    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Wed, 6 Sep 2023 06:36:35 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud59k4$3uc$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5aeo$48r$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5b7f$4op$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5bg9$4pq$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5cbe$598$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5n7e$g1s$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud6hnm$rvv$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud6uqo$2gi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud7q0m$g9k$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud7t31$hnc$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud7vak$iu7$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud8ajr$v9j$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    > Autor założył, że kierujący zamierzał to skrzyżowanie przejechać zgodnie
    > z oznakowaniem poziomym i na tym opiera swoje stanowisko, że pieszy nie
    > kolidował z jego torem jazdy. Uważam, że to założenie jest błędne.
    >
    > Uważam, ze pierwotnie kierujący zamierzał jechać w ten sposób:
    > https://zapodaj.net/plik-BfvS3ONlzE. Zwoje zdanie opieram na tym, że to
    > pozwalało przejechać bezpiecznie to skrzyżowanie 100 km/h, albowiem w
    > zasadzie jedzie się po prostej. Nie zapominaj, że on jeszcze musiałby
    > wpisać się jakoś w most, by nie wpaść na czołówkę z ewentualnie jadącym
> [...]

    Jako żywo lekcje języka polskiego, gdzie się zastanawiano co trup miał
    na myśli gdy jeszcze trupem nie był ;)

    To dokładam kolejny kamyczek. Remont mostu zaczął się 7-go lipca,
    wypadek tydzień później. Kierowca mógł nie wiedzieć, że tam jest
    zmieniona organizacja ruchu.

    Wykonawca, robiąc projekt zmiany organizacji ruchu czegoś tu nie
    przewidział, a powinien. Należało by zbadać, czy wyłączenie części
    jezdni przed skrzyżowaniem oraz połowy mostu, doprowadziło do wypadku.
    Bo gdyby nie wyłączono, to kierowca z dużym prawdopodobieństwem by
    przejechał i nie doszło by do wypadku. Kierowca jechał zbyt szybko by
    zauważyć te wielkie żółte tablice informujące o zmianie organizacji
    ruchu, a gdyby nawet zauważył to był zbyt najebany by je odczytać. Co
    oznacza, że nie był w stanie przewidzieć, że organizacja ruchu jest
    zmieniona. No a skoro nie mógł przewidzieć świadczy to na jego korzyść.
    Należało by też się zastanowić, dlaczego projekt zmiany organizacji
    ruchu nie zakładał wycięcia tych wszystkich krzaków, które nie pozwalały
    z bezpiecznej odległości (myślę że 2km było by ok, bo to 100m więcej od
    bezpośredniego wjazdu na skryżowanie) dostrzec zagrożenie. Wykonawca
    jest tu winny.

    PD