  • 11. Data: 2015-01-17 17:03:17
    Temat: Re: Zmiany w Ochronie Danych Osobowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Toteż doszedłem właśnie do tego samego wniosku, a w ustawie mowa o
    > zbiorach zawierających dane dotyczące wyznania, a nie uczęszczania na
    > religię, co jak sam wykazałeś niekonieczniemusi mieć cokolwiek ze sobą
    > wspólnego.

    W myśl twojej definicji nie istnieją zbiory dotyczące religijności,
    bowiem wszystkie zbiory w tym zakresie bazują wyłącznie na deklaracji,
    która może zostać zafałszowana. Nawet to, że figuruję w księgach
    parafialnych mojej parafii i że sam się tam zgłosiłem, nie musi
    oznaczać, że jestem takiego wyznania. Może jestem skrytym muzułmaninem i
    zgłosiłem się tylko żeby podbić serce jakiejś chrześcijanki?

    Wg mnie nie jest ważna zawartość a struktura zbioru. Przecież zbiór może
    być nawet pusty, zanim się napełni albo jeśli będzie częściowo
    opróżniany np. na czas wakacji.

    > To już ich ryzyko, bo jeśli ktoś się do tego doczepi, to będzie
    > wyłudzenie dotacji.

    Ale nie ma mechanizmów prawnych do doczepienia się. System rekrutacji
    stosuje punktację zależną od dobrowolnych oświadczeń rodziców, których
    to oświadczeń nie można i nie wolno weryfikować. Więc rodzice sobie
    oświadczają to, co daje ++ w rekrutacji.

    > Podobnie. To zależy co to są za dane. Bo jeśli w bazie jest rozpoznanie
    > medyczne, to są to informacje o zdrowiu. A jeśli jedynie zalecenia
    > lekarza co do opieki, to moim zdaniem nie. Nie, bo z samego zakazu
    > wykonywania fikołków nei da się wywieść, czy dziecko ma chory kręgosłup,
    > głowę czy serce.

    No np. wiemy, że Madzia ma cukrzycę, pompę insulinową, że trzeba jej
    podać to czy tamto jak zaczyna odjeżdżać itp.

  • 12. Data: 2015-01-17 18:09:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:54ba87c5$0$5018$65785112@news.neostrada.pl...

    > W myśl twojej definicji nie istnieją zbiory dotyczące religijności,
    > bowiem wszystkie zbiory w tym zakresie bazują wyłącznie na deklaracji,
    > która może zostać zafałszowana.

    Obawiam się, że nie rozumiesz co piszę, albo nie chcesz zrozumieć. Nie
    widzę powodu, by deklarację w sparwie posłania lub nie dziecka na religię w
    przedszkolu utożsamiać z oświadczeniem w przedmiocie jego wiary.

> [...]
    > tam zgłosiłem, nie musi oznaczać, że jestem takiego wyznania. Może jestem
    > skrytym muzułmaninem i zgłosiłem się tylko żeby podbić serce jakiejś

    Może, ale to już Twoja sprawa. Deklaracja dotyczy wiary. Natomiast mam
    nadzieję, że przyznasz mi rację, że samo zgłoszenie się na organizowany
    przez parafię kurs modlitwy nie jest tożsame z oświadczeniem o wierze
    uczestnika. Oczywiscie można założyć, że większość uczestników będzie
    wyznania zgodnego z wyznaniem parafii to organizującej, ale nie można
    wykluczyć, że ktoś się zapisze, by poznać dziewczynę w nim uczestniczącą.

    > Wg mnie nie jest ważna zawartość a struktura zbioru. Przecież zbiór może
    > być nawet pusty, zanim się napełni albo jeśli będzie częściowo opróżniany
    > np. na czas wakacji.

    Oczywiście się z Tobą zgadzam. Choć z drugiej strony chronienie i
    rejestracja pustej tabelki chyba rónież nie ma głebszego sensu.

> [...]
    > oświadczeń nie można i nie wolno weryfikować. Więc rodzice sobie
    > oświadczają to, co daje ++ w rekrutacji.

    Rozumiem, że znasz jakiekolwiekpowody, by w razie ujawnienia, ze rodzic tam
    nakłamał w celu wyłudzenia dotacji do miejsca w przedszkolu dla jego
    dziecka nie postawić mu po prostu zarzutu oszustwa. Bo jeśli dofinansowania
    nie ma, to faktycznie nie przychodzi mi do głowy żaden przepis karny.

    > No np. wiemy, że Madzia ma cukrzycę, pompę insulinową, że trzeba jej
    > podać to czy tamto jak zaczyna odjeżdżać itp.

    I przedszkolanka jest uprawniona do podawania tego? Czy jak z dzieckiem
    jest coś źle, to ma wezwać lekarza / ratownika / pielęgniarkę.

  • 13. Data: 2015-01-17 18:17:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]

    > tam nakłamał w celu wyłudzenia dotacji do miejsca w przedszkolu dla jego
    > dziecka nie postawić mu po prostu zarzutu oszustwa.

    Nie wiem co w razie ujawnienia, ale nie ma mechanizmów prawnych, żeby
    tego ujawnienia dokonać urzędowo. Musiałby więc sam przyjść na policję i
    złożyć zeznania, że oszukiwał.

    > Bo jeśli
    > dofinansowania nie ma, to faktycznie nie przychodzi mi do głowy żaden
    > przepis karny.

    Organ Prowadzący jakoś tam finansuje przedszkole, ale nie znam się.

    > I przedszkolanka jest uprawniona do podawania tego?

    Nie wiem, mam uczennicę, która tak ma. Mam jej badać cukier, podać
    coca-colę jak odjeżdża, a jak bardziej szok, to ma przy sobie strzykawę
    z zastrzykiem ratującym życie. Oczywiście wzywam w tym momencie
    pogotowie, ale zanim przyjedzie, to będzie pozamiatane.

    > Czy jak z dzieckiem
    > jest coś źle, to ma wezwać lekarza / ratownika / pielęgniarkę.

    Będzie za późno.

  • 14. Data: 2015-01-17 18:24:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:54ba9910$0$2640$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie wiem co w razie ujawnienia, ale nie ma mechanizmów prawnych, żeby
    > tego ujawnienia dokonać urzędowo. Musiałby więc sam przyjść na policję i
    > złożyć zeznania, że oszukiwał.

    Żartujesz? A działania operacyjne? Wystarczy, że ktoś po prostu
    agenturalnie doniesie Policji, a reszta już bardzo szybko pójdzie.

    > Organ Prowadzący jakoś tam finansuje przedszkole, ale nie znam się.

    No właśnie też nigdy się nie zagłebiałem. Jeśli to prywatne przedszkole i
    nie ma zewnętrznego dofinansowania, to można sobie łgać dowolnie.

> [...]
    > zastrzykiem ratującym życie. Oczywiście wzywam w tym momencie pogotowie,
    > ale zanim przyjedzie, to będzie pozamiatane.

    Rozumiem. Ale czy to już informacja o stanie zdrowia? Wiesz, na co jeszcze
    ejst chora przykładowo? Wiesz, jak reagować na objawy. Osobiście uważam, że
    to nie są dane wrażliwe.

    > Będzie za późno.

    Rozumie,, ale nadal uważam, ze to nie dane wrażliwe.

  • 15. Data: 2015-01-19 08:23:32
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 16 Jan 2015 17:16:50 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wątpliwość, czy w wypadku przedszkola słowo "wiara" jest odpowiednim.
    > Nie na darmo się tu i ówdzie pisze o tym, że chrzczenie małych dzieci
    > jest takim trochę "uszczęśliwianiem" na siłe, a opieranie na tym
    > statystyki Kościoła Katolickiego jest poważnym naduzyciem. Również
    > nie zgodzę się na przyrównanie wiedzy o diecie do wiedzy o stanie
    > zdrowia. To sa zupełnie różne rzeczy. Rodzice z różnych powodóm mogą
    > nie chcieć, by dziecko spożywało dany rodzaj pokarmu i co do zasady
    > niekoniecznie musi to mieć bezpośredni związek ze stanem zdrowia.

    Ale tu nie ma znaczenia, czy posyłanie na religie ma coś wspólnego z
    wiarą, czy jest to robione "dla świętego spokoju", jest to informacja
    która określa preferencje religijne rodziców i pośrednio dziecka. Dla
    jednych będzie to informacja o wierze, dla innych o miękkim
    kręgosłupie. Pisząc o diecie też nie miałem na myśli wegetarianizmu,
    dieta np. bezglutenowa, jak najbardziej określa stan zdrowia, a i jedna
    i druga będą wpisane w tą samą rubrykę. To samo jest z adresami
    mailowymi, mój daną osobową nie jest, ale Twój już jak najbardziej
    jako dana osobowa może być potraktowany.

    > A ja sie z tym zdecydowanie nie zgadzam, bo w dalszej konsekwencji
    > prowadzi to do absurdów.

    Ależ możesz się nie zgadzać i trochę się z Tobą zgadzam :), całe to
    zamieszanie z danymi osobowymi ociera się momentami o absurd.
    Ustawa na samym początku określa, że dnymi osobowymi są dane, które
    pozwalają określić osobę bez nadmiernego wysiłku, czasu i kosztów.
    Wedle tej definicji pesel nie jest daną osobową, bo po peselu tylko
    garstka ludzi jest w stanie zidentyfikować osobnika, a tymczasem pesel
    jest przez tą samą ustawę określany jako "samodzielna" czyli pojedyńcza
    dana osobowa.
    Generalnie jedna wielka paranoja, z jednej strony wkładamy mnóstwo
    energii i kasy w ochronę danych osobowych, bo są cenne, cenne ze względu
    na to że mozna wiele z nimi zrobić, z drugiej strony prawo zezwala na
    coraz mniejsze ich ilości przy zaciąganiu różnych zobowiązań
    finansowych, taka samo napędzająca się spirala absurdu.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 16. Data: 2015-01-19 08:38:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.01.2015 o 08:23, szerszen pisze:
> [...]
    > Wedle tej definicji pesel nie jest daną osobową, bo po peselu tylko
    > garstka ludzi jest w stanie zidentyfikować osobnika,

    garstka jak garstka... Poza tym, czy ma znaczenie ile osób? Ważne że
    część niepowołanych osób może do tych danych dotrzeć.

> [...]
    > coraz mniejsze ich ilości przy zaciąganiu różnych zobowiązań
    > finansowych, taka samo napędzająca się spirala absurdu.

    Ogólnie niestety problem przerasta współczesną rzeczywistość. Korporacje
    wiedzą o nas wszystko, łącznie z tym, że są algorytmy rozpoznające ludzi
    na zdjęciach, więc np. jak ktoś jest Świadek Koronny, to nawet jak mu
    zmienić dane i życiorys, to i tak mafia może przeczesywać Internet i
    szukać go po wyglądzie.

    Problem jest do zaniedbania, gdy się jakoś komuś nie podpadło. Gorzej
    jak np. prokurator wsadza do pierdla niejednego, a mafia szuka w jakim
    przedszkolu uczy się jego dziecko

  • 17. Data: 2015-01-19 13:24:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 17 Jan 2015 18:09:23 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście się z Tobą zgadzam. Choć z drugiej strony chronienie i
    > rejestracja pustej tabelki chyba rónież nie ma głebszego sensu.

    Pustej tabelki nie ma sensu chronić, ale jeśli są w niej dane, to już
    obowiązek jest i struktura jest ważna, bo jeśli struktura umożliwia Ci
    zapisywanie danych wrażliwych, to nie ma znaczenia, że 99% tych danych
    jest podane w celu osiągniecia korzyści, wystarczy że 1% to prawdziwe
    dane wrażliwe.

    Poza tym wszystkie dane musisz chronić, wrażliwe po prostu bradziej.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 18. Data: 2015-01-20 09:35:48
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 14:52:07 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:

    > To są w 100% dane wrażliwe.
    >
    > Dane o wierze, stanie zdrowia itp, są danymi szczególnie chronionymi i
    > na ich pozyskanie trzeba mieć pisemną dorozumianą, a nie domniemaną
    > zgodę osoby zainteresowanej lub jej opiekuna prawnego.

    A na co te dane są wrażliwe?

    Puknijta się te głupie łby.

    Co, że ktoś jest jakiegoś tam wyznania - to co - wstyd?
    To, że Ania Przybylska zachorowała na raka - to co - wstyd?

    Po cholerę te kretyńskie tajemnice. Naprawdę ale katolicyzm
    podobnie jak komunizm zrobił z nas stado bezmyślnych baranów.

    Po raz kolejny krzyczę - wystarczą odpowiednie zapisy w KC i KK
    i można zlikwidować to kretyńskie GIODO.

    Andrzej.

  • 19. Data: 2015-01-20 11:03:43
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 20 Jan 2015 00:35:48 -0800 (PST)
    n...@t...net.pl wrote:

    > Po raz kolejny krzyczę - wystarczą odpowiednie zapisy w KC i KK
    > i można zlikwidować to kretyńskie GIODO.

    Krzyczeć możesz, ale dopóki GIODO jest i są takie przepisy, te dane
    trzeba tak traktować.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 20. Data: 2015-01-20 13:15:29
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 11:03:44 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:

    > Krzyczeć możesz, ale dopóki GIODO jest i są takie przepisy, te dane
    > trzeba tak traktować.

    Ale to nie przeszkadza mi w krytyce tworzenia systemu
    utrudniającego nasze życie a służącego jedynie do inwigilacji
    i tworzenia sztucznych okazji do nakładania kar finansowych
    korzystnych dla polityków, którzy tą kasę przygarną.

    Gdyby ten system był poważny to nie zabierałbym głosu
    ale nie jest poważny bo - komu służy GIODO.

    Gdzie jak gdzie ale grupa pl.soc.prawo jest odpowiednia
    do wykazania tego typu bardzo upierdliwych absurdów.
    No i wymagać od kandydatów na zarządzanie państwem
    odpowiednich zmian w naszym prawie, a po wyborach
    rozliczać i... karać karą więzienia za wszelkie
    oszustwa wyborcze bo tracimy czas i jesteśmy coraz
    słabsi przez takich oszustów.

    Andrzej.