  • 1. Data: 2013-08-23 16:39:06
    Temat: Zrzeczenie się praw rodzicielskich a płacenie alimentów
    Od: "A.M." <a...@m...eu>

    Witam,
    Założyłam mężowi sprawę o alimenty i kiedy otrzymał wezwanie do sądu
    zadzwonił do mnie i mnie poinformował mnie, że zrzeknie się praw
    rozdicielskich i nie będzie płacił żadnych alimentów na dziecko.
    Czy to jest możliwe, żeby nie płacił?

  • 2. Data: 2013-08-23 16:46:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-23 16:39, A.M. pisze:
> [...]
    > zadzwonił do mnie i mnie poinformował mnie, że zrzeknie się praw
    > rozdicielskich i nie będzie płacił żadnych alimentów na dziecko.

    Gdyby to było możliwe, to każdy by tak zrobił ;)

    A co na ten temat mówi KRiO?
    Jeśli wchodzisz na drogę sądową, to przynajmniej elementarne przepisy
    musisz znać. Chyba, że jesteś bardzo bogata i stać Cię na wynajęcie tzw.
    "fachowca", czyli papugi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-08-23 16:46:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zadzwonił do mnie i mnie poinformował mnie, że zrzeknie się praw
    > rozdicielskich i nie będzie płacił żadnych alimentów na dziecko.

    Nie można zrzec się praw rodzicielskich.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-08-23 16:48:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-23 16:46, sqlwiel pisze:

> [...]
    > Jeśli wchodzisz na drogę sądową, to przynajmniej elementarne przepisy
    > musisz znać. Chyba, że jesteś bardzo bogata i stać Cię na wynajęcie tzw.

    A jak nie zna i nie jest bogata? Ma darować alimenty? Coś Twoje widzenie
    świata ma potężne dziury.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-08-23 16:56:43
    Od: boa <a...@u...poczta.fm>

    W dniu 23-08-2013 16:39, A.M. pisze:
> [...]
    > zadzwonił do mnie i mnie poinformował mnie, że zrzeknie się praw
    > rozdicielskich i nie będzie płacił żadnych alimentów na dziecko.
    Zrzeka się praw a nie obowiązków.
    Dla Ciebie teraz (musi wyrażać zgodę na większość rzeczy dotyczących dzieci)
    i ewentualnie dzieci w przyszłości (nie dostanie od nich alimentów na
    staruszka) - same zalety.
    Wiec namawiaj go usilnie do tego kroku.

  • 6. Data: 2013-08-23 17:00:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-23 16:56, boa pisze:
    > Zrzeka się praw a nie obowiązków.

    Dasz przepis na zrzeczenie się praw rodzicielskich?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-08-23 17:02:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.M. wrote:
    > Witam,
    > Założyłam mężowi

    ciągle mężowi czy już ex i dlaczego jeszcze nie ex?

    sprawę o alimenty i kiedy otrzymał wezwanie do sądu
    > zadzwonił do mnie i mnie poinformował mnie, że zrzeknie się praw
    > rozdicielskich

    ewentualnie sąd może mu je zabrać jak o to wystąpisz i dobrze uzasadnisz.
    Jego raczej nikt pytal nie bedzie.
    I dobrze radzę tak zrobić. tylko poczytaj jakie warunki trzeba spełnić
    ze sąd zechciał mu odebrać prawa rodzicielskie.

    > i nie będzie płacił żadnych alimentów na dziecko.
    > Czy to jest możliwe, żeby nie płacił?

    jak sąd zasądzi to będzie płacił.

  • 8. Data: 2013-08-23 17:17:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-23 16:48, Liwiusz pisze:

    > A jak nie zna i nie jest bogata? Ma darować alimenty? Coś Twoje widzenie
    > świata ma potężne dziury.

    Ma się douczyć. Skoro potrafi napisać w usenecie, to powinna umieć
    znaleźć Ustawę i powinna ją umieć przeczytać ze zrozumieniem.

    W myśl zasady, że jeśli zatrudniasz kafelkarza, to musisz mieć
    elementarne pojęcie o układaniu kafelek (jeśli nie chcesz potem płakać).
    Niekoniecznie musisz umieć ręką je ciupać wzdłuż linii prostej pod
    wybranym kątem ;) Po to się bierze kafelkarza.

    Gdybym miał doskonałą receptę na zorganizowanie świata, to pewno byłbym
    co najmniej papieżem ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-08-23 17:20:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-23 17:17, sqlwiel pisze:

    > Ma się douczyć. Skoro potrafi napisać w usenecie, to powinna umieć
    > znaleźć Ustawę i powinna ją umieć przeczytać ze zrozumieniem.

    Jest jakiś zakaz ustawowy uczenia się z grup dyskusyjnych?

    > W myśl zasady, że jeśli zatrudniasz kafelkarza, to musisz mieć

    Ona nikogo nie zatrudnia.

    > Gdybym miał doskonałą receptę na zorganizowanie świata, to pewno byłbym
    > co najmniej papieżem ;)

    Kolejny socjalista co by chciał świat organizować ;P

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-08-23 17:25:46
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-23 17:20, Liwiusz pisze:

    Robi się personalnie :)
    Powinniśmy przejść na prv, ale proponuję koniec szermierki na tej
    planszy. Wyrzekam się odpowiedzi na Twoją odpowiedź na niniejszy post.

    > Jest jakiś zakaz ustawowy uczenia się z grup dyskusyjnych?

    Temu poniekąd te grupy służą. Dostała krótkie odpowiedzi, w tym od
    Ciebie. Dostała ode mnie wskazanie na KRiO, który powinna poznać.

    > Ona nikogo nie zatrudnia.

    Zatrudnia polski "wymiar" "sprawiedliwości".

    > Kolejny socjalista co by chciał świat organizować ;P

    To jest tak poważna obelga, że jak się spotkamy, to zrewanżuję Ci się
    fizycznie :)
    Przecież ja wcale nie chcę! Świat sobie beze mnie (i paru innych)
    doskonale poradzi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.