  • 1. Data: 2015-01-13 23:10:44
    Temat: Biuro nieruchomości wymaga danych osobowych z dowodu osobistego
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Pośrednik biura nieruchomości zażądał ode mnie dowodu osobistego -
    - w przeciwnym razie nie wpuściłby mnie do mieszkania.

    Byłem bardzo zainteresowany owym mieszkaniem, więc dowód okazałem.
    Spisał praktycznie wszystkie dane:
    - imię, nazwisko, adres, pesel, numer dowodu, imiona rodziców.

    Chodziło tylko o obejrzenie mieszkania.

    Spotkaliście się z taką sytuacją?
    Mogą sobie ot-tak spisywać dane osobowe z dowodu?

    PS
    Szefowa tego biura ponoć jest prawnikiem
    i tłumaczyła spisywanie danych, że "jak coś zdewastujecie, to mamy wasze
    dane"

  • 2. Data: 2015-01-14 02:05:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2015, jakson wrote:

> [...]
    >
    > Chodziło tylko o obejrzenie mieszkania.
    >
    > Spotkaliście się z taką sytuacją?
    > Mogą sobie ot-tak spisywać dane osobowe z dowodu?

    Przecież dowód dałeś dobrowolnie :>, to mogą.
    A być może NIE MOGĄ bez zażądania dowodu.
    Przepraszam, bez poproszenia o dowód :> (wszak przymusu nie ma)

    Uwaga, piszę "z głowy czyli z niczego".
    AFAIR było na .prawo (dawno temu) i spowodowało pewne... poruszenie
    powiedzmy.
    Co najmniej jakiś czas temu obowiązywał przepis, że pośrednik jest
    do tego zobowiązany.
    AFAIR był tam jakiś hak w stylu "i nie ma powiedzieć po co
    to spisuje" :P (mimo, że przepis z mocy konstytucji jest jawny!)
    Zdaje się, że miało to związek z "praniem brudnych pieniędzy".

    O, wylosowałem coś w tym temacie (guglem):
    http://manager.nf.pl/pranie-pieniedzy-a-posrednicy-n
    ieruchomosci,,12318,1
    "należyta starannoœć w kwestii ustalania rzeczywistego beneficjenta (dla
    klientów indywidualnych oraz klientów będšcych przedsiębiorcami) powinna
    znaleŸć odzwierciedlenie w wewnętrznej procedurze i przejawiać się
    dšżeniem do ustalenia jego tożsamoœci"

    Zwracam uwagę, że przepis idzie DALEJ niż "zebranie danych potencjalnego
    klienta", bo idzie o RZECZYWISTEGO beneficjenta (znaczy jak ktoś posłał
    słupa, to fajnie by było żeby pośrednik rozeznał że to słup i jeszcze
    ustalił kto go posłał :D, więc pytanie pośrednika, czy zainteresowany
    płaci gotówką czy będzie ubiegał się dopiero o kredyt jest mocno
    na miejscu ;))

    No dobra, minister już wie że stać Cię na mieszkanie, jeszcze pewnie
    jest ciekaw "za ile" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-01-14 09:56:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jakson j...@e...org ...

> [...]
    > Szefowa tego biura ponoć jest prawnikiem
    > i tłumaczyła spisywanie danych, że "jak coś zdewastujecie, to mamy wasze

    A nie chodziło o to aby spisac umowe ze tego mieszkania nie kupisz
    bezposrednio od sprzedajacego omijajaąc w ten sposób posrednika?

  • 4. Data: 2015-01-14 11:13:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA4225C25FB530budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > A nie chodziło o to aby spisac umowe ze tego mieszkania nie kupisz
    > bezposrednio od sprzedajacego omijajaąc w ten sposób posrednika?

    Dokładnie o to chodzi. Ale przepis do obejścia, bo on legitymuje jedną
    osobę, a nie wszystkie. Jeden daje dowód, drugi z oglądających kupuje
    mieszkanie.Głupi przepis dla idiotów i tyle.

  • 5. Data: 2015-01-14 11:41:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dokładnie o to chodzi. Ale przepis do obejścia, bo on legitymuje jedną
    > osobę, a nie wszystkie. Jeden daje dowód, drugi z oglądających kupuje
    > mieszkanie.Głupi przepis dla idiotów i tyle.

    Dokładnie.
    Nic dziwnego ,ze posrednicy przy swoich marzach chca zabezpieczyc swoje
    interesy.
    I nic dziwnego, ze ludzie chca ich prace obejsc...

  • 6. Data: 2015-01-14 13:48:01
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.01.2015 11:41, Budzik pisze:
> [...]
    > interesy.
    > I nic dziwnego, ze ludzie chca ich prace obejsc...

    Bo też często ich "praca" polega tylko na pilnowaniu swojej marży, a jak
    już jest zabezpieczona to tylko przeszkadzają.

    p. m.

  • 7. Data: 2015-01-14 19:54:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

    > Bo też często ich "praca" polega tylko na pilnowaniu swojej marży, a jak
    > już jest zabezpieczona to tylko przeszkadzają.

    To drugi powód.