  • 1. Data: 2007-07-20 08:00:41
    Temat: wezwanie US do korekty formalnej
    Od: G...@g...com

    Dzień dobry

    Urząd skarbowy wezwał do korekty formalnej zeznania podatkowego w
    terminie 3 dni, bez podania ew. sankcji.
    Nie zgadzam się ze zdaniem US - uważam nawet, że błąd powstałby,
    gdybym zastosował się do wezwania.
    Sprawę próbowałem wyjaśnić telefonicznie: panie w urzędzie miały się
    "naradzić" i "oddzwonić", ale nie oddzwoniły.
    Mieszcząc się w "3 dniach" złożyłem w US pismo ze swoim stanowiskiem;
    mam potwierdzoną kopię.

    Minął tydzień, urząd milczy - a ja mam wątpliwości. Jak powinien
    postąpić obywatel / podatnik uważający, że jakiś organ nakazuje mu
    popełnić błąd (wykroczenie?).

    Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
    KB

  • 2. Data: 2007-07-20 10:15:25
    Temat: Re: wezwanie US do korekty formalnej
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Minął tydzień, urząd milczy - a ja mam wątpliwości. Jak powinien
    postąpić obywatel / podatnik uważający, że jakiś organ nakazuje mu
    popełnić błąd (wykroczenie?).

    Spokojnie zakladasz, ze urzad ma zawsze racje. Obowiazujaca
    wykladnia dzis moze byc krancowo sprzeczna z wykladnia
    obowiazujaca wczoraj (taki paragraf 22).

    Twoja rola to reagowac odpowiednio szybko, zeby sie nie
    wkurzyli. Jezeli dzis ci kaza skladac oswiadczenie, ze
    jestes wielbladem, to skladaj.
    Jutro kaza ci zlozyc oswiadczenie, ze jestes krolikiem,
    to skladaj.

    Z urzedem skarbowym jak pamietasz przegral nawet AlCapone.
    Przypadki wygrania sa pojedyncze: w USA chyba tylko
    Chuck Norris, a w Polsce niejaki K., ktory przelewal kaske co
    miesiac na konto mamuski i nie odprowadzal podatku
    za darowizny.

    Ale po wyborach moze sie okazac, ze jednak dobiora mu sie do
    kupra :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2007-07-20 10:36:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f7q20l$bue$1@news.onet.pl
    użytkownik *pluton* napisał(a):

> [...]
    > Chuck Norris, a w Polsce niejaki K., ktory przelewal kaske co
    > miesiac na konto mamuski i nie odprowadzal podatku

    Jeśli już to chyba mamuśka powinna zapłacić podatek od darowizn, a nie K. Co
    do zasady, to zgadzam się.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2007-07-21 07:51:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2007, pluton wrote:

> [...]
    > Chuck Norris, a w Polsce niejaki K., ktory przelewal kaske co
    > miesiac na konto mamuski i nie odprowadzal podatku

    wKwestiiFormalnej: od depozytu.
    Bo publicznie to niejaki K. wcale nie powiedział że owe kwoty
    daruje, lecz że je tam *trzyma*.
    W depozycie, przy czym dyskusje są czy i jak można uznać "prawidłowość"
    "depozytu" konta bankowego (IMO nie da się, depozyt bankowy czyli
    skrzynka do której pakuje się konkretną rzecz to co innego).
    A to oznacza że należy się nie podatek od darowizn, lecz podatek
    od czynności cywilnoprawnych :) od depozytu nieprawidłowego.

    > Ale po wyborach moze sie okazac, ze jednak dobiora mu sie do
    > kupra :)

    Mi się taki wniosek też nasunął :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-21 15:05:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Mi się taki wniosek też nasunął :)

    Sam złoże doniesie do US.
    Ciekawe co z tym zrobią.

  • 6. Data: 2007-07-21 21:57:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    witek napisał(a) :
    > Sam złoże doniesie do US.
    > Ciekawe co z tym zrobią.

    No cóż, żegnaj ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2007-07-22 06:59:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.07.2007 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > No cóż, żegnaj ;-)

    Zobacz, skąd on pisze. Z tej odległości to, jak praktyka pokazała, można
    nawet zlecić zabójstwo generała policji i nic nie zrobią :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/