  • 1. Data: 2007-05-14 14:26:10
    Temat: Podpis w formie krzyżyka ;-)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Pewien dokument został podpisany krzyżykiem. Podpisujący twierdził, że ten
    krzyżyk to jego podpis. Faktycznie, nazwisko ma krótkie. Natomiast teraz
    przyszło co do czego i zaprzecza autentyczności podpisu. Co tu zrobić. :)
    Czy na podstawie krzyżyka ma sens jakakolwiek ekspertyza grafologiczna?
    Wartość sporu nie jest wielka, nie ma co się pakować w nadmierne koszta
    przy kiepskich perspektywach.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 2. Data: 2007-05-14 15:19:29
    Temat: Re: Podpis w formie krzyżyka ;-)
    Od: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>

    Samotnik pisze:
    Co tu zrobić. :)
    > Czy na podstawie krzyżyka ma sens jakakolwiek ekspertyza grafologiczna?

    Nie wiem czy to coś pomoże ale babcia mojej żony (90 lat ma babcia) od
    urodzenia jest niepiśmienna i czytać tez nie umie. Sam w to nie
    wierzyłem dopóki nie zobaczyłem jaki kwituje odbiór emerytury poprzez
    postawienie krzyżyka :). Poważnie :). Myślę że nawet krzyżyk można
    poddać fachowej ocenie grafologicznej. Problem może sie pojawić przy
    wiarygodności takiego podpisu gdyż materiał porównawczy jest powiedzmy
    sobie szczerze nijaki. Ale stwierdzić czy krzyżyk jest choć minimalnie
    podobny powinno sie dać ustalić.

    Pozdrawiam
    akanid

  • 3. Data: 2007-05-14 15:31:07
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > Czy na podstawie krzyżyka ma sens jakakolwiek ekspertyza grafologiczna?
    > Wartość sporu nie jest wielka, nie ma co się pakować w nadmierne koszta

    Podpis jest w dowodzie osobistym - trzeba było przy podpisywaniu umowy
    porównać. Jeśli jednak nie ma tam krzyżyka (a pewnie nie ma), to marnie
    widzę spór... :-(

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2007-05-15 06:40:51
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 14 May 2007 17:31:07 +0200, MiCHA napisał(a):

    > Podpis jest w dowodzie osobistym - trzeba było przy podpisywaniu umowy
    > porównać. Jeśli jednak nie ma tam krzyżyka (a pewnie nie ma), to marnie
    > widzę spór...

    No nie, jeszcze nie ma obowiązku podpisywać się tak samo jak w dowodzie
    osobistym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 5. Data: 2007-05-15 18:10:01
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > No nie, jeszcze nie ma obowiązku podpisywać się tak samo jak w dowodzie
    > osobistym.

    Tym niemniej - jak ktoś podpisałbym i się inaczej, to zacząłby mi mocno
    śmierdzieć... :-)

    --
    MiCHA