzyja mojej chorobie.

    Jakim zwolnieniu lekarskim?
    Bo jako inwalida I grupy winneś być trwale niezdolny do pracy i wymagać
    jeszcze innej osoby. A skoro tak to jak możesz dostać zwolnienie
    lekarskie od pracy? Masz lewą rentę?
    Ale jeśli chodzi o stawiennictwo w sądzie to chyba udowodniłeś że
    możesz. Stało się coś nowego, od tych poprzednich stawień?
    A poza tym było myśleć o swojej chorobie gdy robiłeś to o co jesteś
    oskarżony.

    > Nie poczuwam się do winy i mam narażać swoje zdrowie w sprawie w której czuję
    > się ofiarą źle funkcjonującego systemu?

    Pół więzień to niewinne ofiary systemu.

  • 5. Data: 2006-12-05 18:26:09
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Jakim zwolnieniu lekarskim?

    Zwolnienie lekarskie nie dotyczy pracy, bo nie pracuję jako inwalida I
    grupy - zwolnienie biorę na potrzeby sądu, bo tylko tak można usprawiedliwić
    nieobecność na rozprawie. To chyba jasne??!!

> [...]
    > Stało się coś nowego, od tych poprzednich stawień?
    > A poza tym było myśleć o swojej chorobie gdy robiłeś to o co jesteś

    Jak wyżej pisalem - każdy lekarz wyda zwolnienie na uzasadnione żadanie
    pacjenta. Renta jest legalna. Dwa razy pojechałem, bo czułem się dobrze, a
    jednocześnie byłem pewny,że wszystko się wyjaśni w ciągu dwóch rozpraw.
    Niestety - stan zdrowia się czasem pogarsza - nie słyszałeś o tym?! Nie
    życzę Ci, żebyś się o tym przekonał!!!A inwalidy nie stać na drogie podróże.
    Widzę, że ty już mnie skazałeś?? To jesteś szybszy i lepszy niż sąd, bo ten
    przynajmniej dowodów szuka.
    Tłumaczę,że nie jestem winny, więc skoro nic złego nie zrobiłem, to co
    miałem myśleć w tym momencie, którego ni było, szanowny panie Sokratesie czy
    Kancie?

    > Pół więzień to niewinne ofiary systemu.
    To prawda - bo pewnie sędziowie myślą tak, jak ty, panie "prokuratorze". A
    może mówisz o własnych doswiadczeniach?

    > --- za treść postu nie odpowiadam
    > "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

    Twoja stopka jest w 200% słuszna! JESTEŚ ZDECYDOWANIE FILOZOFEM!!!

    mk

  • 6. Data: 2006-12-05 18:45:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

> [...]
    > jednocześnie byłem pewny,że wszystko się wyjaśni w ciągu dwóch rozpraw.
    > Niestety - stan zdrowia się czasem pogarsza - nie słyszałeś o tym?!

    Słyszałem, dlatego się pytałem czy stało się coś potem.

    > A inwalidy nie stać na drogie podróże.

    A kogo stać? Kulczyka?

    > Widzę, że ty już mnie skazałeś??

    Nieprawda. Dla potrzeb rozmowy tylko założyłem że jesteś winny. Tylko
    około 2% tych co do których wniesiono akt oskarżenia okazuje sie
    niewinnymi. Więc założenie że jesteś winny jest bardziej prawdopodobne.
    A skaże cię bądź nie, sąd.

    > To jesteś szybszy i lepszy niż sąd, bo ten przynajmniej dowodów szuka.

    Dowody to powinien przedstawić oskarżyciel, a nie sąd ich szukać.

    > Tłumaczę,że nie jestem winny, więc skoro nic złego nie zrobiłem, to co
    > miałem myśleć w tym momencie, którego ni było, szanowny panie Sokratesie czy
    > Kancie?

    To takie moje założenie że jesteś winny. Wynikające ze statystyk.
    Jak by wystarczyło powiedzieć "jestem niewinny", to nikogo by nie skazano.

  • 7. Data: 2006-12-05 19:04:39
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > To takie moje założenie że jesteś winny. Wynikające ze statystyk.
    > Jak by wystarczyło powiedzieć "jestem niewinny", to nikogo by nie skazano.
    >

    > --
    > @ Johnson

    Udowodniłeś, że trawa jest zielona, a każdy kij ma dwa końce. Tylko na co
    mogą mi się przydać twoje dobre "rady"?

    mk

  • 8. Data: 2006-12-05 19:08:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

    > Tylko na co mogą mi się przydać twoje dobre "rady"?

    A co złego w tym, żebyś poszedł na rozprawę? Nie chcesz wpływać na to
    czy cię skażą, czy uniewinnią?
    Twoja linia obrony ma polegać na przedłużaniu procesu? To głupia i
    zazwyczaj nieskuteczna taktyka. Przedawnienie jest dość długie.

  • 9. Data: 2006-12-05 19:32:30
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > Twoja linia obrony ma polegać na przedłużaniu procesu? To głupia i
    > zazwyczaj nieskuteczna taktyka. Przedawnienie jest dość długie.

    Jak pisałem, mój stan zdrowia jest naprawdę zły. Podróże 2 X w tygodniu
    wykańczają mnie, procesu nie przedłużam bo trwa. Chcę wykorzystać prawo do
    obrony ale nie chcę, żeby sąd ignorował mój stan zdrowia. Chodzi po prostu o
    zasadę. Problem polega na tym, że chcę brać udział w rozprawach, ale
    fizycznie nie jestem w stanie.
    Skoro już jestem szczery, to choruję na nowotwór złośliwy - mam 57 lat i nie
    wiem ile jeszcze życia mi zostało.
    Nie chcę też spędzić resztę swojego życia na sali rozpraw. Materiał dowodowy
    przedstawiłem i wynika z niego, że jestem niewinny, ale formalnie muszę
    tkwić w sądzie, ponieważ rozprawa toczy się przeciwko innym oskarżonym i
    żaden sędzia nie może zwolnić mnie z obecności na rozprawach do momentu
    wydania wyroku.
    Gdybym jeździl na rozprawy to byłbym tylko wolnym słuchaczem, bo nikogo z
    oskarżonych ani świadków nawet nie widziałem i nie znałem.

    mk

  • 10. Data: 2006-12-05 19:45:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

> [...]
    > Gdybym jeździl na rozprawy to byłbym tylko wolnym słuchaczem, bo nikogo z
    > oskarżonych ani świadków nawet nie widziałem i nie znałem.

    Jeśli rozprawa juz trwa to nie musisz się zapewne stawiać jeśli nie
    chcesz. Sąd ma możliwość prowadzenia rozprawy pod twoją nieobecność
    (art. 376 kpc).
    Ale ty chcesz usprawiedliwiać swoją nieobecność i w takim wypadku sąd
    nie może prowadzić postępowania. I dlatego przypuszczam, ze chcesz
    przedłużyć postępowanie.