  • 1. Data: 2002-04-15 21:16:45
    Temat: Kwestia umowy - uslugi internetowe
    Od: <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu dylematu. Swiadcze uslugi internetowe, ktore
    zamowic mozna tylko poprzez internet. W internecie dostepny jest zarowno moj
    cennik jak i regulamin. Przy skladaniu zamowienia poprzez formularz na stronie
    WWW klient zaznacza pole, ze zapoznal sie z cennikiem i regulaminem i
    zamawiajac usluge zobowiazuje sie do ich przestrzegania.

    Problem w tym, ze wysylam pozniej do niego umowe na papierze, w ktorej jest
    informacja, ze zapoznal sie on z nimi, i ze sa one dostepne na mojej stronie.
    Klient twardo wymaga wyslania mu tych dokumentow na papierze. Ja twierdze, ze
    zamawiajac usluge potwierdzil, ze juz sie z nimi zapoznal, a jesli chce na
    papierze, to moze sobie w kazdej chwili wydrukowac. Wiem, ze wiele firm
    rozwiazuje sprawe w taki sam sposob jak ja (oszczednosc kosztow, uproszczenie
    procedur, ochrona lasow itp.).

    Teraz pytanie - kto ma racje, czy naprawde jestem prawnie zobowiazany bawic sie
    w dodatkowa papierowa biurokracje, czy moge zadac od niego podpisania umowy bez
    papierowych zalacznikow? W regulaminie mam punkt, ze w odmowa odeslania umowy
    jest rownowazna rezygnacji przez niego z uslug bez zwrotu dokonanej wplaty.

    Czy ktos sie moze orientuje? Dziekuje :-)

    Pozdrawiam, EmeraldPC

  • 2. Data: 2002-04-15 22:52:22
    Temat: Darwin
    Od: 6...@p...onet.pl (Armax)

    Czy ktoś słyszał o tej firmie ?

  • 3. Data: 2002-04-16 13:37:19
    Temat: Re: Kwestia umowy - uslugi internetowe
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 15 Apr 2002 e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Klient twardo wymaga wyslania mu tych dokumentow na papierze. Ja twierdze, ze

    I dobrze robi. W razie jakiś wątpliwości będzie miał dowód umowy w ręku.

> [...]
    > rozwiazuje sprawe w taki sam sposob jak ja (oszczednosc kosztow, uproszczenie

    Lepiej oszczędzać lasy na pismach procesowych :/

    > Teraz pytanie - kto ma racje, czy naprawde jestem prawnie zobowiazany
    > bawic sie w dodatkowa papierowa biurokracje, czy moge zadac od niego
    > podpisania umowy bez papierowych zalacznikow? W regulaminie mam punkt,

    Możesz, pod warunkiem że ustawa nie zastrzega formy pisemnej - na własne
    ryzyko.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)