  • 1. Data: 2002-04-15 22:02:01
    Temat: Re: DWA PYTANIA
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, Smart Group wrote:

    >+ Dzien dobry... poczatki sa bardzo trudne :-)))

    Są ! -:) BTW: z tymi pytaniami (zaliczenie w KUP - w końcu
    w celu rozliczenia podatku, VAT itp) - właściwsza chyba
    jest grupa "podatki" (i DG to tam ponad połowa postów !)

    >+ wlasnie - od 1 kwietnia zaczelam prowadzic DG... i wlasnie w zielam sie za
    >+ KPiR :-((( i nie wiem - bo niby wszystko jest proste - ale czy moge w koszty
    >+ zaliczyc oplaty poniesione przeze mnie
    >+ a- oplate w wysokosci 100 zl za wpis do ewidencji dzial gospod? ( mam tylko
    >+ pokwitowanie, a le z data w marcu - wiec moja firma jeszcze nie dzialala)
    >+ b- oplate 152 zł dotyczaca rejestracji VAT ( moja firma juz dzialala -
    >+ kwiecien) - tu tez mam pokwitowanie tylko
    >+ I jesli mozna je uznac za kup - to w kolumnie 14 je umiescic?

    AFAIK tak; spróbuj wziąć groups.google.com, wybrać zaawansowane,
    zapodać co trzeba: grupa=pl.*.podatki, okres tak od 2000r (przepisy
    się często zmieniają !) i słowa kluczowe.
    [...]
    >+ ze warunkiem jest.... wlasnie co? zgloszenie ( ale gdzie?) ze w mieszkaniu
    >+ prowadzi sie dzialalnosc? i ze trzeba placic jakies oplaty zwiekszone... ale

    Ostatnio było tu i na .podatki - sprawdź ostatnie 2 tygodnie !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-04-15 22:33:51
    Temat: DWA PYTANIA
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

[...]
    i jeszcze jedno pytanie - doczytalam sie juz , ze czesc oplat za czynsz i
    media ( woda, prad, gaz) moge wliczac w koszty dzialalnosci w odpowiedniej
    czesci ( odpowiadajacej udzialowi powierzchni pokoju, w ktorym prowadze
    dzialalnosc, w powierzchni calego mieszkania - ale mieszkalnej? czy w ogole
    powierzchni - bo jest kolosalna roznica ). Z tym , ze tutaj tez wyczytalam,
    ze warunkiem jest.... wlasnie co? zgloszenie ( ale gdzie?) ze w mieszkaniu
    prowadzi sie dzialalnosc? i ze trzeba placic jakies oplaty zwiekszone... ale
    jakie? czy to sie w ogole oplaca?
    za kazda podpowiedz bede bardzo wdzieczna
    pozdrawiam serdecznie
    Basia