  • 1. Data: 2005-06-26 11:51:10
    Temat: Kodeks Cywilny - zapytam inaczej.
    Od: Paweł Lewandowski <P...@a...no-domain.pl>

    Witam !
    Nie dostałem żadnej odpowiedzi w sprawie umowy najmu
    więc zapytam inaczej i bardzoej ogólnie.

    Mma sobie umowę cywilną z kontrahentem.
    Są w niej zapisy bardziej i mniej korzystne.

    Czy jeżeli kodeks cywilny pewne rzeczy rozwiązuje
    w zupełnie odmienny sposób niż to co costało zapisane
    w umowie [czyli zapisy umowy są sprzeczne
    z obowiązującym prawem]
    czy takim przypadku można się odnieść do rozwiązań
    kodeksowych - czy jednak umowa jest tutaj najważniejsza
    bo jest podpisana przez strony.

    Pozdrawiam
    Paweł Lewandowski

  • 2. Data: 2005-06-26 12:04:31
    Temat: Re: Kodeks Cywilny - zapytam inaczej.
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > z obowiązującym prawem]
    > czy takim przypadku można się odnieść do rozwiązań
    > kodeksowych - czy jednak umowa jest tutaj najważniejsza

    To zalezy. Pewne przepisy maja charakter bezwzglednie obowiazujacy , inne
    dyspozytywny. Jezeli umowa zawiera postanowienia odmienne od przepisow
    dyspozytywnych, to wowczas stosuje sie postanowienia umowne. Jezeli umowa
    sprzeciwia sie przepisom bezwzglednie obowiazujacym, to w tym zakresie jest
    niewazna i stosuje sie te przepisy kc.

    Postaram sie odszukac watek o umowie i odpowiedziec na niego.

    Dan.