  • 11. Data: 2005-05-18 01:11:59
    Temat: Re: Znikniecie pieniedzy z konta bankowego- co robic?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Thorn wrote:

    > Zablokowana. Ale dzisiaj spotkala nas kolejna niemila niespodzianka-
    > zablokowana zostala trzykrotnosc kwoty zakupu!!! Wedlug mnie to juz jest
    > skandal. Moja dziewczyna ma jutro do zaplaty czynsz, rachunki, a pieniedzy
    > nie ma, bo cholerny BZWBK zablokowal jej prawie wszystkie pieniadze! Moja
    > dziewczyna zalamala sie i juz chyba nigdy nie zaplaci za zakupy karta! Jutro
    > idziemy do banku. A swoja droga- czy to jest zgodne z prawem, aby tak
    > robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    > polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(
> [...]
    to weź pożyczkę, a odsetkami obciąż bank.

  • 12. Data: 2005-05-18 01:14:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Gorzeński wrote:

    > A przypadkiem UOKiK nie zwojował czegoś w kwestii opłat za nieuznane
    > reklamacje?

    Cóż - pisałem "najwyżej" ;->

  • 13. Data: 2005-05-18 06:10:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Thorn" <o...@p...cc> napisał w wiadomości

    > W koncu pieniadze sa klienta a nie banku.

    Ja bym powiedzial, ze pieniadze BYLY klienta dopoki ich do banku nie
    zaniosl...;-)

    > Jakim prawem bank blokuje srodki,
    > ktore nie powinien blokowac?

    Skad wiesz, ze BANK nie powinien?
    A jesli wina jest sklepu/firmy obslugujacej karty/plam na sloncu?
    Reklamuj to oddadza.

    > A jakby narazil klienta na straty?

    Zgadzajac sie na bezgotowkowa forme platnosci klient tez ponosi jakies
    ryzyko, ze maszyna zawiedzie.
    Reklamacja z pewnoscia sprawe zalatwi, ale za jakis czas...
    Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.
    Albo uzywac tylko gotowki (rowniez ryzykujac...)

    > A nerwy wlasciciela konta?

    Jak sie czlowiek deneruje o byle co to juz jego problem

    > Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy? Tego
    > nie mozna przeliczyc na pieniadze...

    Jesli nie mozna przeliczyc na pieniadze to NTG ;-)
    Nie napinaj sie tak bo ci zylka peknie...

    > A jutro trzeba placic rachunki. Czym?

    Patrz wyzej

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2005-05-18 06:29:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    To jest normalne zachowanie. Byla proba platnosci zatem bank zablokowal
    zadana gotowke. Proba sie powtorzyla 3x wiec bank 3x blokowal. Wszystko
    to po to, abys przypadkiem nie wydal wiecej niz masz. A bank nie wie
    ktora z transakcji doszla do skutku. Musisz zatem czekac poki bank nie
    otrzyma odpowiednich potwierdzen od firmy zajmujacej sie autoryzacja
    kart/zakupow. Jesli chcesz miec odblokowane pieniadze wczesniej - wystap
    z reklamacja do banku, powinni uznac.
    Bank tu nie jest winny - on sie po prostu zabezpiecza, a Wy musicie mu
    powiedziec ze popelnil blad (sam na to nie wpadnie)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 15. Data: 2005-05-18 06:33:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Slawek Kos napisał(a):

> [...]
    > Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.
    > Albo uzywac tylko gotowki (rowniez ryzykujac...)

    Albo zgodnie z ich przeznaczeniem, używac kart kredytowych. W tym
    momencie też widać, dlaczego opłaca się mieć karty z limitem większym,
    niż przeciętna kwota wydatków.

    A ryzyko? Takie same, jak przy nieuznanej reklamacji, czyli w praktyce
    zerowe.

    M.

  • 16. Data: 2005-05-18 06:48:05
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > A reklamacja została złożona kiedy? Czy może póki co nie została złożona i
    > tylko się pienisz na bank, który póki co oficjalnie nie wie, że coś jest
    > nie tak.

    W poniedzialek. Po czym zablokowano kolejna kwote :-( To sie nazywa sprawny
    bank...

    > Które maszyny? Kto kontroluje? Masz zerowe pojęcie o mechanizmach
    > biorących udział w transakcjach karcianych. W tym przypadku - sądząc po
    > opisie - nawaliło połączenie telefoniczne. A bank za telefony nie
    > odpowiada.

    Moze sie nie znam, ale pierwszy raz mnie cos takiego spotkalo. Wczesniej
    nieraz lacza byly zapchane, ale nigdy nie obciazalo rachunku. W banku
    zwalili wine na sklep (dokladniej na terminal), w sklepie na bank. Po prostu
    super...

    Thorn

  • 17. Data: 2005-05-18 06:53:05
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.

    Srodki w rezerwie byly, ale wszystkie zostaly zablokowane. To nie zakup za
    10 zlotych tylko za kilkaset

    > Jak sie czlowiek deneruje o byle co to juz jego problem

    O byle co? Niech Ci bank zablokuje 700 zlotych to zobaczymy czy bedziesz
    taki szczesliwy?

    > Jesli nie mozna przeliczyc na pieniadze to NTG ;-)
    > Nie napinaj sie tak bo ci zylka peknie...

    Nie badz taki uszczypliwy. Nie zycze Ci podobnej sytuacji.

    > Pozdrowienia
    > ---
    > Slawek Kos --> s...@p...com

    Rowniez pozdrawiam
    Thorn

  • 18. Data: 2005-05-18 08:45:16
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Czarek Gorzeński wrote:

    > A przypadkiem UOKiK nie zwojował czegoś w kwestii opłat za nieuznane
    > reklamacje?

    Owszem.

    http://www.uokik.gov.pl/index.php?id=rej_post&id_umo
    wy=45&lang=0

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 19. Data: 2005-05-18 12:26:00
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > Moja dziewczyna kupowala cos w sobote i placila za to karta visa elektron.
    > Dzisiaj sprawdzila stan konta i wyglada na to, ze z konta zniknela
    podwojna
    > wartosc zakupu. Kwota jest duza bo kilkaset zlotych. Co zrobic w tej
    > sytuacji? Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Bylem przy tym, karte
    > mielismy na widoku, PIN byl wpisany jeden raz. Na pokwitowaniu jest
    wlasciwa
    > kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto

    Zloz reklamacje ja dostalem odpowiedz z Citi po dokladnie 1 roku o uznaniu
    :)
    Tyle ze tam zwrocili natychmiast kwote po reklamacji telefonicznej.
    2x ta sama suma w dwoch transakcjach.

  • 20. Data: 2005-05-18 12:55:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Thorn wrote:

    > W poniedzialek. Po czym zablokowano kolejna kwote :-( To sie nazywa sprawny
    > bank...

    I po reklamacji nie odblokowali kwoty? Dziwne...

    W takim razie awanturka i rozmowa z kierownikiem zmiany.

    [ciach]

> [...]
    > zwalili wine na sklep (dokladniej na terminal), w sklepie na bank. Po prostu

    Już badzio wyjaśnił, dlaczego tak się stało - i dlaczego bank prawdę mówi.