    From: Xlowak <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Zmiana nazwiska - ktora dziedzina prawa?
    Date: Sun, 09 Jun 2002 23:56:13 +0200

    Sandra wrote:
    > Oswiec mnie byc moze sie myle .

    Sluchaj nie wiem co sie kryje pod tym tajemniczym symbolem kotku :)
    ale pozwol ze zacytuje juz wczesniej przeze mnie wspomniana ustawe o
    zmianie imion i nazwisk:
    "art 8
    W sprawach okreslonych w ustawie rozstrzyga, w drodze decyzji
    administracyjnej, starosta wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania
    wnioskodawcy, a w przypadku braku takiego miejsca - Prezydent m.st.
    Warszawy jako organ wykonawczy gminy Warszawa-Centrum"

    A sprawami okreslonymi w ustawie sa miedzy innymi:
    "art 2
    ust. 2.
    W szczegolnosci wazne wzgledy zachodza, gdy wnioskodawca nosi nazwisko:
    a) osmieszajace albo nie licujace z godnoscia czlowieka,
    2) o brzmieniu niepolskim
    3) posiadajace forme imienia,
    a takze, jezeli wnioskodawca pragnie zmienic swoje nazwisko na nazwisko,
    ktorego od wielu lat uzywa."

    Sadze ze straszenie mnie jakimis smiesznymi/tajemniczymi symbolami nie
    wnosi nic do dyskusji. Ja moge na to odpowiedziec tylko innym
    tajemniczym moze juz nie symbolem ale skrotem "LOL".
    Nie mam zamiaru sie z Toba spierac o to co sie dzieje w wydzialach
    cywilnych naszych sadow. Ja wiem tylko ze tym akurat zajmuje sie na 100%
    starosta ale moze skoro mamy taki porzadek w kraju jakims cudem zajmuja
    sie tym i sady.

    --
    Xlowak
    "Always look on the bright side of death