  • 1. Data: 2007-03-21 00:31:52
    Temat: Znak C-9
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Tak a propos znakow drogowych, czy znak C-9 "nakaz jazdy z prawej strony
    znaku" oznacza jeszcze jednoczesnie poczatek odcinka jezdni o ruchu
    jednokierunkowym, czy tez juz nie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-03-21 01:19:36
    Temat: Re: Znak C-9
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > Tak a propos znakow drogowych, czy znak C-9 "nakaz jazdy z prawej strony
    > znaku" oznacza jeszcze jednoczesnie poczatek odcinka jezdni o ruchu
    > jednokierunkowym, czy tez juz nie?

    a w ogóle jest jakiś związek między znakiem a jezdnią jednokierunkową?

    Jezdnia (coś po czym się jeździ) to część drogi po której poruszają się
    pojazdy.
    O ile po tej jezdni mogą poruszać się pojazdy w obu kierunkach to mamy
    jezdnię dwukierunkową, o ile tylko w jednym kierunku to mamy jezdnię
    jednokierunkową.
    O ile (np za znakiem C-9), droga rozdziela się fizycznie na dwie oddzielne
    jezdnie (czytaj: fizycznie dwa oddzielne pasy asfaltu) to masz jezdnię
    jednokierunkową. O ile dalej za znakiem masz fizycznie jeden pasek asfaltu,
    po którym można poruszać się w obie strony to masz dalej jezdnię
    dwukierunkową. Związku ze znakiem C-9 nie widzę.

  • 3. Data: 2007-03-21 04:32:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Tak a propos znakow drogowych, czy znak C-9 "nakaz jazdy z prawej strony
    > znaku" oznacza jeszcze jednoczesnie poczatek odcinka jezdni o ruchu
    > jednokierunkowym, czy tez juz nie?

    Początek drogi jednokierunkowej pokazuje znak D-3.
    --
    Maluch

  • 4. Data: 2007-03-21 07:40:27
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    Znak C9 wystepuje zawsze po twojej lewej, nic więcej. W szczegolnosci
    moze wiec wystapic po twojej lewej stronie na drodze dwukierunkowej :)
    Ale to oczywiscie bez sensu. Tym niemniej jednak nie oznacza drogi
    jednokierunkowej.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2007-03-21 08:08:28
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_NOSPAM_ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moze wiec wystapic po twojej lewej stronie na drodze dwukierunkowej :)
    > Ale to oczywiscie bez sensu. Tym niemniej jednak nie oznacza drogi

    Czemu bez sensu?. Właśnie sens, to on ma na drodze dwukierunkowej, bo na
    jednokierumkowej to obojętnie z której, czy z prawej, czy z lewej ominiesz
    np. przeszkodę.
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-03-21 08:35:30
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message news:etqp72$es3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > jednokierumkowej to obojętnie z której, czy z prawej, czy z lewej ominiesz np.

    No tak, ale czy z jego prawej strony, patrząc od ciebie, może być ruch
    dwukierunkowy?
    Przyzwyczajenie mówi, że nie, ale...

    Stach

  • 7. Data: 2007-03-21 08:54:01
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Czemu bez sensu?. Wła?nie sens, to on ma na drodze dwukierunkowej, bo na
    > jednokierumkowej to obojętnie z której, czy z prawej, czy z lewej ominiesz
    > np. przeszkodę.

    Teoretycznie znak ma wystepowac w miejscach, w ktorych istnieje
    wątpliwosc co do sposobu ominiecia przeszkody, sposobu zachowania sie na
    skrzyzowaniu, itp itd. Dlatego wydaje mi sie, ze nie powinno byc
    sytuacji, ze stoi ten znak i jednoczesnie miedzy nim a tobą mogą jechac
    samochody z naprzeciwka. Ale kto wie ...

    Był na grupie pl.misc.samochody przypadek gdzie gosc dostał mandat za
    "nieprzestrzeganie znaku U-3" :)))

    http://www.drog-znak.com.pl/cache/lang=pl&pageid=40.
    html

    Policja stwierdziła, ze znak ten oznacza jednoczesnie nakaz jazdy w
    danym kierunku.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-03-21 08:55:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Początek drogi jednokierunkowej pokazuje znak D-3.

    Kiedys C-9 na pewno oznaczal tez odcinek jezdni o ruchu jednokierunkowym, a
    jego uzycie na jezdni dwukierunkowej bez wprowadzania efektu
    jednokierunkowosci wymagao dodatkowo postawienia znaku A-20, czego nie
    wymagal oczywiscie znac C-10 czy C-11.
    Wystarzcy zajrzec do starego kodeksu czy atlasu drogowego.

    Mam u siebie w miescie jedno miejsce tak wlasnie oznakowane - jadac kolo
    dwroca PKS po lewej stronie dluuugiej wysepki jest jezdnia tylko dla
    autobusow PKS, po prawej dla pozostalych pojazdow. Ulica jest dwukierunkowa
    na calej dlugosci.
    Na wysepce stoi znak C-9, zas po prawej stronie, na tej samej wysokosci,
    znak A-20.
    Z obecnego brzmienia rozporzadzenia o znakach i sygnalach drogowych
    wynikaloby jednak, iz znak A-20 jest juz w tym wypadku zbedny...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-03-21 09:00:14
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 01:31:52 +0100, SDD napisał(a):

    > Tak a propos znakow drogowych, czy znak C-9 "nakaz jazdy z prawej strony
    > znaku" oznacza jeszcze jednoczesnie poczatek odcinka jezdni o ruchu
    > jednokierunkowym, czy tez juz nie?

    Nie. Ja często widuję ten znak na "wysepkach" dla pieszych przy
    skrzyżowaniach - po to by kierowcy nie skręcali "na skróty" - przed
    wysepką.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-03-21 10:04:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > sytuacji, ze stoi ten znak i jednoczesnie miedzy nim a tobą mogą jechac
    > samochody z naprzeciwka. Ale kto wie ...

    No mogą. Masz wyrwę w drodze miej więcej na środku drogi dwukierunkowej lub
    stoi pojazd który ją naprawia. Bez znaku możesz ominąć po prawej lub lewej,
    a ze znakiem tylko po prawej. Na chłopski rozum ten znak wymusza na nas
    określone zachowanie i nie ma znaczenia gdzie i dlaczego stoi.
    --
    Maluch