  • 1. Data: 2007-05-14 14:54:38
    Temat: Zwolnienie a delegacja
    Od: j...@o...pl

    Witam

    W tamtym tygodniu jechałam służbowo do innego miasta, koleżanka która
    była
    na zwolnieniu poprosiła mnie bym ją podrzucił do jakiegoś miejsca po
    drodze.

    Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie

    konsekwencje prawne???

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-14 15:00:55
    Temat: Re: Zwolnienie a delegacja
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie

    konsekwencje prawne???

    Nie można. Dyscyplinarka

  • 3. Data: 2007-05-14 15:57:21
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    j...@o...pl wrote:

> [...]
    > drodze.
    >
    > Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie

    Dla Ciebie - w zasadzie żadne. No, oczywiście jeśli pracodawca nie
    zezwala Ci na podwożenie innych służbowym samochodem, to może Cię
    pociągnąć do odpowiedzialności dyscyplinarnej, ale to już nie zależy od
    tego kogo konkretnie powiozłeś. Tak samo by było, gdybyś podwiózł matkę
    (choć w przypadku matki większa szansa na przymrużenie oka...)

    Dla niej - owszem, konsekwencje różnorakie - zarówno ze strony
    pracodawcy, jak i (a nawet bardziej) ze strony zusu (odebranie zasiłku
    chorobowego).

    Dla pracodawcy - żadne, o ile zdoła udowodnić, że pracownica popełniła
    samowolkę i nie pracowała u niego w czasie zwolnienia. Ponieważ jednak
    być może będzie musiał to udowadniać, to w efekcie może się to odbić
    rykoszetem i na obojgu pracownikach...

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2007-05-14 16:07:22
    Od: <j...@g...pl>

    >Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie są
    >konsekwencje prawne???

    Koleżanka na zwolnieniu pracuje w jednej firmie.

    A co w razie wypadku, jak będzie z odszkodowaniem???

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-05-14 18:01:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1179154477.805663.211260@k79g2000hse.googlegrou
    ps.com
    j...@o...pl <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > była
    > na zwolnieniu poprosiła mnie bym ją podrzucił do jakiegoś miejsca po
    JechałAm (...) podrzuciŁ - kłopoty z tożsamością płciową? ;)

    > Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie
    > są
    > konsekwencje prawne???
    Dla ciebie - zależy, jak to już słusznie napisał/a Micha od okoliczności
    podróży (np. czy samochód służbowy, a jeśli tak, to czy nie naruszył(e/a)ś
    zasad jego użytkowania, o ile takowe ustanowiono).
    Dla koleżanki - też zależy. Od tego, czy na zwolnieniu zaznaczono że chory
    musi leżeć, czy też, że może chodzić. Jak to drugie - to nic. Jak to
    pierwsze to w razie wyjścia sprawy na jaw mogą (ale nie muszą) być
    konsekwencje dyscyplinarne (ze strony pracodawcy) i/lub finansowe (ZUS).

    --
    Jotte