  • 61. Data: 2007-01-16 01:07:35
    Temat: Re: Znaki drogowe "domowej roboty" - Podzamcze k/Ogrodzienca
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    scream napisał(a):

    > Art. 415 KC

    Miałbym lexa pod ręką to bym nie prosił o orzecznictwo.
    Zresztą - ciekawie brzmi to orzeczenie: "415 KaCe"

    --
    |______ Rafał "SP" Gil
    o/________\o Sprzedam: HONDA CBR 600 F4i 2001=>

  • 62. Data: 2007-01-16 01:45:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello scream,

    Tuesday, January 16, 2007, 1:58:45 AM, you wrote:

    > Art. 415 KC
    > Jeśli zabijesz sie przez dziurę w A4 albo E4, to jak najbardziej.

    E4? W Polsce nia ma i nigdy nie było takiej drogi...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2007-01-16 06:49:45
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: scream [Tue, 16 Jan 2007 01:20:50 +0100]:

    > Nie ma znaczenia. Jeśli złamie noge na Twoim podwórku
    > to również będziesz mi bulić odszkodowanie :)

    Znaczy w sensie - wejdzie na moje podwórko, położy sobie
    nogę na pieńku i pierdzielnie się w nią czymś ciężkim...?
    Bo na gwoździe z premedytacją sam wjeżdża, swoim autkiem,
    więc analogia mniej więcej taka będzie.

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ ~ http://cyber-girl.net ~ ~
    \o)/ * Last Minute! * Wyspa Piratów * AlleCeneo *

  • 64. Data: 2007-01-16 06:56:52
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: scream [Tue, 16 Jan 2007 01:49:43 +0100]:

    > Nie o warunki tu chodzi. Jeśli pośrednio lub bezpośrednio
    > wyrządzisz mi szkodę to musisz ją naprawić, sąd Cie do tego
    > zobowiąże. A czy wyrządzisz ją przez nienależyte zadbanie
    > o swój teren (gwoździe), czy w inny sposób (ogrodzenie pod
    > prądem) to mniej istotna sprawa.

    O przepraszam - ja lubię mieć gwoździe na ogrodzie, i jest
    to stan jak najbardziej pełnego zadbania. Artystyczną duszę
    mam i to jest wyraz mojej ekspresji! Ja nawet tabliczkę
    powiesiłam żeby nie łazić na bosaka - analogicznie do tablic
    ostrzegawczych na budowach. Ba! - ogrodziłam sobie ogród
    takim wysokim płotem przez który ciężko przejść, zaraz przed
    wysypaniem gwoździ. Ale gościa po jego autko wpuścić musiałam,
    a się idiota uparł żeby po tych gwoździach jeździć...

    Kazał mu ktoś? Mógł wziąć pod uwagę lokalne warunki i sobie
    dźwig wynająć przecież, no nie? Że co, że drogo? A ktoś mu
    kazał tam parkować...? Jego parkowanie nie obliguje mnie
    przecież chyba do uprzyjemniania mu życia, nie? Mam mu tylko
    nie uszkodzić autka oraz pozwolić je zabrać. No to autka nie
    uszkadzam, moja ekspresja leży naokoło i nawet go nie dotyka.
    Zabrać też nie zabraniam, niech zabiera. W czym problem?

    Kira

  • 65. Data: 2007-01-16 07:39:14
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 15 Jan 2007 22:31:33 +0100, Axel wrote:

    > No patrz, ale naklamali Weissowi, jak w ramach swojej audycji w Zetce
    > dzwonil do roznych instytucji w sprawie samochodu zaparkowanego na cudzym
    > miejscu parkingowym, na ktore wlasciciel ma akt notarialny. Jedyne
    > zaproponowane tam rozwiazanie to sprawa sadowa.

    ...oczywiscie zdaniem niektorych sprawa sadowa jest juz wygrana i to przed
    jej zalozeniem... :P

    --
    futszaK
    0601061867

  • 66. Data: 2007-01-16 08:16:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 07:56:52 +0100, Kira napisał(a):

    > (...) W czym problem?

    W Twojej nadinterpretacji :) Przypominam, że sytuacja jest taka:
    - parkujemy na jakimś terenie
    - teren jest nieogrodzony
    - po czasie okazuje sie, że teren ma prywatnego właściciela któremu nie
    podoba się, że nasze auto tam stoi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 67. Data: 2007-01-16 08:18:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 07:49:45 +0100, Kira napisał(a):

    > Znaczy w sensie - wejdzie na moje podwórko, położy sobie
    > nogę na pieńku i pierdzielnie się w nią czymś ciężkim...?

    Nie. Ale jeśli wejde na podwórko i się poślizgnę, w wyniku czego złamię
    nogę to już tak.

    > Bo na gwoździe z premedytacją sam wjeżdża, swoim autkiem,
    > więc analogia mniej więcej taka będzie.

    Uwierz mi, nie będzie :) Jeśli wpadam autem w dziurę w jezdni i uszkadzam
    sobie felgę, to właściciel/zarządca drogi płaci mi odszkodowanie, mimo że
    ja tą dziurę widziałem i nawet jeśli wjechałem w nią z premedytacją. To
    samo z Twoimi gwoździami.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 68. Data: 2007-01-16 08:31:31
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    scream napisał(a):
    (...)
> [...]
    > - parkujemy na jakimś terenie
    > - teren jest nieogrodzony
    > - po czasie okazuje sie, że teren ma prywatnego właściciela któremu nie

    Mało tego, teren przypomina parking powszechnie dostępny, z drogą
    dojazdową.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 69. Data: 2007-01-16 09:21:09
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: scream [Tue, 16 Jan 2007 09:16:49 +0100]:

    > W Twojej nadinterpretacji :)

    Ja tu ogólnie nadinterpretuję :-) Raz, że jak wspomniałam - na
    potrzeby tego wątku posiadam artystyczną duszę. Dwa - że gdyby
    ktoś mi w RL faktycznie zaparkował na moim terenie, to na 95%
    nie zastanawiałabym się nad legalnością, tylko poprosiła paru
    silniejszych kolegów żeby mi toto zabrali W-Cholerę, po cichu,
    i zostawili gdzieś, gdzie Policja sama z siebie będzie chciała
    sobie to odholować. A właściciela z rozbrajającym uśmiechem
    oraz mruganiem rzęsami zapytałabym "Samochód? Jaki samochód?".

    A tutaj, to tak z ciekawości sobie roztrząsam co można takiemu
    zgodnie z prawem, a czego się nie da.

    > Przypominam, że sytuacja jest taka:
    > - parkujemy na jakimś terenie
    > - teren jest nieogrodzony
    > - po czasie okazuje sie, że teren ma prywatnego właściciela
    > któremu nie podoba się, że nasze auto tam stoi.

    No to kultura nakazywałaby autko zabrać po prostu, nie?
    W sumie, to właściciel terenu mógłby też poszukać jakiegoś
    kawałka gleby należącego do właściciela samochodu i sobie
    tam coś zaparkować. Na przykład betoniarkę...

    Kira

  • 70. Data: 2007-01-16 09:23:51
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: scream [Tue, 16 Jan 2007 09:18:52 +0100]:

    > Nie. Ale jeśli wejde na podwórko i się poślizgnę,
    > w wyniku czego złamię nogę to już tak.

    I jak cię wpuszczę, zaznaczając że "nie wchodź na ścieżkę
    bo po deszczu śliska jest jak diabli" a ty na tą ścieżkę
    radośnie wskoczysz - to też mam ci płacić?

    Ty. To ja sobie kupię okazyjnie jakiegoś złoma i będę jeździć
    nim po okolicznych remontowanych drogach. Rozpadnie się mur
    beton - będą mi musieli potem zapłacić? :-)

> [...]
    > i uszkadzam sobie felgę, to właściciel/zarządca drogi płaci mi
    > odszkodowanie, mimo że ja tą dziurę widziałem i nawet jeśli

    Jak dziura będzie z tytułu remontu i ogrodzona, to też?

    Kira