  • 1. Data: 2007-07-20 02:05:23
    Temat: Służba wojskowa
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Witam serdecznie grupowiczów. Może troche OT ale wydaje mi się to najlepsza
    grupa jeżeli chodzi o mój problem.

    Mianowicie... Mam skończone 18 lat (rocznikowo 19 :P). Ostatni rok szkolny
    skończył się dla mnie - niestety - opuszczeniem szkoły. W moich planach i
    zamierzeniach widnieje pozycja wybrania szkoły i kontynuowania nauki.

    Problem polega na tym, że nie zapisałem się do żadnej szkoły i dnia
    wczorajszego otrzymałem wezwanie na komisję wojskową. Moja mama pracująca w
    wojsku (cywil ;P) poinformowała mnie, iż 8. sierpnia odbywa się wcielenie do
    armii zbawienia. W ciągu kilku dni (zgodnie z moim liścikiem) mam zjawić się
    na WKU po odbiór karty poboru (tzn. oficjalnie mam iść do wojska :D).

    Tyle wprowadzenia. Powiem szczerze - nie straszna mi służba wojskowa,
    jednakże szkoda tracić 9 miesięcy. Mimo wszystko szczerze zależy mi na
    kontynuowaniu nauki. Zawsze wydawało mi się, iż odbywa się to na zasadzie
    takiej, że po przydzieleniu kategorii corocznie będę musiał donosić na WKU
    zaświadczenie ze szkoły o moim aktywnym uczęszczaniu. Więc dlaczego ścigają
    mnie już teraz? Czy istnieje możliwość odwleczenia służby przynajmniej na
    okres nauki (ukończenia szkoły)? Niedługo muszę się stawić na komisji i
    chciałbym wcześniej wiedzieć, czy ten dzień okaże się jednym z mniej
    pamiętnych? Nie wiem, czy nastawiać się pozytywnie i liczyć na optymalne
    rozwiązanie (wyjaśnienie i złagodzenie sytuacji) czy też na 9 mieśięcy
    straty.

    Jeszcze raz przepraszam za post na tej grupie i proszę o pomoc. Z góry
    dziękuję.

    --
    Pozdrawiam Wycior

    W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie!
    Sony Ericsson K750i @ soft mod
    GG: 3693263

  • 2. Data: 2007-07-20 02:39:05
    Temat: Re: Służba wojskowa
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wycior" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > mieśięcy straty.
    >
    > Jeszcze raz przepraszam za post na tej grupie i proszę o pomoc. Z góry

    To było się szybko zapisywać do szkoły, żebyś miał papierek dla WKU.
    Teraz pójdziesz i co im pokażesz.
    Skoro niedługo masz się zjawić na komisji to masz "niedługo" minus jeden
    dzień na zapisanie się do szkoły, po to zeby z papierkiem pobiec radośnie do
    WKU. Inaczej radośnie z papierkiem w ręce będziesz z WKU wybiegał.

    >Czy istnieje możliwość odwleczenia służby przynajmniej na okres nauki
    >(ukończenia szkoły)?

    j.w. najpierw trzeba do tej szkoły chodzić, żeby była podstawa do
    odroczenia. Narazie szkołę skończyłeś i jak widać nie za bardzo się
    spieszysz do nastepnej.
    Jak ci się uda ubujać komendanta, że ty jednak do szkoły bardzo chcesz, żeby
    dał ci jedną szansę, a ty mu we wrześniu lub październiku ten papierek z
    ukochanej szkoły przyniesiesz to wygrałeś. Dostaniesz przesunięcie powołania
    na kilka miesięcy, ale lepiej żebyś ten papierek miał już teraz niż liczył
    na dobry humor szefa.

  • 3. Data: 2007-07-20 04:39:36
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Wycior pisze:
> [...]
    > zaświadczenie ze szkoły o moim aktywnym uczęszczaniu. Więc dlaczego ścigają

    Ja Ci powiem dlaczego - dlatego, że nie słuchałeś wojskowych na komisji
    lekarskiej. Mówili, żeby po ukończeniu szkoły średniej do nich zajechać
    ze świadectwem i przedstawić swoje wizje na przyszłość. Poszedłbyś,
    powiedziałbyś że zapisałeś się na studia i czekasz na wyniki rekrutacji,
    a jak będziesz je znał to do nich wrócisz.

    Dla nich praktycznie nie ma różnicy, czy Ty jesteś wcielony w sierpniu,
    czy zrobią to w październiku.

    Teraz? Idź i bajeruj. Skoro mama pracuje w wojsku, to pewnie jest w
    stanie Ci pomóc.

    --
    k.